Skandal på Råsunda

122025

Guest
Nyss hemkommen från AIK - Hammarby, 25/8-08.

Fyrverkerier kastades på AIK's målvakt Tomi Manooja. TVÅ GÅNGER. Sedan kastar Hammarbysfans fyrverkerier IGEN, på kravallpoliserna. Matchen avbryts... för att 10 minuter senare tas upp igen då Bajen kvitterar.

Vad sänder detta för budskap till svensk fotboll och läktarkultur?

Det är helt okay att stå och skrika och hojta på läktaren, men det ska f*n inte kastas in något på planen. Slut.

Skandal.

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
"Vad sänder detta för budskap till svensk fotboll och läktarkultur?"

Kamma er, lägg er och skaffa ett jobb, hippie

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Som föregående talar har skrivit, förbjud skiten. 22 fjollor springer efter en boll en flock med gammla gubbar går runt och vandaliserar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad sänder detta för budskap till svensk fotboll och läktarkultur?
Bra drag på matcherna :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag skulle tanka hojen på Shell vid Råsunda hemkommen från Rörken. Där inne hade de varit och huliganiserat och skrämt upp den ensamme mackkillen. Tre polisbilar.

Följd: Jag fick vänta flera minuter innan jag kunde få V-power till min V-twin. Att fotbollsslöddret har ihjäl varandra är bra och normalt, men det är en skymf när sådana livsformer tillåts rubba cirklarna för oss teknikintresserade. Jag blev mycket upprörd.

122025

Guest
"Vad sänder detta för budskap till svensk fotboll och läktarkultur?"

Kamma er, lägg er och skaffa ett jobb, hippie

Har ett jobb och är ingen "hippie". Vilken är typbilden för de flesta som går och tittar på fotboll. Men det finns idioter överallt, som förstör genom att kasta in saker på planen t.e.x.

:huvet

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Ingen publik på Hammarbys hemmamatcher är en bra medicin. :tuttar :D

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Spel utan publik i några matcher kommer aldrig att hjälpa mot dessa individer. De anser sig själva stå över alla andra och vara de riktiga supportrarna. De skiter helt enkelt i att det skadar föreningen och att majoriteten tycker att det är oacceptabelt beteende.

Det enda som hjälper är identifiering och långa avstängningar från matcherna.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Detta bevisar faktum. Fegisboll är så förbannat tråkigt och homofilt att lowlifet på matcherna tröttnar och måste visa sin "manlighet" på andra sätt. Man kanske skulle införa att fyrverkerier enbart får köpas av dem med ett IQ motsvarande 18år så är problemet löst.

Allvarligt talat kanske det är dags för fotbollen att ta sina egna kostnader som andra sporter...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Detta bevisar faktum. Fegisboll är så förbannat tråkigt och homofilt att lowlifet på matcherna tröttnar och måste visa sin "manlighet" på andra sätt. Man kanske skulle införa att fyrverkerier enbart får köpas av dem med ett IQ motsvarande 18år så är problemet löst.

Allvarligt talat kanske det är dags för fotbollen att ta sina egna kostnader som andra sporter...

Jag är inte bara motorbög utan även vanlig bög, jag tycker det är kränkande när du kopplar ihop mig med fotbollsslöddret.:mad:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag ser det som en bristande arenasäkerhet, uppenbarligen så har nån/några lyckats få med sig pyroteknik in trots förbud. Sedan så finna det idioter inom alla kretsar men mest så tror jag du är förbannad för att "fel" lag gjorde mål.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Om de nu skall släpa med sig explosiva ämnen kan de inte göra det i tillräcklig mängd för att jämna skiten med marken ?
med fördel med båda lagen i.

Jävla fjantande.

Det kan ju inte vara speciellt svårt att ta reda på vem det är hela stället kryllar ju med kameror.

fotboll som sport är väl ok, men släng ut lagen och supportrarna.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Detta bevisar faktum. Fegisboll är så förbannat tråkigt och värdelöst att lowlifet på matcherna tröttnar och måste visa sin "manlighet" på andra sätt. Man kanske skulle införa att fyrverkerier enbart får köpas av dem med ett IQ motsvarande 18år så är problemet löst.

Instämmer totalt!
Fan dra in tillstånden för klubben att ens spela fotboll och låt dom spela schack i stället :D

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Fotboll är inte en sport, sport luktar bensin.
Fotboll är en idrott och idrott luktar svett.

Lyckligtvis är idrott numera klassat som en diagnosterbar sjukdom, vilket innebär att idrottsläkarna arbetar febrilt med att hitta lämplig medicinering och eftervård för dom drabbade.

/Danne

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping