Skall köpa fiddy. hjälp!!

zuperx

Zuperx
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Orion 29 The real one
hejsan. jag och en polare skall köpa varsin mini cross som håller för att köra lite terräng,grusväg, å kanske hoppa lite gran.
vi är inne på att köpa denna
http://www.blocket.se/vi/11170047.htm?ca=16_s
fast en 150ccare som är högre. men vad tror ni om just den? någon som provat en likadan. det står orion på denna, det verkar finnas många olika orion kopior, vilken är den äkta?? denna?
tipsa gärna om modeller och sidor den får kosta mellan 4-7000 typ.
mvh Micke
 

Mr.2wheels

Letar efter 600cc
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda NS125F, Psyco MX 110 till salu. Och en Pontiac GP 1964
Ska sälja min Psyco MX 110cc, räcker bra med dom kubiken, toppar typ 90-95kmh odrevad/otrimmad. PMa mig om du är intresserad. Jusste Psyco gör dom absolut snyggatse dirtbike'sen. Och Orion gör en grövre/större model än vanliga fiddys, bra att veta innan man bryr sig om att kolla på dom.
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Ska sälja min Psyco MX 110cc, räcker bra med dom kubiken, toppar typ 90-95kmh odrevad/otrimmad. PMa mig om du är intresserad. Jusste Psyco gör dom absolut snyggatse dirtbike'sen. Och Orion gör en grövre/större model än vanliga fiddys, bra att veta innan man bryr sig om att kolla på dom.

Snacka går ju alltid , skulle vilja se konkreta bevis på att din psyco toppar 95-km/h

dom flesta dirtbikes gör ju inte mer än ca 70 km/h och behöver inte gp fortare heller då dom ska användas i skogen
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Snacka går ju alltid , skulle vilja se konkreta bevis på att din psyco toppar 95-km/h

dom flesta dirtbikes gör ju inte mer än ca 70 km/h och behöver inte gp fortare heller då dom ska användas i skogen


min 120cc ten7 toppar exakt 90km, mätt med diverse bilar och hojjar


köp inte orion !!!!!! polaren och jag var och körde idag... på hans 1 vecka gamla orion pajjade följade saker:

kicken knäcktes
fotpinnen knäcktes
ljuddämparen pajjade
bakfäljen är som spaggeti
bakbromsen la av

bromshantaget pajjade igår när den välte,,, stillestående
 

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Ort
Kungälv
Hoj
...
min 120cc ten7 toppar exakt 90km, mätt med diverse bilar och hojjar


köp inte orion !!!!!! polaren och jag var och körde idag... på hans 1 vecka gamla orion pajjade följade saker:

kicken knäcktes
fotpinnen knäcktes
ljuddämparen pajjade
bakfäljen är som spaggeti
bakbromsen la av

bromshantaget pajjade igår när den välte,,, stillestående

Vad var det för Orion då? :va Såna Orions som finns på typ motorhandel.se är ren skitkvalité men t.ex Orion 27, och 29 är bra.
 

zuperx

Zuperx
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Orion 29 The real one
Vad var det för Orion då? :va Såna Orions som finns på typ motorhandel.se är ren skitkvalité men t.ex Orion 27, och 29 är bra.

Precis jag har hört det me, de från motorhandel suger i kvalitet. men den jag nu beställt ser inte alls ut som dem. min är en orion 29 och jag tror inte att det är samma företag som gör dem,kan tänka mig att de på motorhandel e nån budgetmodell.detta är den jag beställt - http://www.blocket.se/vi/11170047.htm?ca=16_s
fast jag beställde innan briset höjdes en 1000lapp, vad tror ni om den??
 

Mr.2wheels

Letar efter 600cc
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda NS125F, Psyco MX 110 till salu. Och en Pontiac GP 1964
Snacka går ju alltid , skulle vilja se konkreta bevis på att din psyco toppar 95-km/h

dom flesta dirtbikes gör ju inte mer än ca 70 km/h och behöver inte gp fortare heller då dom ska användas i skogen

Hehe,mätt med ett antal bilar. Jag får vell fixa en film på det om jag hinner innan den blir såld.
 

fingerspitz

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
borås
Hoj
ingen för tillfälet
Vad var det för Orion då? :va Såna Orions som finns på typ motorhandel.se är ren skitkvalité men t.ex Orion 27, och 29 är bra.

haha :arsele du skriver att dom orion på motorhandel är skit , men att orion 27 är bra, du har inte riktigt koll tror jag inte, (dirtbike 125cc "deluxe") är i skälva verket en orion 27.

det finns en mängd med dirtbikes som är likadana hojar, men att dom bara har ändrat namnet på för att dom skall göra just sina dirtbikes unika.

jag har beställt en orion 27 (dirtbike 125cc "deluxe") nu iaf från motorhandel.se, sen får vi väll se vad de är för kvalitet på den, det enda jag är skeptisk till är att ramen ser lite klen ut,
 

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Ort
Kungälv
Hoj
...
haha :arsele du skriver att dom orion på motorhandel är skit , men att orion 27 är bra, du har inte riktigt koll tror jag inte, (dirtbike 125cc "deluxe") är i skälva verket en orion 27.

det finns en mängd med dirtbikes som är likadana hojar, men att dom bara har ändrat namnet på för att dom skall göra just sina dirtbikes unika.

jag har beställt en orion 27 (dirtbike 125cc "deluxe") nu iaf från motorhandel.se, sen får vi väll se vad de är för kvalitet på den, det enda jag är skeptisk till är att ramen ser lite klen ut,

Suck...
Den sk. Dirtbike 125cc "deluxe" är inte ens värd att kalla Orion. IMO är Orion ett utav dom bra företaget i Kina som gör bra midsize hojar.

Detta är en Orion 27
orion27%20raed.JPG


Och detta... Är Dirtbike 125cc Deluxe *nooot!*
dirt125cc.jpg


Skillnad? :rolleyes:

Att dom inte har samma namn har inget med saken och göra, 125 deluxen är ingen Orion 27. Detta är konstaterat ifrån vilken stor skillnad det är på dom båda två (både i kvalitén och obsevationen), plus ifrån Orion tillverkarna.
 

fingerspitz

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
borås
Hoj
ingen för tillfälet
har tagit ett lång och givande samtal med dom på motorhandel.se och dom säger att detta är en orion 27 ,,, hm jadu och skillnaden är väll att gasbehållaren är guldig och inte blå som på dom andra orion 27:erna :D
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
har tagit ett lång och givande samtal med dom på motorhandel.se och dom säger att detta är en orion 27 ,,, hm jadu och skillnaden är väll att gasbehållaren är guldig och inte blå som på dom andra orion 27:erna :D

Då är vi 2 som beställt..:) . Klickade precis på "confirm".... Bara att vänta o se om sonen kan lyckas köra skiten ur den annars får väl jag hjälpa till:tungan
 

skottikrysset

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
nässjö
Hoj
orion 125cc
orion

Då är vi 2 som beställt..:) . Klickade precis på "confirm".... Bara att vänta o se om sonen kan lyckas köra skiten ur den annars får väl jag hjälpa till:tungan


Köpte oxå en orion 125cc av en kille på blocket för 2 veckor sedan.

Har lite problem med att den inte varvar ur redigt på alla växlar....
Verkar lite slö nästan......Nån som vet vad problemet kan vara?

Eller ska man bara vänta o köra in den ordentligt först?
va tror ni?
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Köpte oxå en orion 125cc av en kille på blocket för 2 veckor sedan.

Har lite problem med att den inte varvar ur redigt på alla växlar....
Verkar lite slö nästan......Nån som vet vad problemet kan vara?

Eller ska man bara vänta o köra in den ordentligt först?
va tror ni?

Troligen luftskruven på förgasaren som inte är injusterad. Skruva den i botten o sen 1,5 varv ut. Därifrån kan du börja laborera......
 

zuperx

Zuperx
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Orion 29 The real one
Suck...
Den sk. Dirtbike 125cc "deluxe" är inte ens värd att kalla Orion. IMO är Orion ett utav dom bra företaget i Kina som gör bra midsize hojar.

Detta är en Orion 27
orion27%20raed.JPG


Och detta... Är Dirtbike 125cc Deluxe *nooot!*
dirt125cc.jpg


Skillnad? :rolleyes:

Att dom inte har samma namn har inget med saken och göra, 125 deluxen är ingen Orion 27. Detta är konstaterat ifrån vilken stor skillnad det är på dom båda två (både i kvalitén och obsevationen), plus ifrån Orion tillverkarna.


Men jag tror inte det är samma företag som tillverkat den du har på bild å den jag beställt - http://www.blocket.se/vi/11170047.htm?ca=16_s får den på lördag förövrigt..
 

andy63

Älskar bara motorers ljud, that´s love..
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Skede
Hoj
hondan såld. Snart hoj igen!
den du visar tror jag e den riktiga :)
 

zuperx

Zuperx
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Orion 29 The real one
Fick hojen för två tre veckor sen och kan bara säga att jag är grymt nöjd.verkar vara bra kvalitet.. det enda negativa jag kan säga änsålänge är väll att skruvarna rostat lite granna. nån som vet nån bra behandling som ska använda för att slippa rost på hela cykeln.. brukar spola av den när jag vart ute å kört hårt. men ställer man in den i förådet när den e blöt så lär den ju rosta snabbt. tips tack!
 

6an

Guest
Fick hojen för två tre veckor sen och kan bara säga att jag är grymt nöjd.verkar vara bra kvalitet.. det enda negativa jag kan säga änsålänge är väll att skruvarna rostat lite granna. nån som vet nån bra behandling som ska använda för att slippa rost på hela cykeln.. brukar spola av den när jag vart ute å kört hårt. men ställer man in den i förådet när den e blöt så lär den ju rosta snabbt. tips tack!




Tvätta den inte :p:tummenupp
 

DaNomiNo

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Adelsö, Ekerö
Hoj
Minimoto 14e -06, Orion 27 -06 och Sachs speedforce -07
Drar kanske upp en lite gammal tråd men ville bara påpeka att ramen inte är den bästa precis. På min orion 27 var jag med om ett sprucket motorfäste som senare behövde svetsas. Därefter så upptäckte jag små sprickor i ramen precis där "förstärkningen" slutar bakom ramen nästan där framgaffelfästet sitter och det slutade med att fiddyn fick en choppervinkel haha :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top