Ska nog sälja R6:an och köpa en rolig bil istället.

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen hoj numer
fred00 skrev:
Kanske det, men sedan vill man ju ha en hyfsat fin bil, med bra kvalitet och som funkar fint på långfärder. Det inte helt fel om bilen är ovanlig och dessutom är Mercan en ganska bra "sleeper". Tittade lite på BMW och i så fall är det en M3:a som gäller. Dock låg priserna ganska högt även i Tyskland. Kvaliteten på en M3:a kan nog inte heller mäta sig med Mercan, samt att en E36 M3 har ganska låg status i mina ögon.

Är en M3 dyr att köpa?
Det går väl tretton på dussinet nuförtiden. Måste ju gå att få en för strax över 100,000:- Fast försäkringspremien o reparationskostnaderna lär väl stanna runt 100,000 de med...
Leta upp en Alpina B3 istället om du vill ha en ovanlig snabb bil. Dessutom matchar den E36 M3:an i prestanda, plus att den har bättre kvalite o mycket mer lulllull! O du slipper dessutom den "snygga" tyska inredningen från M3:an... Huuuhhhh!!

Eller vafan, en gammal Porsche 944 Turbo, fullt ös medvetslös för 50 lakan, då har du dessutom 100,000 över att laga den för. Eller köra den i småbitar på närmaste bana.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Re: Re: jodå.

fred00 skrev:
Konstigt... Familjens E280 -00 (2.8 liter, 204hk) går på runt 4000 spänn helförsäkring helår, enligt farsan. Nu har han väl full bonus och så, men ändå... Den borde ju vara mycket dyrare än en BMW 318! I och för sig kör ju varenda snorvalp en hottad BMW nu för tiden, så de lär väl kraschas på löpande band!? :rolleyes:

Edit: kollade vad dom tar för R6:eek:rna på bytmc.com. Handlarna begär ju mellan 75kkr och 85kkr för 2001 års modell. En handlare tog till och med 69kkr för en 99:a som hade gått 3000 mil. Sanslöst överpris!

Jag har en Honda Civic årsmodell 95 med en 1,5-liters motor med 90 hästar. Jag bor i ett område 4:a med låst garage och den kostar mig 7000 hel/hel.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Tokig skrev:
Är en M3 dyr att köpa?
Det går väl tretton på dussinet nuförtiden. Måste ju gå att få en för strax över 100,000:- Fast försäkringspremien o reparationskostnaderna lär väl stanna runt 100,000 de med...
Leta upp en Alpina B3 istället om du vill ha en ovanlig snabb bil. Dessutom matchar den E36 M3:an i prestanda, plus att den har bättre kvalite o mycket mer lulllull! O du slipper dessutom den "snygga" tyska inredningen från M3:an... Huuuhhhh!!
Ärligt talat har jag inte mycket till övers för BMW över huvudtaget. Känns extremt stereotypt att äga en BMW 3-serie som yngling. Bara bak-och-fram-vänd keps som fattas, så är man fullfjädrad "boy-racer"... :rolleyes: Dessutom har utseendet aldrig tilltalat mig och precis som du säger går det 13 på dussinet. Tack i alla fall för tipset! :tummenupp
 

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen hoj numer
fred00 skrev:
Ärligt talat har jag inte mycket till övers för BMW över huvudtaget. Känns extremt stereotypt att äga en BMW 3-serie som yngling. Bara bak-och-fram-vänd keps som fattas, så är man fullfjädrad "boy-racer"... :rolleyes: Dessutom har utseendet aldrig tilltalat mig och precis som du säger går det 13 på dussinet. Tack i alla fall för tipset! :tummenupp

När jag var liten(är 29 nu :) ) så var det häftigaste Golf GTi och Opel Manta. O var man lite flashigare hade man Golf Gti 16v!!
De var grejer det.

Fast stilen med bakoframkeps har inte ändrats... Dagens golf GTi heter BMW 325 Coupe...
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Kollade precis vad en AMG c36 -97 skulle kosta på mig.. Det var ju skitbillig försäkring på en sån.. hel/hel 8700 kr ville de bara ha. :tummenupp Fast jag skulle aldrig nånsin sälja hojen för att köpa en häftig bil, en sån har ju prestanda som en lastbil om du jämför med din motorcykel..... :rolleyes: :confused:

Mercedes=gubbaräser ;)
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Fredd00??!?!?
Hur kan du fundera att sälja hojen och skaffa en C36'a
Fin bil är det men... Själv har någon idiot :mad: stulit min hoj jag han ha i 2 veckor. Varja gång jag ser en hoj på stan får jag en klump i magen, och mår skit :( vill åka hoj,,,,,
Åkte med en kompis i helgen, han piskade en E36'a med sin M3'a (345hk) jag blir inte imponerad att sitta brevid,,, fan har man åkt riktig hoj så sitter man och sover när man åker bil.
Ska fan vara minst 600hk+ i en bil för att det ska vara jämförbart..
Glöm glidar planerna och köp en R1'a istället om du gillar Yamaha. Tänk framåt inte bakåt :tummenupp
Bil kan du skaffa när du blir gammal och får pondus(för fet för R hoj) :squid :squid

Lycka till!!!
Anders
Ps. hoppas du vaknar ur mardrömmen :fakta
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
fred00 skrev:
Kanske det, men sedan vill man ju ha en hyfsat fin bil, med bra kvalitet och som funkar fint på långfärder. Det inte helt fel om bilen är ovanlig och dessutom är Mercan en ganska bra "sleeper". Tittade lite på BMW och i så fall är det en M3:a som gäller. Dock låg priserna ganska högt även i Tyskland. Kvaliteten på en M3:a kan nog inte heller mäta sig med Mercan, samt att en E36 M3 har ganska låg status i mina ögon.

Kan inte mäta sig med merca? :confused:

Kan det vara för att den har "låg status"(fy fan va du e tramsig) i dina ögon?

Låg status.......... en bil har du för att den ska vara bekväm och ta dig från A till B. Har du inte råd med en 600SLK eller vad de heter och köper en M3, är du mindre socialt värd då?

Tänk efter mycket till.
Att vilja ha en fin bil är inget fel alls, men att slumpa bort bilar för att de ger dig låg status i dina hoods är det dummaste jag läst idag. Ser du ner på dina kompisar som inte kan betala en annan bil än en Nissan Micra? Eller du beblandar dig bara inte med "sånt folk"?
Låt mig gissa: Du har en hel del spons från pappas plånbok? :rolleyes:

750RR
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
fred00 skrev:
Precis som rubriken säger så planerar jag att köpa en bil istället. Jag har ju skrivit trådar innan och dillat om cross och det kanske det blir också framöver. Saken är den att hojen kostar så otroligt mycket att äga. Jag tänker dock inte sälja den riktigt än. Bilen som ska inhandlas är en Mercedes C36, gärna en silverfärgad 95:a med få mil på mätaren. Nu är väl inte en AMG-Merca den billigaste bilen att äga men i slutändan blir det ändå bra mycket billigare än hojen. Dessutom ska jag och min tvillingbror köpa bilen tillsammans eftersom vi fortfarande bor hemma, har samma kompisar och ändå alltid ska åt samma håll:D Vad tror ni om denna helomvändning från räserpilot till fåtöljraggare?

Skriv gärna vad ni tycker om C36:an om ni åkt en, eller tycker den är ful eller fin!

Och ja, det är samme Fred00 som startat en misstänkt lik tråd på Yatzy.
vad är det här för självömkan, dra åt h*****e din pajas, mvh
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Re: Re: Re: Titta vad kul jag hade ikväll...

Nalken skrev:
Kom till Rörken det är skitkul..

Veckans dummaste fråga: Var ligger Rörken? Är från Dalarna,, haha :D Har pluggat här några år, flyttar från Gerdet till Handen nu i veckan, är det i närheten?
Nu är min hoj ny stulen, så väntar på pengar från F-bolaget.
Tar ner crossen i vecka, är tacksam för info om ställen att åka på :rolleyes:
Tjo ;)
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
maverick_750rr skrev:
Kan inte mäta sig med merca? :confused:

Kan det vara för att den har "låg status"(fy fan va du e tramsig) i dina ögon?

Låg status.......... en bil har du för att den ska vara bekväm och ta dig från A till B. Har du inte råd med en 600SLK eller vad de heter och köper en M3, är du mindre socialt värd då?

Tänk efter mycket till.
Att vilja ha en fin bil är inget fel alls, men att slumpa bort bilar för att de ger dig låg status i dina hoods är det dummaste jag läst idag. Ser du ner på dina kompisar som inte kan betala en annan bil än en Nissan Micra? Eller du beblandar dig bara inte med "sånt folk"?
Låt mig gissa: Du har en hel del spons från pappas plånbok? :rolleyes:

750RR
Nu får du väl ta dig samman lite, va!? Lika väl som man tänker på utseende och kvalitet när man köper hoj, så gäller väl samma sak när bil skall inhandlas. Vad jag menade var helt enkelt att det känns trist att ha en jäkla BMW 3-serie när det står en i varje hörn till och med i den håla där jag bor. Varför skulle jag välja en BMW när jag kan köpa en snyggare och mycket ovanligare Mercedes. Förstår du inte alls vad jag menar när jag säger att det kan vara kul att äga en bil som inte finns överallt? Och som dessutom inte körs av varenda "häftig" snorunge i stan? Varför skulle jag vilja sälla mig till den gruppen? Skärp dig eller håll tyst! Dessutom skrev jag att den har låg status i mina ögon och inte någon annans. Jag tycker helt enkelt att det känns som ett tråkigt köp.

EDIT: Kan passa på att tillägga att det inte handlar om någon "SLK600" (som förövrigt inte finns), utan en C36 (läst trådrubriken?). Dessa går att få för från 80-90 000 kr i Tyskland, så ta och släpp det där att det skulle något extremt dyrt åk vi snackar om här. Det verkar i alla fall som du tror det. Kan också passa på att nämna att anledningen till att jag snackade om kvalitet BMW vs Mercedes i mitt tidigare inlägg var med tanke på att M3-motorn är känd för att vara smått opålitlig (lär väl finnas ett antal som gett upp). Det säger väl sig i och för sig självt att en 3-3.2 liter stor motor som utvecklar 280-320hk slits mer än en 3.6-liters motor på 280hk...
Originally posted by red_ninja
vad är det här för självömkan, dra åt h*****e din pajas, mvh
Väx upp nu! Jag trodde inte att folk här på Sporthoj var riktigt så omogna, men att jag ens funderar på att köra bil i något år verkar gå jävligt hårt åt en del av er. Att det kanske blir en Merca sedan, det är väl ändå värre, eller? Suck...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top