ska man köpa en zx9r?

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
jag har funderat på det men en av anledningarna till att jag ville ha ny hoj var att jag ville ha en snabbare.
nu vet jag att min gsxr 750 ifrån 92 inte var ett under av prestanda, mest beroende av dess höga vikt.
så ett av målen för den nya hojen var bättre prestanda och att den skulle vara färskare än 92.
sedan ville jag inte ha en nyare hoj pga stegrande förs premier ju nyare hoj du har.
nu vet jag faktist inte vad försäkringarna ligger på en 600 vs en 900/1000 cc.
men... nej jag tror inte en 600 är aktuellt.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
devilsdream skrev:
2202624 jag tror nästan att jag har bestämmt mej för blade -96 efter att ha lyssnat på er.
får se om jag hittar en i när området.
fanns en i över kalix o en på gotland. lite långt ifån västkusten
låter som att det är lite mycket strul med ninjorna. hade jag haft en större budget så kunde jag köpte en ninja -98 men det räcker pengarna inte till i nu läget.
jag tackar så mycket för hjälpen :)

Det gör du helt rätt i men kom det inte en ny motor ´98 eller misstar jag mig ?

devilsdream skrev:
2202907 jag har funderat på det men en av anledningarna till att jag ville ha ny hoj var att jag ville ha en snabbare.
nu vet jag att min gsxr 750 ifrån 92 inte var ett under av prestanda, mest beroende av dess höga vikt.
så ett av målen för den nya hojen var bättre prestanda och att den skulle vara färskare än 92.
sedan ville jag inte ha en nyare hoj pga stegrande förs premier ju nyare hoj du har.
nu vet jag faktist inte vad försäkringarna ligger på en 600 vs en 900/1000 cc.
men... nej jag tror inte en 600 är aktuellt.

Köper du en 600 kommer du att lessna ganska så snabbt, det gjorde iaf jag på min 600. Man tröttnar på att hela tiden ligga runt 10 000 i varv för att det ska hända nått. Så satsa på en 900 så kommer du definetivt inte tröttna i första taget :)

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
ja nej det känns som man byter ner sej lite om man skaffar en 600 efter 750 även om 600 är modernare.
var det -98 den nya maskine kom. hade för mej det var -96. kan någon vänlig själ upplysa mej plz

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
devilsdream skrev:
2204849 ja nej det känns som man byter ner sej lite om man skaffar en 600 efter 750 även om 600 är modernare.
var det -98 den nya maskine kom. hade för mej det var -96. kan någon vänlig själ upplysa mej plz

Efter att ha funderat en stund så var det nog ´96 den nya motorn kom, ´98 har jag för mig att det blev uppdateringar men det finns säkert nån annan som har mer koll på det än mig :)

Lycka till med köpet iaf! Eftersom dom börjar komma ner i pris är man lite sugen själv, synd bara att försäkringen är så dyr ..

En sak! När du provar hojen så kolla att andra växeln funkar som den ska! Den kan vara sliten o då brukar den hoppa ur ...

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Bladen fick 919cc motorn -96. Har haft en blade -98 som jag var nöjd med. Kawan är väl ingen sporthoj :D.
Var det sprinttouring dom kallade det när
zx-9:an kom vill jag minnas...

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
men komihåg att kawan toppar 287km/h det e inte fyskam på den vikten...
KAWA IS THA SHIIIIT! I POSITIV BEMÄRKELLSE...

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Kawa lr blade?? Kawan alla dagar, MEN köp en från 98 o uppåt, som många påpekat så är det en helt ny hoj jämfört med dom tidigare, jag ägde o körde en i 5 år och hade INGET strul med den alls. 183kg/143hkr är effektförhållande som räcker långt om du kan köra!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Kawa - taskig finisch på detaljer å rå motorgång(vibrationer). Men skön touringkörställning å högre toppfart.

Honda - Känns lite trött(ingen effektkick), inte lika skön körställning. men bättre kvalitetskänsla å finisch på prylarna. Tyckte min -98 kändes modernare än kompisens kawa -99. men det är kanske en smaksak.

Sen är det ju inte så konstigt om du får mest svar av kawafantaster. med tanke på vad du döpte tråden till.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...