Så du menar att dom som kör skinnställ vill dö när dom krockar? Och dom som inte kör med skinnställ vill bli invalida när dom krockar?
Det känns som om man borde dö om man inte har skinnställ och bli invalid om man har skinnställ?
Haha nej jag menar vad jag vill. Asså överlevnads % är samma med och utan skinställ och skydd. Men invalid % en är ca 10 gånger högre utan utrustning. Alltså krockar du utan att dö av smällen så e det större chans att du blir invalid om du inte har ställ på dig. (ursäkta mina förklaringar^^)
Du har inte tänkt på nacken? De flesta (alla?) ryggskydd täcker inte nacken, finns dock numera ryggskydd som har ett påbyggt nackskydd.
Oavsett om du har full utrustning eller inte i en krock i 110km/h så har du inte oddsen på din sida att du överlever. Inre organ krossas som sagt innan du har nått marken. Tänk dig kraften som påfrestar nacken vid en krock.
Jo jag vet men som jag förklarade tidigare (till winblad) så e det större chans att bli invalid utan skydd och jag tar hellre risken att dö helt än bli invalid (men det e bara min tanke^^) Sen e oxå min tanke att man ska låta bli att dratta omkull Men man kan inte få allt här i världen förr eller senare så drar man på arslet med hojjen
Last edited: