Ska man investera i en 125:a?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
tänk efter hur du skulle se ut efter ha kanat på dina jeans på asfalten i 100kmh eller hur dina armbågar och knän skulle kännas efter en vurpa i hög hastighet...och säg inte att du kommer ligga efter hastighets beg. hela tiden....

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6r -98
köra utan skyddskläder = idioti!!! :fakta

men men de e väl upp till var och en. Men personligen tycker ja de e ganska dumt att få fula R över hela kroppen vid en eventuell vurpa för att ja skulle va ball å köra i jeans å tröja!!
de där me att de e jobbigt att byta om i skolan e bullshit, de har ja gjort i 2 år, tar max 5min att ta av å på!!

//Han som kör me skydd å får billigare försäkring!! :mattias

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Hoj
En såld Mt5a
Men jag ska inte köra helt utan skydd.... halva kroppen kommer att skyddas... men de kanske e sak samma...

ska inte ta kort och grejer förens i sommar heller... ska väl snacka runt lite....

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag kör med Rece ställ..
en-delat skinställ..

Sitter tajt och fint..

Åker till skolan lite då och då..
då får man ka lite kläder i väskan och svidar om på 5 minuter...

skulle inte drömma om att åka utan..

ryggskyddet åker på Vart jag än ska åka..
om jag ska åka och handla pizza till familjen så e det ryggskyddet PÅ men kanske inte det andra..

men så kör man där efter..

Man KAN inte köra lungt..

det går bara inte

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
skyd är mycket bra att ha.

Själv är jag lite dum som bara åker med jackan på till skolan och till kompisar. men den risken tar jag.

Jag har vurpat i 50 när jag körde på bakhjulet med hojen och då hade jag jeans och skin jacka. efter man hade rulat färdigt så såg inte knär så fint ut och så var det ett stort hål i byxorna.
Ramlade några gånger med moppen också i jeans och det var inte skönt då heller.

Jag vet hur det käns att ramla utan skydskläder men jag kör utan endå i bland. Jag tar risken. alla får tycka att jag är dum.

alla längre turer kör jag alltid med full utrustning. Skinställ, hjälm, ryggskud, stövlaroch handskar.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag kör ALLTID med hjälm... det tycker jag är viktigt... resten är väl sak samma... :rolleyes:

Nä, hela sanningen är snarare att jag aldrig kör med hjälm för det är så larvigt... :rolleyes: nää, usch, nu ljög jag igen... jag är ju hopplös...

Vi prövar en gång till... tredje gången gillt:

Jag kör alltid med hjälm, ryggskydd och armbågsskydd. Vart jag än åker och oftast har jag även mina benskydd också...

ps. Kawan är fixad nu...ganska provisoriskt dock... Den går numera som tjyven...men går ganska så högt utan ljuddämpare... :crash Jag har bara kröken på cykeln, sen går avgaserna rakt ut i det fria... Ska såga isär kröken och "lufta" den lite... ds.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras