Ska stövlarna låta så?

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Har precis likadana stövlar men inga problem längre. Ta fram filen och fila till plastbitarna så att dom ej tar i varandra.
Enkel lösning på ett till synes svårt problem...

Good luck
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Jåke skrev:
*sneglar på Laila med menande ögonkast*

jajaja......bråka på mig gör det.......

i början knirkade och knäppte stövlarna, efter att jag börjat räta upp högerfoten så slutade knäppandet och efter smörjet så slutatde knirket. :banana
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Silverryggen skrev:
Har precis likadana stövlar men inga problem längre. Ta fram filen och fila till plastbitarna så att dom ej tar i varandra.
Enkel lösning på ett till synes svårt problem...

Good luck

Det har jag inte tänkt på, men det låter som det skulle kunna funka! :tummenupp
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Brukar fråga polarn som har samma problem, "om han har tagit med sig sängen i stövlarna" :tungan :tungan .....
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
AddE <TM> skrev:
Brukar fråga polarn som har samma problem, "om han har tagit med sig sängen i stövlarna" :tungan :tungan .....

Min säng är faktiskt tyst och fin! :rolleyes:
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
PacMan skrev:
Jag tog just ett videoklipp av mina "gnekande" Alpinestars SM-X Plus men lyckades inte lägga upp klippet nånstans så det får duga med en stillbild. Jag har haft stövlarna i ett par månader nu och dom låter hyfsat irriterande när man går med dom, typ som en gammal dörr med rostiga gångjärn. :3freak Det verkar vara mellan de hårda plastskydden och skinnet som ljudet uppstår, och jag har provat att kladda på nåt slags fett men det har inte hjälpt.

Nån mer som har detta problem, och gärna en lösning på det....? :)

Silikonspray vid fotledsknölen, alltså mellan plasten å skinnet. Läste om det på bike å testade på mina Alpinestars å de fungerade prima :tummenupp
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Rundningsmärke skrev:

Hehe, den är alltså tyst oavsett aktivitet. :nicka
...men det var ju stövlar det handlade om nu. Jag tryckte in löjligt mycket läderfett emmellan plastskydden nu, och det blev riktigt bra faktiskt!
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Creeed skrev:
Silikonspray vid fotledsknölen, alltså mellan plasten å skinnet. Läste om det på bike å testade på mina Alpinestars å de fungerade prima :tummenupp


Helt riktigt...gick loss med lite turtle silikonspray på mina s-mx i början på förra säsongen och de är fortfarande knäpptysta.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
PacMan skrev:
Jag har haft stövlarna i ett par månader nu och dom låter hyfsat irriterande när man går med dom, typ som en gammal dörr med rostiga gångjärn. :3freak Det verkar vara mellan de hårda plastskydden och skinnet som ljudet uppstår, och jag har provat att kladda på nåt slags fett men det har inte hjälpt.

Nån mer som har detta problem, och gärna en lösning på det....? :)


Ja har Oxtar och när jag var på Yamaha Center så hade en av tjejerna där tagit reda på från tillverkaren...som rekomenderade 5-56.......och d funkar helt utmärkt nu hörs ja knappt när ja kommer...
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Hade samma problem på en av mina Sidi. Fast efter jag knackade lite försiktigt på en av "ryggkotorna" så försvann ljudet och det har varit tyst sedan dess.

/a
 

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Jussi skrev:
Jag fixade mina Oxtars med kedjespray (var väl kedjevax tom) och det funka en stund men sen börja dom knarra igen. Men man vänjer sig :)

När jag köpte mina oxtar fick jag med ett glidmedel som ska motverka knirret...lite coolt faktiskt...knirrvätska :rofl
 

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
Jag har använt teflon spray på mina Oxtar. Nu är de tysta när man går
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top