Ska till Imola och se Wsbk finalen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja! Jag ska i helgen se WSBK-finalen på Imola.

Någon som varit i wsbk-depån och vet om hur pass nära inpå man kan komma?

Jag vill dit o ta kort o försöka göra en liten "recension" med schysta bilder o info att ta med tillbaka. Jag menar det måste ju vara hojarna som gör att de kör snabbare än mig :va :D :yoparty

Nä ärligt, så tänkte jag studera lite teknik använd på hojarna, samt körteknik när de är på banan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va tyst det är... antar ingen varit i wsbk-depå tidigare. Vad jag vet iaf så är den öppen för alla... ? Kanske man får betala lite extra dock.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nä har aldrig varit i en wsbk-depå förr så lite avis är man(läs mycket avis).
Får du dessutom skaka tass med Haga så finner avundsjukan inga gänser.

Ha så kul iallafall. :)

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Yamaha R1 2009
Swedie skrev:
2490105 Va tyst det är... antar ingen varit i wsbk-depå tidigare. Vad jag vet iaf så är den öppen för alla... ? Kanske man får betala lite extra dock.

Vi var i SBK depån i Assen i år och Torsdagen är fri att gå runt i och kolla men
sen måste man ha smörbiljetter från teamen för att glida omkring i depån.
Ett bra tips är att besöka det Svenska teamet och "låna" ett par depåpass.
Lycka till

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nIKOLa skrev:
2490460 Vi var i SBK depån i Assen i år och Torsdagen är fri att gå runt i och kolla men
sen måste man ha smörbiljetter från teamen för att glida omkring i depån.
Ett bra tips är att besöka det Svenska teamet och "låna" ett par depåpass.
Lycka till
Tack, är det Lätta eller Bregott som gäller för att bre ut smöret jämnt?

Nä men schyst. Vore ju gött om man i förväg kunde, host host... boka ett par sådana för mig o tjejen. Fankenamig.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Swedie skrev:
2490539 Tack, är det Lätta eller Bregott som gäller för att bre ut smöret jämnt?

Nä men schyst. Vore ju gött om man i förväg kunde, host host... boka ett par sådana för mig o tjejen. Fankenamig.

se om du kan fjäska lite med Stiggy han är inte helt omöjlig han får ju ändå en del reklam igenom SH ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
På Assen kunde man köpa biljetter som ger tillgång till depån men inte boxar och depågatan.
Ett tips borde väl vara att ringa Stiggy och ge dem ett fett reportage på SH mot att du får äta deras glass och dricka kaffe i deras depå.

sandstream

Guest
Du kan väl kolla med Corser eller Kagayama vad de ska ha för sina kraschkåpor :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack! Nu àr vi pè plats i nàrheten av Imola. Dèligt med hotellrum sè man fèr boka flera dagar pè en gèng nàr man vàl hittar ett hotell med rum ledigt. De gòr till och med reklam om superbike-rejset i hotellet dàr vi bor.

Vi ska efter sòndag bege oss sòderut i hopp om nya àventyr.

Det àr varmt, 27 grader idag... i skuggan sèklart. Varit sè de senaste dagarna oxè. Inte fel alls.

svenska bokstòver sucks. =)

sandstream

Guest
BTW: Det var inte "finalen" som kördes i dag, en deltävling återstår.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lite sent nu kanske men jag var på SBK i Brno och det var väldigt öppet i depån tyckte jag. Man fick inte komma in i boxarna, men man behövde inte direkt trängas för att stå precis utanför och titta in. Detta med en biljett som kostade runt 350 spänn för hela helgen. Mycket prisvärt! :tummenupp

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag såg reportaget om James Toseland på eurosport, det var mig en smörig jäkel, spelade piano och sjung kärlekssång. Jag trodde rejsingknuttarna var ett machosläkte :)

Undra vad honda tyckte om att han spelade på yamahapiano?, honda har väl iofs inget alternativ att erbjuda där :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Johansson skrev:
2503255
Undra vad honda tyckte om att han spelade på yamahapiano?, honda har väl iofs inget alternativ att erbjuda där :)

:hihi
tänkte också på det.

sandstream

Guest
Johansson skrev:
2503255 Jag såg reportaget om James Toseland på eurosport, det var mig en smörig jäkel, spelade piano och sjung kärlekssång.
Jag skämdes och kunde knappt kolla :rodnar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Johansson skrev:
2503255 Jag såg reportaget om James Toseland på eurosport, det var mig en smörig jäkel, spelade piano och sjung kärlekssång. Jag trodde rejsingknuttarna var ett machosläkte :)

Han är ju skolad pianist av ganska god klass om jag fattat det rätt, fast iofs brukar det sägas så och så visar det sig att de lirar keyboard i ett dansbadn på fritiden.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2503912 Han är ju skolad pianist av ganska god klass om jag fattat det rätt, fast iofs brukar det sägas så och så visar det sig att de lirar keyboard i ett dansbadn på fritiden.
Har alltid haft lite svårt för folk som tror att de är multitalanger. Bara för att de kan åka slalom bra betyder det inte per automatik att de kan sjunga.
Sen finns det ju självklart undantag, som jag tex :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...