Skattepengar till fotbollen

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
2 miljoner? Ha! Vad tror du EN, vad du kallar, förortsligist och hans familj kostar samhället på ett år? Och det finns bra många fler än en. Ta och kamma dig nu.

2 mille är ingenting i sammanhanget. Om du tänker igenom hela cirkusen en SM-final innebär. Med tusentals 08:eek:r som ska ner till Götet. Ha biljett, supa, ev hotellnatt, resan, äta. Plus alla som köper den på TV, alla företag som köper reklam och rättigheter hit och dit osv osv. Alla runt om i landet som väljer att äta middag och dricka öl på någon sportbar(Blåvitt är det lag med flest supportrar ute i landet). Du tror inte att de skattepengar som dras in med lätthet kan bekosta polisinsatsen tio gånger om och mer? Löjligt!

Fotboll är kultur på högsta nivå och något som sätter guldkant på tillvaron för en jäkla massa människor men det ska förbjudas eller?

Angående ditt senare resonemang om dina små gullungar i Rosengård och Backa så märks det att du inte riktigt vet så mycket om nåt av det där. :dummer

:tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
2 miljoner? Ha! Vad tror du EN, vad du kallar, förortsligist och hans familj kostar samhället på ett år? Och det finns bra många fler än en. Ta och kamma dig nu.

2 mille är ingenting i sammanhanget. Om du tänker igenom hela cirkusen en SM-final innebär. Med tusentals 08:eek:r som ska ner till Götet. Ha biljett, supa, ev hotellnatt, resan, äta. Plus alla som köper den på TV, alla företag som köper reklam och rättigheter hit och dit osv osv. Alla runt om i landet som väljer att äta middag och dricka öl på någon sportbar(Blåvitt är det lag med flest supportrar ute i landet). Du tror inte att de skattepengar som dras in med lätthet kan bekosta polisinsatsen tio gånger om och mer? Löjligt!

Fotboll är kultur på högsta nivå och något som sätter guldkant på tillvaron för en jäkla massa människor men det ska förbjudas eller?

Angående ditt senare resonemang om dina små gullungar i Rosengård och Backa så märks det att du inte riktigt vet så mycket om nåt av det där. :dummer
Dessutom kan man ju bryta ut det än mer, om man så önskar. Jag menar, grundfrågan är ju i princip att fotbollshatarna inte vill deltaga i "finansieringen" (m.h.a. skattsedeln) att säkerheten upprätthålls på sådana här stora arrangemang. Fine. Jag köper den åsikten och det stela tänket.

Men grejen är den, ska jag böla ut överallt och ingenstans för att jag, m.h.a. skattsedeln, måste finansiera saker som jag inte står för eller tycker om? Läs: Göteborgsoperan, Anneli Hulthéns sossiga cykeltur till Stockholm, Leif Pagrotskys skäggtrimmer, Götatunneln, vänsterstenkastaraktivistsanering, bilbrandssläckning i Biskop etc., etc., etc.,? Isådanafall skulle vi kunna få läsa många många fler gnällinlägg och artiklar än vad vi har idag.

Självfallet står jag inte för huligansim, tycker om det, utövar det, eller sympatiserar med det. Men jag älskar fotboll (även om själen fått sig en jävlig törn just nu), och många idioter sticker ut (läs: bråkar satan) i samband med den fest som det faktiskt är. Vilket är jävligt fel, men att komma med infantila förslag som att "låt dem få spela i skogän", "låt dem där fotbolls klubbarna betala sjelva", "förbjud fotboll", bla bla bla. Alternativt de åsikter som att "det hade aldrig skett i en hästpolomatch på Nedre Övfermalm", det funkar inte riktigt så. Två fel gör inte ett rätt.

Som nämnts ovan, de intjänade och surt förvärvade skattepengarna som, i alla fall storklubbarna, drar in till skattemaskineriet varje år har nog burit dessa kostnader många gånger om...

Förövrigt önskar jag att Solna jämnas med marken.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
2 mille är ingenting i sammanhanget.

:va
Så det är lugnt att kasta sten på polisen och misshandla folk och riva stadsdelar så länge som man gör det som "betalande turist" och f.ö. är en produktiv, skattebetalande medborgare!

Det bästa med dubbelmoral är att man kan välja vilken som passar för tillfället.

En bidragstagare i en förort som kastar sten på polisen bör således arkebuseras.
En skattebetalande fotbollssupporter som gör detsamma bör vi ha överseende med eftersom han troligen betalat skatt på ölen och tågbiljetten till staden han vandaliserar,

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Så det är lugnt att kasta sten på polisen och misshandla folk och riva stadsdelar så länge som man gör det som "betalande turist" och f.ö. är en produktiv, skattebetalande medborgare
Läs istället vad han skriver så framstår dina svar som mindre korkade.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så det är lugnt att kasta sten på polisen och misshandla folk och riva stadsdelar så länge som man gör det som "betalande turist" och f.ö. är en produktiv, skattebetalande medborgare!

Det bästa med dubbelmoral är att man kan välja vilken som passar för tillfället.

En bidragstagare i en förort som kastar sten på polisen bör således arkebuseras.
En skattebetalande fotbollssupporter som gör detsamma bör vi ha överseende med eftersom han troligen betalat skatt på ölen och tågbiljetten till staden han vandaliserar,

Wow, vad du "läser mellan raderna"! :tummenupp

Tack för ett schysst citat dock. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Wow, vad du "läser mellan raderna"! :tummenupp

Detsamma!
....särskilt gillade jag det där med att förbjuda fotboll eller "dalta med betongligisterna"...

Det är inte jag som vill dalta med ligister. Jag vill snarare att båda typerna skall bemötas lika hårt. Det är snarare du som tycker att en typ av ligister är "bättre" än den andra....

Och vem har nämnt något om att förbjuda fotboll? Valmers?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Detsamma!
....särskilt gillade jag det där med att förbjuda fotboll eller "dalta med betongligisterna"...

Det är inte jag som vill dalta med ligister. Jag vill snarare att båda typerna skall bemötas lika hårt. Det är snarare du som tycker att en typ av ligister är "bättre" än den andra....

Och vem har nämnt något om att förbjuda fotboll? Valmers?

Försök inte. Jag frågade om fotboll ska förbjudas för jag ville höra din eller någon annans universallösning på det.

900 poliser för några huliganer. Kallar du det att dalta med? Vem är det förresten som har sagt att det ska daltas med dem? Det är ju bla du som gnäller över att det kostar 2 miljoner. Menade du då att det var för lite? :va

Du gillar verkligen att måla in dig i hörn du. :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Försök inte. Jag frågade om fotboll ska förbjudas för jag ville höra din eller någon annans universallösning på det.

900 poliser för några huliganer. Kallar du det att dalta med? Vem är det förresten som har sagt att det ska daltas med dem? Det är ju bla du som gnäller över att det kostar 2 miljoner. Menade du då att det var för lite? :va

Du gillar verkligen att måla in dig i hörn du. :D

På frågan om fotboll skall förbjudas..
- Nej, sjävklart inte!

Mina inlägg handlar om den uppenbara "förståelsen" för huliganism och hur nästan ingen säger ett ord om den medan ni orkar ägna långa trådar åt att spy galla över t.ex. förortsligister eller "aktivister"...

Om ett hundratal ungdomar av rosengårds 8000 ungdomar kastar sten så skall det nackskåttas och utvisas och torteras och pryglas.
Om ett hundratal huliganer, av en hel fotbollspublik kastar sten så är det en liten kostnad och på sin höjd ett störande inslag, men man får ändå ha överseende för de är ju bara fans med lite mer hjärta och dessutom skattebetalare! :rolleyes:

Det är dubbelmoralen på SH jag reflekterar över.

För mig är skit skit. Ser det ut som skit och luktar skit så är det med säkerhet skit.

I din näsa verkar det tydligen finnas skalor som får förortsskit att lukta sämre än huliganskit som egentligen inte luktar så illa eftersom de faktiskt betalat sina biljetter själva.

Hur många trådar/inlägg har i hårda ordalag fördömt våld/kravaller från fotbollssupportrar?
Hur många trådar/inlägg spyr galla över Ronna/Rosengård o.s.v.?

Det ena ämnet tillhör väl ett av de mest diskuterade ämnena här i OT medan det andra är värt någon enstaka kommentar ibland...

Kasta sten iklädd palestinasjal = dödsstraff
Kasta sten iklädd lagets färger = - "Nåja, det var lite dumt men du hejjar ju iaf på rätt lag!"

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...