Skaffa ny hoj - funderingar

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Endurofjädringen med gatförgasare. Har jämfört en 350 S och en R -92 och det är det som skiljer. så den är väl en halvt om halvt då!

//jaG

Silwer skrev:
det var väl en DR350s hörrö?

Ta inte i så du spricker angående enduro:lol
Men visst är det kul.
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Freppa skrev:
Nysse: Observera att min för/nackdelar kring ducce inte har något med hojens karaktär att göra, som i en provkörning, utan ljudet och rykten om Italiensk byggkvalité. Berätta gärna dina erfarenheter.

Jag är kanske inte rätt person eftersom jag bara kört Ducce ett par år men trivs bra med L-twinnen. Har mest kört 900ss som har funkat utan problem utom en gång när larmet strulade efter en tvätt(gillade inte vatten :rolleyes: ).

Den går inte att jämföra med 150 hästars klass7 hoj på en raksträcka men f*n va kul det blir när det börjar svänga.(Ja, det finns Duccar som hänger med där oxå, men då kostar det +50-100K)
Visst klarar en duktig och erfaren hojåkare att hänga på men vad jag försöker att förklara är att dom flesta skulle nog köra snabbare, mer kontrollerat och mer avslappnat på twinnen.
För tillfället kör jag 748R som räcker gott och väl till, den skrämmer inte skiten ur en men vem vill ha bruna ränder i byxan. :3freak

Kvalitén är inte dålig men service och underhåll är viktig att den sköts annars blir det dyrt.Det krävs lite underhåll/mekande med jämna mellanrum men det beror på hur gamal hoj man har.

Hur kvalitén är på dom senaste modellerna 999,749 mm. har jag ingen aning om men ännu inte hört nått negativt.

Hypern är väl inte den ultimata hojen för touring eller stadskörning men då finns det andra modeller av Ducati som passar bättre.

Jag är nog ingen fanatiker men Duccen passar min körstil heltenkelt och jag får tillgång till en hel del banåka. Jag föredrar bana framför gatåkning men vill kunna åka nån helgtur och fika.

Det är otroligt vilken uppmärsammhet man får när man rullar in på en Ducce och alla har en åsikt om en.... även du eller?

///N
 

Matador

Born to walk against the wind
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Södertälje
Hoj
R6+KTM 625 SC
Freppa skrev:
Några pengar från FB kommer jag inte få förens om cirka 45-60 dagar. Då har ju halva säsongen gått, och det suger./Freppa

Du vet väl att ersättning i regel ska betalas ut SENAST en månad efter det anmälan har gjorts!

Det är bara att ligga på f-bolaget och påpeka detta så har du snart pengarna på kontot.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Köp en gammelgixxer och bryt dig i form igen, då har du har råd med en gammal banräcer & en endurohoj oxå, man måste inte ha det värsta för att ha kul på hjul.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Matador skrev:
Du vet väl att ersättning i regel ska betalas ut SENAST en månad efter det anmälan har gjorts!

Det är bara att ligga på f-bolaget och påpeka detta så har du snart pengarna på kontot.

Stämmer det?
Jag hade för mig att de flesta fb väntar en månad innan de gör något utifall att hojen skulle dyka upp.
 

Marsipulami

Guest
Så vidare du inte har mycket med pengar så rekomenderar jag dig inte att ta ett lån på korttid och sen lösa det, det kostar bara för mycket helt enkelt. Om du tar ett lån på 40-50 papp så betalar du tillbaka minst 10 papp extra.

När det gäller korttidslån så är räntan hög som bara den. Om du sätter lånet på en längre tid så blir det svårt att lösa lånet i förväg och den låga ränta som du får där bli automatiskt hög eftersom du ska betala räntan för den tiden som du satt lånet på.

Så att ta lån för att sen lösa om ca 2 månader är inget som jag personligen rekomenderar dig. Jag förstår att det är surt som fan att inte ha hoj, men du tjänar mer på att vänta de dagarna från försäkringsbolaget.

Självklart gör du som du själv vill, detta är bara en rekomendation från min sida :7peta

Gällande ditt hojval så är det du själva som bestämmer. Vänta på pengarna och du kan köpa en ny GSX100R

Lycka till med ditt val :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Marsupilami: Jag jobbar ju på en Kapitalförvaltning som är knuten till en bank. Vi har förmånliga lån på cirka 1,5 % effektiv ränta (som ränteläget ser ut idag iallafall) och kan lösas närsomhelst.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Freppa skrev:
Nackdelar
  • Det är twin. Jag har alltid kört rad-4
/Freppa
:7peta
Även om man kört radfyra hela livet så är det aldrig försent att börja köra V2.
Det enda man riskerar att ångra är att man inte började köra twin tidigare. :yoparty
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Du är som klippt och skuren för duccealternativet. Jag var för några veckor sedan ute på en av kapitalismens högborgar, Lidingö, och köpte ett set begagnade däck av en kille här på forumet. I hans garage stod en 748. De är verkligen fantastiskt vackra. Hela konceptet med Ducati är klart tilltalande. En liten lyxklubb för ett fåtal lyckligt utvalda (läs rika) som sitter och dricker grappa och åker på bana tillsammans. Om man vill kan man köra hojen fram och tillbaka till jobbet dessutom.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tror som Madde, ett tecken...du ska inte köra gathoj. Köp en ducce eller VFR och kör på bana så mycket du kan som du nämnde.

Visst saknar du säkert köra på gatorna men du kommer få glädje av att köra bana så det räcker till.

Det är vad jag tror i alla fall.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Liwa1 skrev:
Tror som Madde, ett tecken...du ska inte köra gathoj. Köp en ducce eller VFR och kör på bana så mycket du kan som du nämnde.

Visst saknar du säkert köra på gatorna men du kommer få glädje av att köra bana så det räcker till.

Det är vad jag tror i alla fall.

VFR på bana?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Varför inte. Innan det är dax att tävla så är det inga problem. Fin lättkörd hoj med bra prestanda.
Är det inte ganska begränsad markfrigång på den? Tänker mest på centralstödet.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Är det inte ganska begränsad markfrigång på den? Tänker mest på centralstödet.

På de äldre VFR'narna så skruvar man bort centralen inför seriös bankörning och kör tills fotpinnarna tar i, men på de nyare från mitten 90 o framåt så ska inte det vara ett problem.... som jag har förstått det....
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Mitt alternativ:

En billig japshoj för bankörning, GSXR600 -97, okej rätt dyr försäkring, men billig i service och underhåll, lättmekad, och så finns mängder av beg och piratdelar. Mycket vrid? Njaaaaeee. :hihi

En hoj som är bra på ALLT annat, en BMW R1200GS.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Köp en jävla Puch Dakota.

Fördelar:
1. Billig i inköp.
2. Billig försäkring.
3. Billig i drift.
4. Lättmekad. (nåja)
5. Du kommer lätt att utnyttja 100% av kapaciteten. (Full gas hela tiden)
6. Risken att du kör ihjäl dig minskar kraftigt.
7. Du får cirka 107000 kronor över att styla den för. (Många stripes blir det)

Nackdelar:
Inga kända.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav1 skrev:
Köp en jävla Puch Dakota.

Fördelar:
1. Billig i inköp.
2. Billig försäkring.
3. Billig i drift.
4. Lättmekad. (nåja)
5. Du kommer lätt att utnyttja 100% av kapaciteten. (Full gas hela tiden)
6. Risken att du kör ihjäl dig minskar kraftigt.
7. Du får cirka 107000 kronor över att styla den för. (Många stripes blir det)

Nackdelar:
Inga kända.
Det är ett helvete att justera munstycket konstant när man kör.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top