Sketsnack/Allmänt tjöt

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Tänkte köra ner MC:n till Mascot på släp på fredag em. Högersidan kan behöva lite ompyssling efter vurpan på anderstorp förra tisdagen :smasha

Någon vänlig själ som har lust att ta en tur ut till Habo imorgon kväll efter kl 18 och hjälpa till att få upp MC:n på släpet?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Äääh vad faan, Den finaste hojen behöver jag inte ha. Man ska ju inte behöva vara rädd för att använda den :tummenupp Hade tänkt att lägga runt 30 kanske till att börja med. Under vintern handlar man på sig allt man behöver för att kunna köra till våren. Bla skinnställ, hjälm osv. Sen kan man ju alltid fixa lite med hojen också.

Hoppas verkligen han kommer och köper min cross nu som han sagt. Har byggt upp massa planer om min framtida hoj nu när jag jobbat :tummenupp

Köp en motard och en uppsättning isdäck så klarar du dig under vintern med, sen så köper du en vettig/billig sporthoj till sommaren som du kan åka bana med :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Köper jag en motard nu så blir jag aldrig av med den. Vill nog börja med en reggad sporthoj först och se hur kul jag tycker de är :). Jobbar taskiga tider med så vet inte hur mycket banåka de blir i början så vore kul att kunna använda hojen någon gång :)

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Någon som vet att enkelt sätt att "mäta" om sitt styre är lite snett? Jag har tyckt det lite lite lite sedan jag köpte hojjen men well, vet att mina axlar är lite cepiga osv men ibland känns det som det inte är helt rätt inställt.

Har verkligen ingen aning om hur man kan kontrollera detta.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Testa någons annan hoj som är säker på att sitt styre är rakt. Du kommer känna på en gång då om ditt är snett.:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Biddarns metod är kalas. Har du ingen referenshoj kan du kolla om avståndet mellan styret och tanken skiljer sig i ändlägena - när du är an mot styrstoppen. Förstår du hur jag menar?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Men kan inte ena styrstoppen va lite mer slitet än det andra då? Visserligen kan de inte skilja många mm kanske

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ajjemen. Vrid den fullt höger/vänster. Och sen mät längst ut från styret och till tanken. Sen gör du likadant på andra sidan och se om det stämmer:tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
God damn it.
Fick samtalet igår från de som har förstahandskontraktet på lägenheten att de inte får behålla sin lägenhet uppe i Stockholm och därmed måste flytta tillbaka ner till Jönköping, så som läget är nu står man utan lägenhet efter sista november :(

Någon som känner till en ledig lägenhet, tvåa eller trea på Torpa/Söder/Väster/Öster så hör gärna av er. Jag och tjejen är lugna och trevliga människor som varken röken eller har husdjur, däremot jobb :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kan tipsa om VBAB. Lätt att få lgh, gå in till dem och säg att du vill ha en. Jag gjorde så, fick en lgh att kolla på samma dag. Tror dem har ngn ledig på gröna gatan.

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Kolla bygginvest nere vid jordbro rondellen också. Jätte bra att ha å göra med. Som goffe skrev innan så ring inte utan besök dem istället, funkar nog bäst på de flesta ställena :7peta

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Jajamen, tvätthall, mekplats, väktarövervakning. Bra som fan. O det bästa e att det kostar 250kr bil o 75kr hojplats.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom