Skaffa toffel

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Shepherd :)

images

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Därför överväger jag nu att köpa ett par toningskor (reeboks eller MBT) för att hålla ryggen och magen lite i schack eftersom jag jobbar stående hela dagarna. Jag är ju självklart införstådd i att de inte kommer göra några mirakel med rumpa mm. som det utlovas, men jag kan tänka mig att ur min arbetssynpunkt så kan de nog avlasta lite.
Någon som har några tankar och funderingar? :)

Mina MBT-skor är mina bästa investering i mig själv, har ett väldigt aktivt jobb och förut kom man hem med en matt ländrygg (jag är ganska lång också) men nu känner jag ingenting. Några mirakel med benen vette sju om det händer, men just ryggen och hållningen blir bättre. Köp!

TS: birkenstock Rock Star är väl lite tuffa? :)
6168b.gif

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Birkenstock alla arbetsdagar i veckan!
Varför lukta kadaver och förmultning om fötterna varje dag när man kan ha svala sköna tofflor?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ah, så det är därför alla industriare och byggare går i tofflor!
:fattartil
Haha, ja nu kan det ju va så att dom har skor lite i skyddsyfte också... Jag å andra sidan behöver mest se snygg ut egentligen... :tuttar:

men det kan ju va gött att duga till nått när skönhetens ålder är förbi också :brinnerup

Mina MBT-skor är mina bästa investering i mig själv, har ett väldigt aktivt jobb och förut kom man hem med en matt ländrygg (jag är ganska lång också) men nu känner jag ingenting. Några mirakel med benen vette sju om det händer, men just ryggen och hållningen blir bättre. Köp!

TS: birkenstock Rock Star är väl lite tuffa? :)
6168b.gif
Jo, det är ju bara att dom är så satans dyra :gnissla:

Jag pratade med min mors kiropraktor nyss som starkt rekomenderade just MBT eller easytone skorna. Dom ska tydligen vara riktigt bra för att avlasta ryggen.

Det känns som folk har hakat upp sig lite på att dom ska vara så effektiva(/oeffektiva) i träningssynpunkt, vilket inte alls är därför jag vill ha dom.
Jag vill alltså endast ha dom för att avlasta och göra mitt arbete lättare/skönare, så jag kan hålla på så länge som möjligt med det.
Som sagt, jag tränar ju en del annars också så jag har INGET träningsyfte med dem alls.

Däremot så märker jag att jag har sämre hållning just när jag jobbar, och det kanske inte är så konstigt när man står böjd över folk hela dagarna? Dom borde ju "tvinga" fram en bättre hållning lite omedvetet.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar, men jag hoppas att ni förstår någorlunda? :)

Det va nån som tyckte att det va galenskap att ha dom hela dagen, och att man bara skulle ha dom som promenadskor nån timme om dagen, för annars skulle det istället slita på leder mm?

Är det någon som sitter på någon visdom?

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kanske inget för jobbet, men hush puppies har grymt sköna tofflor :)

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Köp Indian mockasiner,så kan du ju smyga runt lika tyst som bara Indianer kan:tummenupp
indianmockasiner_25466517.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tofflor är väl ok om det funkar med den klädkod man behöver upprätthålla. Kan se mysko ut att ha kostym och tofflor, men på en överläkare i vitrock så är det normalt. I den akademiska världen kan man ta sig friheter som att gå barfota i shorts och gammal t-shirt, orakad sedan förra månaden (überh4xx0r). Tofflor görs inte heller i m/90-stil för de som har sådant yrke :)

Jag löser problemet med svarta lågskor (hård sula och tål att promenera med tre dagar på CeBIT utan skavsår - det är 7-8 mil totalt), men som sparkas av under bordet på rummet eller på möten. Noll fotsvett och hela strumpor är en förutsättning :näsblod

Undvik Foppa-tofflor bara! Fulare skodon får man leta efter :gnissla

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har skaffat riktiga gammelmanstofflor.
Underdel i kork (gummisula) och perforerat ovanläder.
Klassiskt, osnyggt och fantastiskt bekvämt.
Edit:
Slamkrypare fanns i inomhusmodell.
Rocknrolligt.
slamkrypare.jpg

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Får man inte otrolig fotjam av sånna där varma tofflor?

Jag är mer ute efter en riktig luftig variant.

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Så in i, de första två veckorna. Sen blev fötterna vana och tåjamset avtog. För min del iaf.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...