Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fan vad läcker Kalle! Vad skall du ha emellan mot min K6 med ny tuta:7peta
80000 typ :D

Ja Jocke. Mycket godis. Finns nästan inget för mig att modda. Skulle gärna ha svarta eftermarknadsfotpinnar med raceväxling bara...
Hemskt synd att tisdagskörningarna på Anderstorp försvann. De var perfekta. Tog inte en heldag i anspråk. Låg nära mm...
Nån banåkning ska jag försöka klämma in men jag vet inte när eller var alls än

Jag älskar Biddarns kommentar efter provturen i lördags: "Nu snackar vi. Fy i hela världens helvete vad denna går. Tack för denna sjuka upplevelse K-Man. Du ska få testa min Honda om du vill"
:D :tummenupp:

Trots att jag kört rätt många hojar under rätt många år så står denna ut från mängden. Det är en speciell upplevelse och jag delar gärna med mig eftersom jag anser att alla hojåkare som vill borde få uppleva fullgas på en trimmad S1000RR och quickshiftsmällarna ur AR-pipan. Den är i en klass för sig :)
*nöjd*

Självklart är jag lite partisk och uttrycker MIN åsikt bara, men prova gärna Bmwn och berätta vad som slår den på fingrarna. 30 hk mer än en 2012'a japs konkurrent i samma bänk samma dag. Hur är det möjligt? :)

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
80000 typ :D

Ja Jocke. Mycket godis. Finns nästan inget för mig att modda. Skulle gärna ha svarta eftermarknadsfotpinnar med raceväxling bara...
Hemskt synd att tisdagskörningarna på Anderstorp försvann. De var perfekta. Tog inte en heldag i anspråk. Låg nära mm...
Nån banåkning ska jag försöka klämma in men jag vet inte när eller var alls än

Sandfållan - Gelleråsen 1 juli? Vi är ju några som ska dit.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det är en speciell upplevelse och jag delar gärna med mig....

Självklart är jag lite partisk och uttrycker MIN åsikt bara, men prova gärna Bmwn och berätta vad som slår den på fingrarna. 30 hk mer än en 2012'a japs konkurrent i samma bänk samma dag. Hur är det möjligt? :)

Kul att du låter folk prova, inte alla som är lika generösa med att låna ut hoj.

Vilka står närmast S1000RR (sett till helheten, inte enbart motor/elektronik), ZX10R och RSV4?
Har bara provkört org S1000RR, kan inte jämföra med annat nytt.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rsv4 var ju slöare än min gamla gixxer så jag skulle verkligen säga zx10r på den frågan. Skulle vara roligt att prova en.

Jag erbjuder provturer dels för att det är så roligt att se folks reaktioner och dels för att jag litar på hojens abs och dtc

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om man bortser från att de är en twin bör väl Ducati 1199 Panigale R stå sig i jämförelse både sett till motor/elektronik som pris. Du har ju även Superleggra men den är ju i en helt annan prisklass än övriga hojar som tagits upp. Panigale har väl 195hk på pappret och Superleggra 200+hk på pappret. Men vad de har i bänken har ja inte sett några siffror på.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vad kostar en beg 1199R i Sverige då?
De verkar svåra att leva med. Många i England byter dem mot RSV4 och annat enl Fast Bikes

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja de var de ja funderade på med om de inte var så att dom var rätt bångstyriga och inte så lätta att leva med, de var en helt annan marknad i Sverige på en 1199 än övriga Europa där dom ligger ganska likvärdigt i pris med en S1000RR av samma årsmodell.

Så får ta tillbaka mitt påstående då när de gäller Sverige och svenska priser, närmast man kommer då är 1098:an men den har 180hk på pappret och en toppfart på strax under 300 så är väl inte mer "bang for the buck". Då är de väl Kawan då som fortfarande skulle vara nått som är likvärdigt i så fall i upplevelse väg.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja trodde ja var ombytlig men antingen har han ett garage som han sakta säljer av eller så byter han som en annan byter kallingar. :hihi

tog en sväng på Hökensås-Tidahölm idag, de var en nice runda, men konstaterat att trots att de är mer streetfighter (upprätt sittställning) så är Apan lika hård som en sporthoj (kan vara den stenhårda sadeln med som gör de). konstaterade att kurvorna på Hökensås vägen är roligare på vägen hem än när man åker till Tidaholm, kan ha att göra med vilket håll man är bekvämast att lägga ner den på... :va

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
3 hojar iår bara, bytte ju bort Aprilian mot Firebladen, känns enklare att sälja en japansk sporthoj än en italiensk å så köpte jag Triumphen :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag erbjuder provturer dels för att det är så roligt att se folks reaktioner och dels för att jag litar på hojens abs och dtc

Har ett svagt minne av att du sa och visade mig hur jag skulle stänga av allt sånt när jag kom upp till torsvik :tummenupp

Fortfarande väldigt chockad över hur det ens är möjligt att bygga såna hojar. Om jag hade haft en sån så hade jag kört ihjäl mig diReCkt:yoparty:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år