Jag tror ni målar fan på väggen , iaf vissa. Vi har väl haft regeringskifte förr och klarat av det.
Jag hörde på nyheterna att vi ligger på 10:e plats i världen på att överkonsumera. Är målet att ligga först?
På dagis kommer lattemammor i SUV:ar ,antagligen inköpt för lånade pengar. En "normal" familj ska bo i 6 miljonersvilla och ha 2 nya bilar, ett par motorcyklar o hästar. Vi kanske har tappat fotfästet .
Jag betalar gärna NÅGOT högre skatt för att mina barn ska ha en bra skolgång och min farsa ska vara en glad pensionär. Det har jag råd med.
Problemet med sossarnas politik är att aldrig ta ett beslut i frågan utan att skjuta problemen framåt i tiden. Och när det gäller skatteökningar skyndar man mer än gärna på sina beslut utan att ge medborgarna alternativ val.
Och det var detta beteende som gjorde att alliansen kunde vinna valet för 8 år sedan. Nu ser jag bara efter någon vecka efter valet precis samma beteende.
Jobbiga frågor vågar man inte ta beslut i utan begär utredning på utredning när den utredningen är klar...... och som sagt fort som fan implementera skattehöjningar.
Personligen tycker jag det är bättre att man fattar beslut efter första utredningen och göre det bästa av situation än att undvika det helt och hållet. tex fastighetsskatten som sossarna duckade för i väldigt många år.
Den tvingade väldigt många pensionärer som byggt sina egna hus för hand att överge dessa då taxeringsvärdet stigit så väldigt mycket under deras livstid och tvingar dom flytta.
Handlingskraft är än sällsynt egenskap hos många av dagens politiker i rädsla för sin permanenta politiska karriär.