Skapliga nedlägg.....

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Denna bilden är rätt så cool oxå:

Bifogat

• 1280pic13 (800x600).jpg
    1280pic13 (800x600).jpg
    67.2 KB · Visningar: 162

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Efter att ha titta på alla dessa bilder blev jag inspirerad till att själv försöka lite :D

Nu blev de så att jag en kväll lyckades lägga ner knät i en kurva där ja tränat mycket. Idag skulle ja ge mig på de igen o försäkra mig om att de inte va tur sist.

På bilderna syns resultatet....de blev inte så lyckat :( o ja e lite :confused: varför?

De va så att den delen som sitter på undersidan av pinnen tog i, men ja lyckades inte skrapa me knät!!!:mad:

Va gör ja för fel :va ????????????????

Ska tilläggas kanske att däcken va varma när man rörde vid dem o ja kör me Continental ContiSport fram o Bridgestone BT020 bak. Båda i jävligt bra skick.

Gärna tipps från nån som kör samma eller motsvarande hoj!

Tack!

Bifogat

• DSCN2334-c.JPG
    DSCN2334-c.JPG
    17.2 KB · Visningar: 39
  • DSCN2335-c.JPG
    DSCN2335-c.JPG
    21.1 KB · Visningar: 39

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Ado skrev:
2428959 Efter att ha titta på alla dessa bilder blev jag inspirerad till att själv försöka lite :D

Nu blev de så att jag en kväll lyckades lägga ner knät i en kurva där ja tränat mycket. Idag skulle ja ge mig på de igen o försäkra mig om att de inte va tur sist.

På bilderna syns resultatet....de blev inte så lyckat :( o ja e lite :confused: varför?

De va så att den delen som sitter på undersidan av pinnen tog i, men ja lyckades inte skrapa me knät!!!:mad:

Va gör ja för fel :va ????????????????

Ska tilläggas kanske att däcken va varma när man rörde vid dem o ja kör me Continental ContiSport fram o Bridgestone BT020 bak. Båda i jävligt bra skick.

Gärna tipps från nån som kör samma eller motsvarande hoj!

Tack!
Du måste lägga ner mer glasfiber o generator kåpa måste ta i:D
Men bara undertill inte på sidan då har man klotat...ja jag har gjort det med:rolleyes:

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    73.3 KB · Visningar: 110
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    65.1 KB · Visningar: 105
Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Ado skrev:
2428959Va gör ja för fel :va ????????????????
Du måste nog ut mer med kroppen. Om jag inte hänger ut extremt (?) mycket på min 750 skrapar kåpan i innan knät. Rumpan är i princip utanför dynan och ytterarmen är nästan helt sträckt.

Ado

Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Lindén skrev:
2429039 Du måste lägga ner mer glasfiber o generator kåpa måste ta i:D
Men bara undertill inte på sidan då har man klotat...ja jag har gjort det med:rolleyes:

Tack, men problemet e att ja bara har kåpor på utsidan. Om generatorn ska ta i så måste kåpan av först! På ett sätt eller annat :D.....

men ja ska försöka komma längre ut me kroppen så ser vi vad som händer....dock kan tilläggas att ja har tatt bort de lilla "stiftet" (eller va man nu ska kalla det), som sitter under fotpinnen.

:D:D:D

Bara pu de igen!
"Gör om, Gör rätt"

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Ado skrev:
2429156 Tack, men problemet e att ja bara har kåpor på utsidan. Om generatorn ska ta i så måste kåpan av först! På ett sätt eller annat :D.....

men ja ska försöka komma längre ut me kroppen så ser vi vad som händer....dock kan tilläggas att ja har tatt bort de lilla "stiftet" (eller va man nu ska kalla det), som sitter under fotpinnen.

:D:D:D

Bara pu de igen!
"Gör om, Gör rätt"
Du gör nog rätt!
Det med att hänga har inget med o skrapa puckar o göra jag fäller ner tills jag vet vars jag e o lägger sedan ner lite tilll o lyfter upp benet (puckar e dyra)
Grejjen e den om du hänger rätt på bana så behöver du ej lägga ner elmopedo lika mycket!
Du får spreta lite mer med benen bara så e dem i backen...
Hittar du ej ner med dem o dina fotpinnar e i vete gudarna hur du beter dig... men det e rock´n roll iaf!
Om du inte får ner dem ändå så kan vi byta lite puckar då o då du o jag:)

Ado

Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Lindén skrev:
Du gör nog rätt!
Det med att hänga har inget med o skrapa puckar o göra jag fäller ner tills jag vet vars jag e o lägger sedan ner lite tilll o lyfter upp benet (puckar e dyra)
Grejjen e den om du hänger rätt på bana så behöver du ej lägga ner elmopedo lika mycket!
Du får spreta lite mer med benen bara så e dem i backen...
Hittar du ej ner med dem o dina fotpinnar e i vete gudarna hur du beter dig... men det e rock´n roll iaf!
Om du inte får ner dem ändå så kan vi byta lite puckar då o då du o jag:)

Man tackar....
Saken e den att ja vill ha lite slitage på puckarna så att de syns att man kör me insidan av huvet....:D:D:D:D
Sen så kan ja tänka mig att ja inte satt tillräckligt långt ut för att ta i me knät....E nog som du säger....bara att streta mera....
Gällandes knäpuckarna.....de e billiga....eller iaf ett bra sätt för att få folk att titta på en (dvs slitna ska de va!!!).

Vill bara säga att ja inte kör såhär, utan de e en viss kurva som ja tränar i o som ja tränat i under hela sommaren.....
Än saknas ja stake o kunnskap för att köra så hela tiden....

MEN de kommer - tro mig - de kommer!!!!!

/Ado

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...