Skaffa orm!?

Linkan_85

Guest
Nej då jag är allergisk o inte har tid. Sen så kommer den va en del av inredningen i min lya:tummenupp

Nja, om du vill avstå från att klappa en äcklig tant så är det ok... Men seriöst, finns det inga roligare husdjur att ha?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Nej då jag är allergisk o inte har tid. Sen så kommer den va en del av inredningen i min lya:tummenupp

Har en systerdotter som hade snöat in sig på ormar ett tag. Naturligtvis dög det inte med vilka som helst utan ju giftigare desto bättre. Men nu har hon hittat en vettig pojkvän så intresset gick över.

Kan iofs förstå att det kan vara kul att ha lite annorlunda djur som man kan ha när man är allergisk, men en stor orm tillhör inte mina tips.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Har haft både En Pyton och två Boaormar.

Byggde en vattendel i min burk som dom kunde bada i.
Det gillar dom som fan.
Va bara uppmärksam så den inte badar hela jävla tiden, risk för svampinfektion då.

Beroende på ormens kondition så kan du nog nöja dig med att mata den var tredje vecka.
Blir precis som en sosse annars, ligger bara och väntar på att du ska mata den.
Ormen är mycket roligare och finare om den behöver vara lite aktiv i sitt letande.

Dom gillar också kroppsvärme.
Min boa låg ett varv runt halsen hela kvällarna när jag var hemma.

SEN blir dom ganska fort större, har du tänkt så långt.
Finns nästan inga som vill köpa stora ormar.
Det är därför man ofta hittar stora ormar i naturen som något jävla svin bara släppt ut .
NaCkSkÅtT DiReCkT !:mad:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
180 cm är extremt ovanligt. Blir dom över 120 är även det ovanligt.
Får man inte mata med levande föda? Är du säker på det. Det gjorde jag ofta när jag hade min mjölksnok samt mina båda tigerpyton. Blev biten en gång av min ena tigerpyton under matning. Det var allt annat än behagligt.

Kommer inte ihåg vart det var jag läste detta men de fanns "riktlinjer" på att man inte skulle mata med levande föda, undrar om det var naturvårdsverket eller nått? Jaja skit i samma, jag har också matat med levande, det blir ju bra mycket mer verkligt åt ormen, lättare att få en orm som matvägrar att äta om den faktiskt måste jaga bytet.
Min sambo blev biten ett par gånger, en gång i ansiktet bl.a. Hon blev dock sur på mig när hon skrek: Jag har blivit biten! och springer ut blödandes när jag svarade: Stå still!!! Jag ska hämta kameran.

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Helst ska man väl undvika mata med levande då råttor har ganska stora tänder som kan skada ormarna rätt så bra..
Fryst mat är så mycket skönare att ha hemma, inga äckliga djur som springer runt på nätterna och låter och vill ha mat..
Kungspyton har en tendens att matvägra rätt så bra om man har fel klimat i terrariumet, det finns hur många artiklar som helst på nätet om det så det är bara googla för att hitta info om det.
Skulle den vara kinkig med maten kan det hjälpa att skära upp huvudet på mus/råtta/gris eller va fan man matar med och klämma ut lite hjärnsubstans.. det brukar trigga ormen att äta..

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Skulle den vara kinkig med maten kan det hjälpa att skära upp huvudet på mus/råtta/gris eller va fan man matar med och klämma ut lite hjärnsubstans.. det brukar trigga ormen att äta..

Det där känner jag igen att jag har läst i något skötselråd. Låter ju inte så himla trevligt men men...

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Det där känner jag igen att jag har läst i något skötselråd. Låter ju inte så himla trevligt men men...

Nää, lite grisigt är det men det funkar. Har själv bara gjort det på möss/råttor men kan tänka mig att det skulle vara lite äckligare om man gör det på grisar eller kaniner.

Linkan_85

Guest
Tack alla för svaren!!! :tumenupp

Var iväg nu o slog till på kungspytonen... Skit go, så det blir o hämta den på lörda:D

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ormar e najs som fan, haft runt 20st genom åren och är påväg att ordna ett par st nu efter några års uppehåll.

Riktigt fascinerande djur som kan bli riktigt "kelig" om man får dom handtama :tummenupp

Till dig som ville ha en snygg orm, finns busksnokar som är ilgröna som äter syrsor och liknande, inte dyra, riktigt snygga. Och annars kan jag rekommendera asiatisk råttsnok som jag tycker är ruggigt snygga.

www.repti.net är din vän i reptilvärlden.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag hade en orm för länge sen. Helt värdelöst. Man kan inte ha dom till nånting, och dessutom stinker det statan i terrariet trots att man städar.

Kul att titta på när de ska äta, annars ligger de mest bara och slöar.

Dominator-Rocks

Guest
Jag har på äldre dagar börjat hata ormar näst intill en fobi.

Kräk :mad:

I höstas när jag plockade svamp så höll jag på att trampa på en, hade foten i luften ca 30cm över den när jag fick syn på den. Konstigt att han/hon inte högg, var väll slö av kylan antar jag, jag vart LIVRÄDD :skrämd

Konstigt fenomen :va då jag aldrig ogillat ormar förut, lekte med dom som barn fångade snokar kopparormar och huggormar.

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
alla tycker olika..
Själv hatar jag katter, de är "djävulens avkomma"..
dom går runt och viftar på svansen och ser allmänt glada ut tills man kommer nära, då jääävlar flyger dom på en och biter och klöser en.. :mad:
Nä, en orm vet man iaf vart man har den, oftast.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Tack alla för svaren!!! :tumenupp

Var iväg nu o slog till på kungspytonen... Skit go, så det blir o hämta den på lörda:D

Grattis till införskaffning av en skönhet!!

Jag har haft sjuk kräldjursfobi, men jag tänker fortfarande inte acceptera det. Jag testar mina gränser hela tiden. Kunde inte ens se orm digitalt och steget efter ens gå nära ett terarie, men nu harj ag kommit så pass långt att jag gärna sätter handen mot glaset på terariet och låter ormen komma till mig.

Jag vill bara påminna om att du förbereder personer som har fobi för orm, att du faktiskt innehaver ett kräldjur i ditt hem. Jag kan säga att jag fick lätt panik vid vissa hembesök.

All lycka till!

Dominator-Rocks

Guest
alla tycker olika..
dom går runt och viftar på svansen och ser allmänt glada ut tills man kommer nära, då jääävlar flyger dom på en och biter och klöser en.. :mad:

:fakta
Katter är luriga jävlar :mad: :Hata

Linkan_85

Guest
Du ska inte göra oväntade besök hos gubbar:arsele

Grattis till införskaffning av en skönhet!!

Jag har haft sjuk kräldjursfobi, men jag tänker fortfarande inte acceptera det. Jag testar mina gränser hela tiden. Kunde inte ens se orm digitalt och steget efter ens gå nära ett terarie, men nu harj ag kommit så pass långt att jag gärna sätter handen mot glaset på terariet och låter ormen komma till mig.

Jag vill bara påminna om att du förbereder personer som har fobi för orm, att du faktiskt innehaver ett kräldjur i ditt hem. Jag kan säga att jag fick lätt panik vid vissa hembesök.

All lycka till!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
alla tycker olika..

Japp..de vill ju bara :krama :s

alternativt

sätta tänderna i dig...

(gillar ormar men de är svårbegripliga, de bara slingrar sig.)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...