Skaffa eller inte skaffa miniskylt

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Exakt, det är ju lite slagvolym på skiten :D

Jaha, katolska v-twinmakare använder ju den till nyttiga saker förutom bokstöd också. :krama

Kör du miniskylt på sportster'n? Eller varför denna attack på vatikanmässiga underverk? Akta dig för påvens vrede! :brinnerup

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jaha, katolska v-twinmakare använder ju den till nyttiga saker förutom bokstöd också. :krama

Kör du miniskylt på sportster'n? Eller varför denna attack på vatikanmässiga underverk? Akta dig för påvens vrede! :brinnerup

Nej jag kör inte miniskylt, tycker det är skönt att kunna vara helt lugn när en flygande besiktning utbryter.

Jag bara kivades lite med Elwe, med anledning av hans signaturtext.
Den är ju lite eljest menar jag. "If God Rides a Harley, the Devil Rides a Ducati" låter ju helt vansinnigt. HD är ju ett rent helvete, har man sett hur en sån motor är uppbyggd, 15 kilos vevparti, fjäderkraft på uppåt 200 kg vid fullt lyft, 2-ventilstoppar med 2" insugsventiler, större än lastbilsventiler. Skakar som fan. Ja då fattar ju tom en pärlhöna hur det ligger till: "Engine designed in Hell" liksom :D

Ducati är ju däremot en maskin för finlemmade androgyna stureplansänglar. :D

Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Jörgen Karlsson skrev:
HD är ju ett rent helvete, har man sett hur en sån motor är uppbyggd, 15 kilos vevparti, fjäderkraft på uppåt 200 kg vid fullt lyft, 2-ventilstoppar med 2" insugsventiler, större än lastbilsventiler. Ja då fattar ju tom en pärlhöna hur det ligger till: "Engine designed in Hell" liksom :D

Är det inte HD som enligt rykte har Briggs & Stratton som närmaste granne "over there" och delar utvecklingsavdelningen med dom? :D

Dom skulle väl komma ut med en ny modell snart: VRXSE Screamin' Eagle Mowere™ Världens snabbaste klippare på 402 meter. :tungan

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Bifogar en mini skyllt jag fångade på bild, när jag tog en tur på söderhaven.

Bifogat

• DSC_5953.jpg
    DSC_5953.jpg
    112.1 KB · Visningar: 75

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är det inte HD som enligt rykte har Briggs & Stratton som närmaste granne "over there" och delar utvecklingsavdelningen med dom? :D

Dom skulle väl komma ut med en ny modell snart: VRXSE Screamin' Eagle Mowere™ Världens snabbaste klippare på 402 meter. :tungan

Du hänger ju inte med, den modellen har ju leverat in ett otal segrar redan:confused:

married%20mans%20harley.jpg

Appapppapp, av bilder att döma har din skylt en felaktig vinkel. Bot och bättring gamle man :D
Inte hålla på som fjunisarna med undanvikt skylt här inte.

Tom Herr Hamrén har gjort flygande på min hoj och godkänt den skylten. Då är den untouchable kan jag säga :fakta

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Nej jag kör inte miniskylt, tycker det är skönt att kunna vara helt lugn när en flygande besiktning utbryter.

Jag bara kivades lite med Elwe, med anledning av hans signaturtext.
Den är ju lite eljest menar jag. "If God Rides a Harley, the Devil Rides a Ducati" låter ju helt vansinnigt. HD är ju ett rent helvete, har man sett hur en sån motor är uppbyggd, 15 kilos vevparti, fjäderkraft på uppåt 200 kg vid fullt lyft, 2-ventilstoppar med 2" insugsventiler, större än lastbilsventiler. Skakar som fan. Ja då fattar ju tom en pärlhöna hur det ligger till: "Engine designed in Hell" liksom :D

Ducati är ju däremot en maskin för finlemmade androgyna stureplansänglar. :D

Kivades bara tillbaka lite. Både Ducati och HD är till för personer som inte tänker lika långt som japs och bumseåkare. Men vad mycket roligare vi har... :D

Stureplansgrejen faller dock, jag har aldrig ens varit där...:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...