Skattemärke ersättare

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Var hittar man dom där klistermärkena med lite roliga motiv ist för skattemärket?

Tack på förhand

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det är olagligt att fästa ngt annat än ett skattemärke på skylten även om ett skattemärke numera inte behövs, det e ju rätt onödiga pengar om du blir stoppad.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Frågade inte om det var lagligt, frågade var man får tag i dom..

ok sorry, antog att du skulle sätta på ditt fordon, vilket jag egentligen skiter i om du gör men man vet ju inte om du känner till reglerna vilket jag kan säga att många inte verkar göra, rätt onödiga pengar (500:) för du lär garanterat få snuthäng om dom ser dig, det e klart ska du sätta märket på toastolen eller pojkrumsddörren är det bara att köra:tummenupp

du har några här, hello kitty-märket, hade klätt duccen fint till sommaren:tummenupp

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=skattem%E4rke&search_category=-1

Last edited:

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Om skattemärket avskaffas, varför infördes påställningsavgift? Fick för mig det var för att betala just utfärdandet av märket samt administration/porto

Merovingian

Guest
Om skattemärket avskaffas, varför infördes påställningsavgift? Fick för mig det var för att betala just utfärdandet av märket samt administration/porto

Förmodligen för att folk annars skulle ställa av och på hojen frekvent för att spara försäkringspengar.

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
ok sorry, antog att du skulle sätta på ditt fordon, vilket jag egentligen skiter i om du gör men man vet ju inte om du känner till reglerna vilket jag kan säga att många inte verkar göra, rätt onödiga pengar (500:) för du lär garanterat få snuthäng om dom ser dig, det e klart ska du sätta märket på toastolen eller pojkrumsddörren är det bara att köra:tummenupp

du har några här, hello kitty-märket, hade klätt duccen fint till sommaren:tummenupp

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=skattem%E4rke&search_category=-1

I drive Honda! :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Varför skrapar man inte bara bort gamla skattemärket istället? :va

För då får man ju inte slänga ut sina pengar på helt onödiga grejjer.

Kostar ju för fan inte många kronor mer att isåfall beställa en helt ny skylt :va

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Finns ju några stycken som klistrar på en sån där stor majblomma på fram plåten på bilar, aldrig hört någon som blivit stannad pga det.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!