Epost till Unicef:
"Hej Unicef,
de senaste två åren har jag och mina vänner på Sporthoj.com samlat ihop till en "julgåvemotorcykel".
Skulle starta insamlingen igår - men kunde inte hitta motorcykel som ett alternativ.
Kommer det att finnas som ett alternativ i år?
Allt gott,
Morris Packer"
Svar från Unicef:
"Hej Morris,
Tack för att du hörde av dig och för ert fantastiska stöd genom åren! Det är ett väldigt härligt och viktigt initiativ.
Tyvärr så finns inte motorcykeln till försäljning i vår gåvoshop i år. Det beror på att vårt centrallager bestämmer vilka produkter vi får sälja i gåvoshopen tillsammans med vårt huvudkontor. De intäkter som kommer in används till dessa produkter och vi får sedan återrapportering från centrallagret. Vissa år täcks en del produktbehov av finansiering från andra aktörer och då väljer vi att prioritera försäljning av andra produkter som saknar finansiering i gåvoshopen.
Det är därför möjligt att motorcykeln kommer att finnas till försäljning igen nästa år. Men till dess får vi hänvisa till andra livräddande produkter i vår gåvoshop, t.ex. en cykel som tjänar samma funktion som motorcykeln (vi når fram till barn på avlägsna, svårnådda platser), eller en annan fältprodukt som ni känner att ni brinner extra mycket för. Jag hoppas att ni trots att motorcykeln inte finns kvar till försäljning i vår gåvoshop vill fortsätta stödja vårt arbete i år!
Återigen, stort tack för ert stöd.
Bästa hälsningar
Frida
Frida H. Lantz, stolt Världsförälder
Givarservice/fundraising assistant
UNICEF Sverige"
Så mitt förslag att de som vill gör egna inköp i webbshoppen
(jag ska som vanligt ge bort en himla massa maskmedel till olika släktingar. Den komplicerade minen när de fått något fint, men som ändå är lite... knepigt. Vet att det är barnsligt - men jag älskar det!
https://unicef.se/gavoshop/252-avmaskningstabletter )
och att vi väntar med SH:s Julklappshoj tills nästa år.
För ska vi på SH samla ihop till något så tycker jag att det ska vara mc-relaterat.
Var för sig så vet jag att ni kommer bidra till de som behöver på något sätt ändå.
Allt gott,
Morris