Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kan någon ens försöka definiera liberal längre utan att det blir dålig stämning?Japp, allt tack vare liberaler.
Kan någon ens försöka definiera liberal längre utan att det blir dålig stämning?Japp, allt tack vare liberaler.
Det är nog knepigt, det är ett förlegat begrepp.Kan någon ens försöka definiera liberal längre utan att det blir dålig stämning?
Kan någon ens försöka definiera liberal längre utan att det blir dålig stämning?
Det är nog knepigt, det är ett förlegat begrepp.
Just folkpartiet tillhör väl de som omdefinierat/kapat det ursprungliga begreppet liberal. Förment moralisk överlägsenhet, godhetssignalering på gränsen till tvångssyndrom och att människor endast får bli fria om folkpartister får bestämma exakt hur blir liksom inte mer liberalism bara för att man adderar en fallossymbol. Hade varit bättre varudeklaration att fortsätta kalla det folkpartism.View attachment 495698
Men det är väl lite stake i deras symbol i alla fall?
Eller?
View attachment 495702
Svenska folkpartiet finns kvar även om de ska byta partiledare...
SFP | RKP
Svenska folkpartiet i Finland r.p. består av lokalavdelningar, kretsar och medlemsföreningar. Kretsarna är geografiskt indelade i fem regionala kretsar: Helsingfors, Egentliga Finland, Nyland, Österbotten och Samkretsen.sfp.fi
Jag fattar inte vad det är för liberalt med dem men Birgitta Ohlsson var ju själva urtypen för liberal så det var väl bra. Ingen av partiledarna under min livstid inklusive Maria Leissner har känts liberal. Nu har de någon bonddräng som käkar korv, vem bryr sig liksom, försvinn bara.Just folkpartiet tillhör väl de som omdefinierat/kapat det ursprungliga begreppet liberal. Förment moralisk överlägsenhet, godhetssignalering på gränsen till tvångssyndrom och att människor endast får bli fria om folkpartister får bestämma exakt hur blir liksom inte mer liberalism bara för att man adderar en fallossymbol. Hade varit bättre varudeklaration att fortsätta kalla det folkpartism.
Urtypen för en folkpartist har för mig alltid varit den där föräldern som genast måste börja sätta upp regler för hur andras barn skall bete sig. En och annan sån person kan fylla sin funktion, men liberalernas siffror i opinionsundersökningarna skvallrar om att det finns en övre gräns för hur många såna personer det kan finnas i ett samhälle innan det blir outhärdligt.Jag fattar inte vad det är för liberalt med dem men Birgitta Ohlsson var ju själva urtypen för liberal så det var väl bra. Ingen av partiledarna under min livstid inklusive Maria Leissner har känts liberal. Nu har de någon bonddräng som käkar korv, vem bryr sig liksom, försvinn bara.
Intressant jämförelse med hur marknader fungerar. Här skulle man kunna översätta utbud och efterfrågan till den globala politiken.Tankesättet går dock igen i politik och ekonomi, därav konkurrenslagstiftningen som finns i de flesta länder. Den monopolsituation som uppstår när en part blivit alltför stark är skadlig och måste motverkas. På statlig nivå kan sånt regleras med lagar och regler, men någon motsvarighet finns inte i världspolitiken.
Intressant, jag har alltid tyckt att det är för kvinnor mellan M och S. Att män är folkpartister är fullständigt obegripligt, i vilken fråga blir man folkpartist? Kvinnor vill inte välja sida så jag fattar deras grej men män, obegripligt.Urtypen för en folkpartist har för mig alltid varit den där föräldern som genast måste börja sätta upp regler för hur andras barn skall bete sig. En och annan sån person kan fylla sin funktion, men liberalernas siffror i opinionsundersökningarna skvallrar om att det finns en övre gräns för hur många såna personer det kan finnas i ett samhälle innan det blir outhärdligt.
Även din bild är en typisk folkpartist. Det är därför de har så svårt att komma överens.Intressant, jag har alltid tyckt att det är för kvinnor mellan M och S. Att män är folkpartister är fullständigt obegripligt, i vilken fråga blir man folkpartist? Kvinnor vill inte välja sida så jag fattar deras grej men män, obegripligt.
Det är svårt att få plats mellan blåa och röda sossar.Intressant, jag har alltid tyckt att det är för kvinnor mellan M och S. Att män är folkpartister är fullständigt obegripligt, i vilken fråga blir man folkpartist? Kvinnor vill inte välja sida så jag fattar deras grej men män, obegripligt.
Lägg sedan till SosseDemokraterna och det blir besvärligt...Det är svårt att få plats mellan blåa och röda sossar.
Nä, man är inte speciellt liberal om man sätter upp regler för andras barn.Urtypen för en folkpartist har för mig alltid varit den där föräldern som genast måste börja sätta upp regler för hur andras barn skall bete sig. En och annan sån person kan fylla sin funktion, men liberalernas siffror i opinionsundersökningarna skvallrar om att det finns en övre gräns för hur många såna personer det kan finnas i ett samhälle innan det blir outhärdligt.
Samma sak med centerpartister. Förr förknippade man partiet med bönder och miljöfolk, sådana som lite nostalgiskt längtade tillbaka till det enkla livet på landet. Sen kom Annie Lööf med "Stureplanscentern" som blev mer höger än moderaterna. Idag verkar C liera sig med S, V och MP. Vet inte vad man ska tro om centern idag egentligen. Vilken personlighetstyp känner sig som centerpartist i själ och hjärta?Intressant, jag har alltid tyckt att det är för kvinnor mellan M och S. Att män är folkpartister är fullständigt obegripligt, i vilken fråga blir man folkpartist? Kvinnor vill inte välja sida så jag fattar deras grej men män, obegripligt.
Ja, det kommer med all sannolikhet bli ett riktigt smutsigt val.Allt tyder väl på det vad jag vet, han kommer bli repubilkanernas kandidat, så får vi se vad demokraterna kan aktivera för krafter som förhindrar honom, men så impopulär och dement som Biden är så borde Trump vinna.
Men det blir säkert som sist, oklar utgång och massa käbbel.
Nu förknippas centerpartister mestadels med överkåta sexualförbrytareSamma sak med centerpartister. Förr förknippade man partiet med bönder och miljöfolk, sådana som lite nostalgiskt längtade tillbaka till det enkla livet på landet. Sen kom Annie Lööf med "Stureplanscentern" som blev mer höger än moderaterna. Idag verkar C liera sig med S, V och MP. Vet inte vad man ska tro om centern idag egentligen. Vilken personlighetstyp känner sig som centerpartist i själ och hjärta?
Samma sak med centerpartister. Förr förknippade man partiet med bönder och miljöfolk, sådana som lite nostalgiskt längtade tillbaka till det enkla livet på landet. Sen kom Annie Lööf med "Stureplanscentern" som blev mer höger än moderaterna. Idag verkar C liera sig med S, V och MP. Vet inte vad man ska tro om centern idag egentligen. Vilken personlighetstyp känner sig som centerpartist i själ och hjärta?
Vad är oroande, det säger ju inget om de faktiska inkomsterna utan bara förhållandet.Den här utvecklingen borde vara oroande för alla utom de mest hårdnackade marknadsliberala borgarna.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|