Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vad ska du gå för utbildning?

Nej jag körde inget förra helgen

Om sex dagar vänder det! :hoppa :banana

Ska läsa engelska och allmän språkvetenskap och lite sånt i 3 år för att få kandidatexamen. Sen blir det förhoppningsvis vidare till magisterexamen i översättning.

Men just nu hade jag kunnat ta vilken jävla skitkurs som helst bara för att slippa jobba :p

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Idag börjar dagen med en halvtimma i massagestolen. Sen bjöds det på frukost, ägg, bacon mm. Nu är det Dexter och Sons of Anarchy på skärmen. Sen blir det en promenad vi kusten, lite gym efter det. Sen bjuds det på middag.. osv.

/en bra dag på jobbet - Norge

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Låter som en lagom söndag... :tummenupp

Själv blev de träning 2 tim sen hem och utfodra kidsen, nu är de julklapps inslagning som gäller så man är klar med de med sen.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
En man kom in på en bar, lutade sig över bardisken för att beställa en dubbel, och sade sedan till bartendern: “Jag är så förbannad!”

“Jaså? Vad har hänt?” frågade bartendern artigt.

Jo, jag träffade en vacker kvinna, som bjöd med mig hem till sig. Vi klädde av oss och hoppade i sängen, och skulle precis börja älska då hennes förbannade man kommer hem. Dä
rför var Jag tvungen att hoppa ut genom fönstret, och hänga på fingertopparna från kanten.”

“Oj, jobbigt!” sade bartendern medlidsamt.

“Precis, men det är inte vad som gjorde mig riktigt upprörd”, fortsatte gästen.

“När hennes man kom in i rummet sade han ‘ Toppen, du är redan naken! Jag ska bara slå en sjua ‘, och jävlar om den late fan inte pissade ut genom fönstret, rätt i huvudet på mig?”

“Uusch!” Bartendern skakade på huvudet. “Inte konstigt att du är på dåligt humör.”

“Ja, men då har du ändå inte hört vad som verkligen, verkligen,irriterade mig. Sedan tvingades jag lyssna på deras stönanden, och då de var färdiga kastade mannen ut sin kondom genom fönstret. Och var landar den? På MIN jävla panna!”

“Fan, det var verkligen för jävligt!” sade bartendern.

“Åh, jag är inte färdig. Du förstår, vad som verkligen gjorde mig förbannad var när mannen behövde skita. Tydligen är deras toalett trasig, så han stack ut röven genom fönstret och släppte lasset rätt i huvudet på mig!”

Bartendern bleknade. “Nåt sånt skulle verkligen sabba min dag.”

“Visst, visst, visst” fortsatte killen upprört, “men vet du som VERKLIGEN, VERKLIGEN, VERKLIGEN gjorde mig förbannad?
Jo, när jag tittade ner, och såg att jag bara hängde en HALVMETER från marken!!”

EDIT: Fick en lägenhet från 1a februari på Igelkottsvägen på ljungarum :D Det firar jag med att gå å lägger mig nu å jobbar inte förens nästa torsdag ;D

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Nu e det då att nu är man tillbaka i mc branschen :)
Börjar som säljare på mascot motor
Välkomna nya som gamla kunder :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tjohooo. Nu har det vänt :hoppa :) Nu blir det ljusare igen! :tummenupp:tummenupp

solnedgang_40_532_0_1111.jpg

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kör också biltemas, funkar bra, lite stelt men skyddar mycket :)

Ett bra ryggskydd skyddar inte bra/mkt bara för att arean är stor. Hoppas för din skull att det skyddar bra!
Själv tycker jag mitt är lite stelt (ufo) och jag har aldrig provat hur bra det skyddar.

/trevlig helg på er!

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tror jag skulle behöva ett så litet som möjligt om jag ska få in det understället. I värsta fall få de sitta utanför:hihi:D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tror jag skulle behöva ett så litet som möjligt om jag ska få in det understället. I värsta fall få de sitta utanför:hihi:D
Blöt ner skinnet så töjer det sig. Kör i regn eller duscha med det.

Använd tunn tröja, typ UnderArmour compression long sleeve och ryggskydd med brett njurbälte som håller in magen så får du lite hjälp att stänga blixtlåset :tummenupp

Eller gör som jag när skinnet inte töjde sig, forma kroppen efter skinnet... :rolleyes: Tur att det är så få frestelser så här års :rolleyes: :)

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500

Använd tunn tröja, typ UnderArmour compression long sleeve och ryggskydd med brett njurbälte som håller in magen så får du lite hjälp att stänga blixtlåset :tummenupp

Eller gör som jag när skinnet inte töjde sig, forma kroppen efter skinnet... :rolleyes:

Får testa nåt av de ;) Tränar redan på friskis för att jag ska komma i det till våren med ryggskydd :tummenupp

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Ett bra ryggskydd skyddar inte bra/mkt bara för att arean är stor. Hoppas för din skull att det skyddar bra!
Själv tycker jag mitt är lite stelt (ufo) och jag har aldrig provat hur bra det skyddar.

/trevlig helg på er!

Du har säkert helt rätt =) vet bara att det följer nån godkänd standard. Men vill ha ett nytt till nästa säsong, något som är lite mer följsamt.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014

Eller gör som jag när skinnet inte töjde sig, forma kroppen efter skinnet... :rolleyes: Tur att det är så få frestelser så här års :rolleyes: :)

Är det ett tips att blöta ner det i duschen och sen smörja upp när det torkat?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka