skaffa ADSL?

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
köpte dator i fredags :hoppa

ska nu skaffa adsl men vet inte vad jag ska välja för leverantör

har telia som vanlig telefon

ska jag skaffa telias adsl 250 eller?

vad har ni?

é riktigt jävla usel på datorer så ge gärna en bra förklaring

Last edited:

Mcbrud

Guest
Välj inte Felia. Kostar bara mera utan att du får mera. Finns mängder med andra ISP´s. Spray, Tiscali, BBB, Bostream, TeleNordia, Tele2... o.s.v. Kolla efter erbjudanden så kanske du kommer undan anslutningsavgiften. Skall du bara surfa räcker det gott med runt 0.5MBit.

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
outsider skrev:
köpte dator i fredags :hoppa

ska nu skaffa adsl men vet inte vad jag ska välja för leverantör

har telia som vanlig telefon

ska jag skaffa telias adsl 250 eller?

vad har ni?

é riktigt jävla usel på datorer så ge gärna en bra förklaring

:angel

Jag kör med Bostream 2,5 är faktiskt väldigt nöjd med dem, tyvärr är det lite dyrt i inkoppling, men annars har jag inte haft något problem med dem som leverantör, ett annat + är att man får ett fast IP-nummer

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Har bostream 2.5 och är svinnöjd :Bugar

Fast nu hade jag nog tagit BBB (10/9), endast 1000:- in installation och lika stor månadskostnad.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mcbrud skrev:
Välj inte Felia. Kostar bara mera utan att du får mera. Finns mängder med andra ISP´s. Spray, Tiscali, BBB, Bostream, TeleNordia, Tele2... o.s.v. Kolla efter erbjudanden så kanske du kommer undan anslutningsavgiften. Skall du bara surfa räcker det gott med runt 0.5MBit.

Kan inte hålla med. Telia är det stabilaste nätet av alla. Jobbar med styr för ventilation och värme/kyla. Vårat senaste system bygger på att anläggningen har en webserver i sig som gör att man kan gå in och kontrolera och sköta anläggningen varsomhelst ifrån.
Vi har testat dom vanligaste uppkopplingarna och konstaterat att Telia är det stabilaste, inte det snabbaste. Men det funkar alltid.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Bostreams 2.5MBit är stabil som Sören. Jag har haft den sedan den släpptes, mer eller mindre, och jag tror den har en total nertid på 10 timmar. Under 5 ÅR. :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
EBS skrev:
Kan inte hålla med. Telia är det stabilaste nätet av alla. Jobbar med styr för ventilation och värme/kyla. Vårat senaste system bygger på att anläggningen har en webserver i sig som gör att man kan gå in och kontrolera och sköta anläggningen varsomhelst ifrån.
Vi har testat dom vanligaste uppkopplingarna och konstaterat att Telia är det stabilaste, inte det snabbaste. Men det funkar alltid.

Inte mitt adsl inte. Mitt adsl kan bara sluta fungera lite när det vill. Det är inget fel på varken routern eller datorn. Jag trudde det var för att vi hade förlängt bredband men nä då, tydligen inte. Min polare hade också samma problem tydligen och samma som jag har han också telia 0.5.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
EBS skrev:

Då undrar jag om ni använt er av en dator :rofl :7peta

Ironi

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
ADSL?? Trodde det var stenålder i storstäderna. Tom Östersund har lina ju :tungan

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om du ska skaffa telia så skaffa telia bredband 2000, har det hemma, funkar satan så bra. Inkopplingsavgiften är just nu 695 med modem (bostream tar 2195 och då lånar man bara modemet) och månadsavgiften är 449 (samma som bostream). Ingen nedladdningsbegränsning längre...

Ni som säger att tiscali är så satans mycket bättre än telia borde ju veta att dom använder telias nät och burkar... så jag undrar jag... :rolleyes:

//jaG

Mcbrud

Guest
EBS skrev:

Av erfarenhet vet jag även att Felia den senaste tiden har haft problem. Sa upp det strax efter sommaren förra året. Gick ner någon gång i månaden på slutet.

Som någon sa så är det skillnad på privat och företag. Det finns nog en anledning till att företagsabben kostar flera gånger mera för samma bandbredd. Företagen kräver hög driftsäkerhet medans privatkunder gärna värdesätter bandbredd och pris.

HanneZ

Guest
Vart telia fungerar bra och inte bra beror på vart man bor. Viss utrustning är mer känslig för viss påverkan etc. Glöm inte att bostream i sig hyr av telia!

På vissa ställen fungerar bostream bättre än telia och på andra ställen är det tvärtom!

Vad man ska tänka på med scream är hur långt ifrån en station man bor då de inverkar kraftigt på bandbredden!

/Hannes

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Skaffade Bostream för flera år sen och har inte haft mer än nåra få timmars nertid totalt, Bostream = :tummenupp :yoparty :Bugar :banana

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag & Zeb har Telia ADSL 2000, snabbt och bra. Dessutom är det billigare under Melodifestivalen.
449:- månadsavgift och 695 kr i startavgift.

EDIT: Jaja, jag såg att han redan hade skrivit det..

Last edited:

Dufva

Guest
Har haft Bostream i Gbg...funkade skitdåligt, har telias 8mbit nu...funkar kanon :tummenupp fast helst skulle ja ju såklart valt bbb om man hade haft den möjligheten.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC