Ska man köpa xbox eller ps2?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Är inte så insatt i ämnet så allt är till hjälp.

Börjar bli sugen på en konsoll nu när dom börjar krypa under tusingen men frågan är då vad man ska välja?

Jag skulle vilja kunna kolla filmer osv från datorn samt att man ska kunna spela brända spel.

Gillar väl det mesta i spelväg, kanske lite övervikt åt bilspel, men kan man fixa så att man har tangentbord och mus har jag inget emot att lira fps.

Så, vad ska man välja? :va

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
går att fixa så man kan köra t-bord+mus till båda mha adaptrar
jag personligen gillar inte X-box kontrollen
ska du kolla film å skit så varför inte koppla rätt från datorn till TVn??
men om du inte gör de så är xbox valet..
men jag är anti microsoft å gillar ps2

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag köpte PS2 för att den är mycket snyggare och har bättre/fler spel som jag vill ha. Har inte chippat för piratspel, det finns ju en bra bytesmarknad, nästan alla spelhandlare tar gamla spel i inbyte till bra pris. Köpte radiokontroller från Logitech så man slipper sladdarna.

sony-bundles-ps2-with-ps3-20060608013351352.jpg

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
Xbox är det självklara valet för att se film. Att få igång en PS2 som mediaspelare är klart större jobb, och lär fungera sämre. Dessutom har den inte samma hårddisksstöd och en chippning är dyrare, samt att mediaspelaren till xbox förmodligen är klart bättre (säger jag utan att ha testat någon mediaspelare till PS2).

Sen har PS2 vissa unika titlar som inte finns till xbox...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tack för alla synpunkter :)
Fasen så svårt det här ska vara då.

Har ju datorn 2 meter från tv så jag är väl inte i så stort behov av en mediespelare. Har dock inbilliat mig att lasern på ps2:an blir sliten snabbt? Två polare kör just en ps2 där det hackar och har sig och skivorna funkar oftast inte. Därför kunde det vara bra med xbox så man kan langa över spelen på en hdd? :va

Mer tips? :D

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
min dvdläsare i ps2an (den gamla modellen, köpte den på premiärdagen :)) har vart sliten ett tag.. har svårt att läsa skivor ibland..

men annars är de ju vad man ska använda den till..

gå å känn på nåra stycken vetja.. se vad du tycker om kontroller å kolla lite va de finns för spel.

FreddaGädda

Guest
Du tjöper Xbox, chippar och trycker in en större hdd. Sen tankar allt du behöver gratis och använder aset som mediacenter.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har blivit erbjuden ett ps2 den slimmade varianten med minneskort och flera handkontroller och ca 14 spel för 800kr. Är det ett bra pris ?
Har hållt mig ifrån tv-spels världen ett par år så man är inte så insatt längre.

Enda anledningen att jag funderar på att köpa är för att tourist throphy ingår och det är skitkul att spela...

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Dissa Ps2 och Xbox. Förhandboka ett Wii och hoppas på att du får det den 8:e.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
köp en PS2 med 4 spel, lämna in på Game och få en sprillans ny 360 för 1800 (tror jag...) :tummenupp

Om du absolut måste ha en relik så rekomenderar jag xboxen. Chippa å byt bios så har du en jäkligt kompetent spelmaskin och mediacentrum.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
P@trik skrev:
2629243 Har blivit erbjuden ett ps2 den slimmade varianten med minneskort och flera handkontroller och ca 14 spel för 800kr. Är det ett bra pris ?
Har hållt mig ifrån tv-spels världen ett par år så man är inte så insatt längre.

Enda anledningen att jag funderar på att köpa är för att tourist throphy ingår och det är skitkul att spela...

Ett bra pris.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Japp jag rekomenderar också starkt X-boxen (har båda) Chippa den lägg in nya bios så har du en "360" i xboxen. Iaf bra nära i meny upplägget. En ny hårdisk är nästan ett måste om du chippar för vem vill slita på lasern när det bara är att lägga in spelet?
PS2:ans laser slits ganska fort ja, eller ja fort och fort. Beror ju precis på hur mycket du spelar men min har mycket problem med att läsa brända skivor, men org skivor fungerar optimalt.

Ang spel tycker jag att xbox har bättre titlar samt snyggare grafik men har ju inte TT (finns väl på dator också?). Å andra sidan ifall du gillar bilspel så rekomenderar jag varmt Forza motorsport :tummenupp

Ni som förhandsbokar wii, hoppas ni inte har otur bara. Första testerna visar att kontrollerna laggar och det tycker jag inte verkar lovande. Sabbar ju hela konceptet.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Stå över alla modeller upp till och med SCPH-70004.

SCPH-3xxxx är uråldriga och garanterat slitna
SCPH-5xxxx kan iofs vara OK, men ändå minst 2 år gammal nu
SCPH-70004 är den första tunna, barnsjukdomar gör att dvdläsaren när som helst att bränna spolarna eller linsen.

SCPH-75004 och SCPH-77004 is the shit. Kostar runt 990:- på stormarknaderna. Köp inte begagnat om du inte vet hur du kollar skicket, är dvdläsaren slut så är det inte värt att laga.

Annars så har jag en japansk PS3 i butiken om någon vill komma in och kika/provspela :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
psxcare skrev:
2629422 Stå över alla modeller upp till och med SCPH-70004.

SCPH-3xxxx är uråldriga och garanterat slitna
SCPH-5xxxx kan iofs vara OK, men ändå minst 2 år gammal nu
SCPH-70004 är den första tunna, barnsjukdomar gör att dvdläsaren när som helst att bränna spolarna eller linsen.

SCPH-75004 och SCPH-77004 is the shit. Kostar runt 990:- på stormarknaderna. Köp inte begagnat om du inte vet hur du kollar skicket, är dvdläsaren slut så är det inte värt att laga.

Annars så har jag en japansk PS3 i butiken om någon vill komma in och kika/provspela :)
Ja ps3:an verkade ju vara en hit. Fick inte sålt alla konsoller på releasen ens en gång :rolleyes:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Loy skrev:
2629095
Har dock inbilliat mig att lasern på ps2:an blir sliten snabbt? Två polare kör just en ps2 där det hackar och har sig och skivorna funkar oftast inte.

Har haft mitt PS2 i typ 4-5 år och spelat rätt mycket under vinterhalvåren. har aldrig haft prplem med lasern. Inte en gång.

Annars sammanfittar Heimdal de hele rätt bra i inlägg #2.

Såg en annons på PS2 för 500kr, någonstans. Leksasaffär kanske? Hm.

Borde du inte satsa på att köpa färdigmoddad konsol hursom? Kolla http://www.psxcare.com/ t.ex.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tackar för alla svar!

Kollade lite på psxcare och man kan ju köra hdd med ps2:an :)

Får ta en funderare och se hur mycket pengar man har över :)

Edit: Har en nördig fråga till. Jag har mest spelat på xbox och har upplevt att grafiken är bättre på denna. Är det bara jag som har haft otur och spelat ps2 med kassa spel/spelat på en dålig tv eller är det så att xboxen har bättre grafik/bild?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Loy skrev:
2629566
Edit: Har en nördig fråga till. Jag har mest spelat på xbox och har upplevt att grafiken är bättre på denna. Är det bara jag som har haft otur och spelat ps2 med kassa spel/spelat på en dålig tv eller är det så att xboxen har bättre grafik/bild?

Jo. Äkcsbåkcsen har lite bättre graffe, men sen har PS2:an endel spel som bara släpps till PS2. Det har iofs Xbox också (Halo t.ex) men de finns ju även till PC.

Sen är väl Xboxen jäkligt mycket större och klumpigare än PS2, speciellt sedan slimversionen av PS2 släpptes.

Nej, det är inget lätt val. Men som sagt, jag hade lagt mina mandariner på en färdigmoddad konsol så att man kan dunka ner spel o bränna ut direkct.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...