Ska man betala mer för begagnade däckvärmare än för nya?

Status
Ej öppen för fler svar.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Du betalar med paypal och får pengar tillbaka om dom inte levererar. Problemet löst.
Har nog handlat 250-300ggr på ebay och 1 affär har strulat. Då fick jag mail av Ebay där dom sa jag skulle hålla koll. Fick inget svar av säljaren så jag skickade tillbaka till Ebay och på 1 dag hade dom satt in pengarna på mitt paypal konto.
Har där varit problem med nåt (typ 1 hdmi kontakt var dålig) skickade dom en ny direkt då ingen vill ha negativ feedback.

Jag handlar en del på Ebay också. Om man inte betalar extra för frakten har jag haft leveranstider på allt från 2 veckor till 1,5mån (2,5mån i ett extremfall). Överlag funkar det väldigt bra men visa säljare upplever jag som ganska arroganta, men visst får man tillbaka sina pengar i slutändan om det strular.

Jag beställde hem en tröja på test senaste. Materialet stämde inte alls med det som bilden visade och storleken var alldeles för liten och då tog jag US storleken. Efter 10 mail fick jag iofs tillbaks mina pengar men kändes som onödigt strul.:huvet

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Följer man Ebay-länken ser man att värmarna skickas från England. Tar normalt 3-5 dagar att få hem. Enligt Ebay-länken är det också 12 månaders garanti på dessa vilket det knappast är på ett par begagnade.

Är enligt min åsikt inte mer strul att handla på Ebay än hos en svensk handlare.

Framför allt undrar jag vilken svensk handlare säljer dessa värmare?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Så länge du inte blir tvingad till att köpa de dyrare däckvärmarna under pistolhot vet jag inte vad du är så upprörd över. Säljare sätter väl det priset de känner för, köpare betalar de priset de känner för. Nån vinner nån förlorar. Buhu!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
gillar inte heller när man pratar över huvudet på folk på det här sättet..

nee man kan bli krenGt :fakta

Om man inte vill riskera att någon pratar om en på nätet, så skall man hålla sig borta från nämnda plats.
Grow some balls eller se till att vara anonym. Man måste kunna diskutera saker och ting.

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
nee man kan bli krenGt :fakta

Om man inte vill riskera att någon pratar om en på nätet, så skall man hålla sig borta från nämnda plats.
Grow some balls eller se till att vara anonym. Man måste kunna diskutera saker och ting.

jaa det är ju kränkande faktiskt.
får avsmak när man startar en tråd som mer eller mindre är till för att snacka skit om en enskild person..
sen om du gillar det är ju upp till dig :tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skulle jag starta en tråd var gång jag ser någon skit som säljs dyrare än på ebay, skulle jag ha väldigt mycket att göra, helt klart.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sannerligen en ganska... hmm... fittig tråd. Köp inte om du tycker det är för dyrt, så enkelt kan det vara.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S