Skaraborg?!?

Kjelleman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-03
LO_R1 skrev:
Sätt nu igång o posta förslag på bra vägar vi kan köra i sommar :tummenupp

Spelar ju inte så stor roll vart vi ses. Vi kan ju ha olika träffpunkter vid olika tillfällen. Huvudsaken är ju att vi kommer ut några gånger!

Förslag på bra rutt: Börja i Lidköping, åk till Götene, därefter mot Timmersdala, kör mot Lerdala, tag av innan Lerdala så man kommer förbi Öglunda, kör rakt överkorsningen vid Varnhem, sikta mot Stenstorp, kör från Stenstorp förbi Simsjön mot Skövde, ströga i Skövde, parkera utanför Pims (minst 15 hojar), fika där, åk hem.

Är gärna reseledare själv för denna rutt nån gång om det finns intresse! När det blir lite finare väder, that is...

Last edited:

garpenrud

sporthoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 1000RR -08
jorå... en sp1a =) har kört en 20 mil lr nått... den går riktigt fint.. inte samma hästsparks effekt som på r1an men helt klart skönare motorgång... kan varmt rekomendera =)

Svenne

snart där igen:)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr600 -98 troligen till salu
Kjelleman skrev:
Spelar ju inte så stor roll vart vi ses. Vi kan ju ha olika träffpunkter vid olika tillfällen. Huvudsaken är ju att vi kommer ut några gånger!

Förslag på bra rutt: Börja i Lidköping, åk till Götene, därefter mot Timmersdala, kör mot Lerdala, tag av innan Lerdala så man kommer förbi Öglunda, kör rakt överkorsningen vid Varnhem, sikta mot Stenstorp, kör från Stenstorp förbi Simsjön mot Skövde, ströga i Skövde, parkera utanför Pims (minst 15 hojar), fika där, åk hem.

Är gärna reseledare själv för denna rutt nån gång om det finns intresse! När det blir lite finare väder, that is...

Låter bra :tummenupp

LO_R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -99
Vad sägs om att ta en tur på långfredagen? Vädret ser ju ut att bli helt ok i alla fall. :)

Kjelleman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-03
LO_R1 skrev:
Vad sägs om att ta en tur på långfredagen? Vädret ser ju ut att bli helt ok i alla fall. :)

En utmärkt idé min käre kollega. Lägg upp en tid och plats som vi kan samlas så kan folk börja anmäla intresse. Kan hända att jag lyckas locka med ett litet gäng från Skövde också som inte är aktiva här på forumet.

Kjelleman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-03
garpenrud skrev:
hur går min gamle r1a då kjelle ?

Den går alldeles utmärkt! Är snart uppe i 100 mil redan i år. Enda nackdelen är väl att det går ohälsosamt fort mestadels, men kul är det. Ska bli kul att få se ditt nyförvärv nån gång! Är du nöjd?

LO_R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -99
På långfredagen är det väl på sin plats med en "långtur" eller?
Föreslår att vi smalas i Lidköping på lämpligt ställe (kanske någon bensinmack så man kan starta med full tank?) vid 12-tiden.
Sen får kjelleman guida turen Lidköping-> Götene-> Timmersdala -> Lerdala-> Öglunda-> Varnhem-> Stenstorp-> Skövde där vi kanske kan avsluta med fika eller så :)

Kopiera listan o fyll på med namn bara :tummenupp

1. LO_R1
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8
9.
10.
11.

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Jag kan följa med om någon vill vara min handledare :D

Ska köra upp 8 Maj,någon som har något tips inför den stora dagen.
Kanske ska börja övningsköra snart,tänkte klara mig utan att gå på körskola :confused:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
red_ninja skrev:
tänker du haka på , på långfredagen???
ja måste ju få spana in dina nya blinkers=)

Varfan Peter, kommer du inte ihåg att jag har fullt upp på långfredagen här hemma ;)

Har satt tillbaka originalskärmen tillsvidare, men hållaren är klar... bara småjusteringar som ska göras, och jag ska köra idag! :D

Kjelleman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-03
Me bollocks! Insåg just att jag är bokad hela fredagen. Verkar vara fler som inte kan då. Jag föreslår byte av dag. Vågar man föreslå påskafton, dagtur? Annars kanske påskdagen, eller annandagen!?!?

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum