Ska man gör inskränkningar i yttrande friheten? är det rätt att förbjuda vissa åsikte

Ska man gör inskränkningar i yttrande friheten? är det rätt att förbjuda vissa åsikte

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsx750f
Ska man gör inskränkningar i yttrande friheten? är det rätt att förbjuda vissa åsikter till exempel rasistiska åsikter?

Vad tycker ni och varför?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
gsx750f_johan skrev:
Ska man gör inskränkningar i yttrande friheten? är det rätt att förbjuda vissa åsikter till exempel rasistiska åsikter?

Självklart inte. Försöker man förbjuda t.ex. rasistiska åsikter så går man ju deras ärende. Åsikter än en sak. Varje persons självklara rättighet att ha och uttrycka. Hets mot folkgrupp och kränkning är en helt annat....

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag tycker man får ha vilka åsikter man vill sen finns det ju åsikter som är olämpligt att visa på allmän plats.Tillex nazistiska demonstrationer.
Sen tycker jag inte man ska få demonstrera med dolt ansikte som extrem vänstern jämt gör o skyller på att dom är rädd för nazister när det är mamma o pappa dom är rädd för som spöar upp dom om dom ser vilket helvete dom ställer till med.

gsx750f_johan skrev:

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Inskränkningar är ju redan gjorda och de tror jag är bra. Sedan är det väl just yttrande som går att inskränka. Åsikter blir svårt.
/Joel

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
förbjuda åsikter.. det va det dummaste jag nånsin hört.

hur ska man straffa dom med "fel" tankar då.. lobotomi? eller avrättning direkt kanske... :dummer

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsx750f
gsx750f_johan skrev:

Jag tycker inte att man ska göra det på grund av att börjar man förbjuda vissa åsikter så är det inget som hindrar att man förbjuder mer. Rasister idag motorcyklar imorgon. Problemet är ju vem ska ha rätt att avgöra vad som ärt rätt eller fel åsikter det blir ju oftast de som skriker högst och syns mest som får som de vill inte de som är i flest men inte syns.

Angående att det är svår att läsa vad jag skriver har jag bara en kommentar: Dokumenterad Dyslexi

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
sven666 skrev:
förbjuda åsikter.. det va det dummaste jag nånsin hört.

hur ska man straffa dom med "fel" tankar då.. lobotomi? eller avrättning direkt kanske... :dummer

Lite konstigt ordval i rubriken men den är inte oförståelig. Är det rätt med inskränkningar i yttrandefriheten? Det är inte samma sakt som tankekontroll

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Chrille skrev:
Lite konstigt ordval i rubriken men den är inte oförståelig. Är det rätt med inskränkningar i yttrandefriheten? Det är inte samma sakt som tankekontroll

tycker det är väldigt snarlikt....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Inskränkningar i yttrandefriheten, såsom beskrivs i tryckförordningens 7 kap har jag absolut inga problem med. Tyvärr kan jag dock inte svara i pollen då inskränkningar i yttrandefriheten är något helt annat än åsiktsförbud.

gladh

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:

Kan varmt rekomendera boken "Kalocain" av Karin Boye!
...klart läsvärd om man gillar att filosofera kring ämnet. :tummenupp :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Yttrandefriheten är så fundamental att alla inskräkningar är fel. Lagar som den om hets mot folkgrupp är en styggelse - något djupt orättfärdigt och perverst.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Vad för nyttigt kommer "förbud av vissa åsikter" att bidra till??
Tror att det får motsatt effekt och underblåser t.ex. rasistiska tankar/åsikter...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...