Skapa databasbaserad hemsida!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Söker någon som mot en hyffsat bra betalning (inga fantasisummor på 10tusentals kronor men ngn tusenlapp eller två) kan skapa en hemsida med databasregister över: medlemmar, statistik över medlemmar mm mm som hämtas in från extern data då givetvis. Den ska vara hyffsat lätt för mig att underhålla, besitter en del kunskaper i html, dock inte php, asp eller MySql.

Sidan som det gäller är www.westbaypoker.se.
Ett exempel på den viktigaste funktionen jag vill ha är att när en medlem reggar sig till en turnering så ska han läggas till i listan automatiskt, så att jag slipper hålla på att föra in dom manuellt varje gång (börjar bli lite jobbigt)

Sitter du inte inne på kunskapen själv kanske du kan tipsa om någon kompis eller i värsa fall ett företag (DYRT) som man kan anlita.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
De där kan du hitta en 15-åring som kan göra. Se till att se över tekniker för att öka säkerheten bara!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
HanneZ skrev:
De där kan du hitta en 15-åring som kan göra. Se till att se över tekniker för att öka säkerheten bara!

Bryr mig inte så mkt om åldern på personen som fixart. :gnissla
Bara det blir gjort. Du kan göret!

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
mjukis skrev:
Söker någon som mot en hyffsat bra betalning (inga fantasisummor på 10tusentals kronor men ngn tusenlapp eller två) kan skapa en hemsida med databasregister över: medlemmar, statistik över medlemmar mm mm som hämtas in från extern data då givetvis. Den ska vara hyffsat lätt för mig att underhålla, besitter en del kunskaper i html, dock inte php, asp eller MySql.

Sidan som det gäller är www.westbaypoker.se.
Ett exempel på den viktigaste funktionen jag vill ha är att när en medlem reggar sig till en turnering så ska han läggas till i listan automatiskt, så att jag slipper hålla på att föra in dom manuellt varje gång (börjar bli lite jobbigt)

Sitter du inte inne på kunskapen själv kanske du kan tipsa om någon kompis eller i värsa fall ett företag (DYRT) som man kan anlita.
Att skapa en databas baserad sida är inte speciellt svårt. Men säkerheten är den stora biten. :banana

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
MDM skrev:
Att skapa en databas baserad sida är inte speciellt svårt. Men säkerheten är den stora biten. :banana

Ok, men det är inte såna svar jag är ute efter.

Svaren jag söker är:
1. Ja kan fixa det, ge mig en vecka och en tusing!
2. Det här företaget är bra och billiga _www.länk.se_
...eller liknande...

Någon speciell säkerhet behöver jag inte då jag inte sysslar med varken ekonomisk verksamhet eller kärnvapenförsäljning.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Definiera "hämtas in från extern data". Menar du befintlig data i t.ex text-filer, eller menar du att folk ska fylla i ett formulär och det ska registreras??

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Hej jag kan göra det åt dig! Inga problem. Fixar givetvis säkerheten.

Jag kodar det i så fall med asp och använder access databas!
Vet inte om webbhotellet du använder tillåter access databas? En del gör ju inte det då de kostar pengar, MySQL är ju gratis.

Nåja, jag har inte grejat så mycket med PHP så det får bli ASP!

Skicka PM om du är intresserad av min hjälp. :)

Mvh // Peter

EDIT: Stavar som en kratta.

Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
CJ900RR skrev:
Definiera "hämtas in från extern data". Menar du befintlig data i t.ex text-filer, eller menar du att folk ska fylla i ett formulär och det ska registreras??

Vi använder oss av ett program som kan skapa .csv filer, typ en textfil med komma separationer.
Där sparas det vilken placering spelaren kom på + lite annat onödigt.

Det med anmälningsfunktionen är det tänkt att, antingen ska spelaren fylla i ett formulär och det registreras automatiskt på hemsidan.
Helst ska spelare kunna logga in med nick och password för att sedan bara trycka på en knapp för respektive turnering och på så sätt bli reggad. Spelaren ska även kunna avregistrera sig med ett knapptryck.

Det senaste med registreringsfunktionen är prio ett.

Skulle även vara fint om varje spelare kunde ha en egen profil där man kan kolla lite statistik osv. Men det kan vi ta efteråt.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
mjukis skrev:
Vi använder oss av ett program som kan skapa .csv filer, typ en textfil med komma separationer.
Där sparas det vilken placering spelaren kom på + lite annat onödigt.

Det med anmälningsfunktionen är det tänkt att, antingen ska spelaren fylla i ett formulär och det registreras automatiskt på hemsidan.
Helst ska spelare kunna logga in med nick och password för att sedan bara trycka på en knapp för respektive turnering och på så sätt bli reggad. Spelaren ska även kunna avregistrera sig med ett knapptryck.

Det senaste med registreringsfunktionen är prio ett.

Skulle även vara fint om varje spelare kunde ha en egen profil där man kan kolla lite statistik osv. Men det kan vi ta efteråt.
mm ok. det är ju inte svårt fixat.. frågan är bara om jag orkar hehe... teoretiskt sett så skulle jag kunna det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...