oFFkeFF skrev:För egen del så ändrade inte jag mitt beteende när kompisar till mig dog, inte ens när jag själv nästan dog.. När jag var yngre, så var jag väl medveten om att jag var dödlig, men sket i det.. Vet fortfarande att jag är dödlig, men en vilja om att kanske bli lite äldre, därav ändrat beteendet, lite grann iaf.
Att vara "lite rädd" på hojen och tänka efter, är nog i mångt och mycket en mognadsgrej. Jag känner igen mig i ditt resonemang. Jag tänkte aldrig att det som hände andra på något sätt kunde ha med mig själv att göra så jag körde vidare som vanligt.
Det som fått mig att ändra tankesätt är dels ett "close call" som fick mig att fundera, samt ett antal års livserfarenhet som får en att tänka annorlunda. Jag är tveksam till att "skrämselpropaganda" skulle hjälpt mig när jag var 20. Men vi är alla olika så det finns säkert någon som kan ta till sig det. Kanske det ökande antalet tjejer klarar det t.ex. Dom brukar inte vara lika "adrenalinstinna" som många unga män är, generellt sett, fast undantag till den regeln har man ju sett också.