#inteiminelbil
Faktiskt kan det nog vara så. Eller kanske inte direkt med Nato att göra, utan snarare med hur EU, USA och Nato försöker isolera Ryssland. Det får ryssarna att utöka kontakterna med resten av världen, som Kina, Indien och flera länder i regionen, och nu också Afrika. Det är inte bara ryssar och kineser som ser med oro på hur USA och västvärlden får en alltmer dominant ställning på världsmarknaden, framförallt ekonomiskt med också militärt. Vem som helst kan råka ut för ekonomiska sanktioner från USA, så nu arbetar man på att skapa en allians som kan motverka deras dominans.Det hela har säkert med NATOs expansion att göra, enligt säkra källor härinne.... ?
Har nog mer med batterityp att göra. Gruvdrift med barn är väl mycket för att bryta kobolt, och det har man inte i exempelvis LFP/blade batterier. Byggs främst av kinesiska BYD som använder dem själva men säljer även till exempelvis Tesla som har i sina billigare bilar.Jaha, har du en Tysk elbil?
Och framför allt, viktigast att vi inte bryter några mineraler eller metaller i Sverige.Gräv fortare barn, västvärlden behöver elbilsbatterier, lite får man offra för klimater...
Tvivlar på vad?Jag kompletterar med en länk till detta för de som tvivlar.
Och framför allt, viktigast att vi inte bryter några mineraler eller metaller i Sverige.
På att det finns ett motstånd mot den dominans som USA och resten av västvärlden skapat, ekonomiskt och politiskt. Andra länder försöker skapa ett alternativ till detta, bl a genom samarbete Ryssland, Kina, Iran och flera afrikanska stater. Det är alltså inte någon sorts rysk imperiealisem som ligger bakom, utan ren självbevarelsdrift.Tvivlar på vad?
Står det i artikeln att det är ren självbevarelsedrift?På att det finns ett motstånd mot den dominans som USA och resten av västvärlden skapat, ekonomiskt och politiskt. Andra länder försöker skapa ett alternativ till detta, bl a genom samarbete Ryssland, Kina, Iran och flera afrikanska stater. Det är alltså inte någon sorts rysk imperiealisem som ligger bakom, utan ren självbevarelsdrift.
Dumheter!På att det finns ett motstånd mot den dominans som USA och resten av västvärlden skapat, ekonomiskt och politiskt. Andra länder försöker skapa ett alternativ till detta, bl a genom samarbete Ryssland, Kina, Iran och flera afrikanska stater. Det är alltså inte någon sorts rysk imperiealisem som ligger bakom, utan ren självbevarelsdrift.
Jag kan ta lite skit från folk, om det är någon som är bra på att laga hojar eller kan svetsa...Om jag upplever att någon inte behandlar mig ok så kommer jag leta eftet andra vänner.
Det är inte raketforskning.
Menade inte dig alls utan att det inte är konstigt om ryssland letar efter andra polare än usa om de upplever att usa är taskiga. Jag skulle säga att det är ett ganska förväntat beteende isf.Jag kan ta lite skit från folk, om det är någon som är bra på att laga hojar eller kan svetsa...
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|