Sketsnack/Allmänt tjöt

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Tänkte ta mig till Stockholm på Fredag, är hemma på Onsdag igen. Så om det funkar hade jag älskat dig i nöd och lust samt lovar att inte köra om dig ;/

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Nån mer som är sugen på en mc-jacka för 300 kr? Det är ju nästan för billigt för att låta bli. Jag skiter i att det står 75 på ryggen. Jag är ju född då så det passar nästan :)
http://www.louis.de/_1050a44a179205...gr=870&mottype=0&herst_bez=&typ_id=&all_img=1
Jag drar visst en XL så då kostar den 400. Erbjudandet gäller i sex dagar och bara på svartvita jackorna. Samköp? Säg till ASAP och skicka deg. Jag drar till Spanien på fredag :tungan
edit: De säljer även 500ml bromsrengöring för 2€. (biltema tar 50 kr/400 ml)

Hakar gärna på beställningen, har PM:at om lite prylar :)

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Sådär då var hojjen servad och skinnställ, stövlar och ryggskydd inhandlat. Nu gäller det bara att boka den där jäkla SMC-kursen. Funderar på att dra till Kinnekulle den 5:e Maj, 4:e hade varit bättre men det är redan fullbokat.

Sitter och funderar på hur man ska lösa logistiken, kursen börjar ju 07:00 och det tar ju 2 timmar att åka. Så man bör ju ta sig upp dagen innan, antingen på hoj eller med hojjen på släp. :confused:

Någon som ska köra SMC-kurs och ska hänga på?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Biltema har ok regnställ för 300hunkan har jag för mig.... ta det största dom har det går att spänna åt lite här o där, har ni ingen stor puckel på skinnstället är det en fördel !

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Sådär då var hojjen servad och skinnställ, stövlar och ryggskydd inhandlat. Nu gäller det bara att boka den där jäkla SMC-kursen. Funderar på att dra till Kinnekulle den 5:e Maj, 4:e hade varit bättre men det är redan fullbokat.

Sitter och funderar på hur man ska lösa logistiken, kursen börjar ju 07:00 och det tar ju 2 timmar att åka. Så man bör ju ta sig upp dagen innan, antingen på hoj eller med hojjen på släp. :confused:

Jag ska upp på SMC Arlanda 11/5, kommer åka till Stockholm redan på Fredagen för att besöka en vän. Boka in dig där så ses vi där uppe?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Hade gärna hakat på, men hojen är inte i complete stadie så är inte säker på att allt blir klart till nästa helg. Hoppas på de, beror på hur griniga och sega Tullen är på att släppa mina kåpor (måste skicka faktura/order kopia m.m. för dom ska avgöra tull och moms).

annars blir de en senare tur på Kinnekulle eller Knutstorp. Är bra att vara uppe/nere dagen innan så blir de inte så jobbigt, utvilad inför kursdagen.

Släp är att föredra vid transport av hoj...

carrosj

carro@cat
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Z750-06
Ok jag var lite otydlig, behöver någon lösning för o dämpa bullret till besiktningen.. finns det olika styrkor på noice killer?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aha du behöver en DB killer till ditt Akra system ? Nope de är en insatts man brukar få med dämparen och de finns inte olika styrkor på dessa vad ja vet. Då är de lite värre, inget ja har i alla fall.

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Jag ska upp på SMC Arlanda 11/5, kommer åka till Stockholm redan på Fredagen för att besöka en vän. Boka in dig där så ses vi där uppe?

Hade ju fungerat, fanns ju gott om platser kvar med som det ser ut just nu. Frågan är ju hur man ska lösa transport/boende. Får kolla runt efter vandrarhem och avvakta lite till och hålla koll på antalet bokningar. :)

Edit: Det var ju en jäkla bit upp. Blir nog lite långt att åka. :(

Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Hade gärna hakat på, men hojen är inte i complete stadie så är inte säker på att allt blir klart till nästa helg. Hoppas på de, beror på hur griniga och sega Tullen är på att släppa mina kåpor (måste skicka faktura/order kopia m.m. för dom ska avgöra tull och moms).

annars blir de en senare tur på Kinnekulle eller Knutstorp. Är bra att vara uppe/nere dagen innan så blir de inte så jobbigt, utvilad inför kursdagen.

Släp är att föredra vid transport av hoj...

Du får se till att fixa hojjen! :tungan

Syrran har en hästtransport som jag ska kolla om det går att använda, gött när de står skyddade från väder
och vind. Måste dock kolla hur det ser ut med fästen för spännband mm.

Alternativt har kusinen en släpkärra man kan låna och slänga över en presenning.

carrosj

carro@cat
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Z750-06
Ok tack ändå!! Får komma på nåt annat.. Sitter redan en insats i, men de var för högt ändå! suck..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ok tack ändå!! Får komma på nåt annat.. Sitter redan en insats i, men de var för högt ändå! suck..
Har du ingen originalljuddämpare behöver du nog låna en sån. Bullerkraven har blivit allt hårdare. Får man en paragrafryttare på SBP så kommer inga slip-on igenom så vitt jag förstått dem.

Det finns ju små universal dB-killers för 50 kr. En sån kanske passar i din akra-killer efter lite meck? Om du inte hittar originalburken alltså. En sån har jag haft liggande men ev lånat ut/gett bort. Kan kolla i lådorna...
edit: Letat men inte hittat den. Borde finnas nån här på forumet som köpt/fått/lånat den :)
excnrk-a.jpg

F.K så har jag beställt jackor och brääk från Louis nu så det tåget har gått. :hej

Ännu en Z-Bomb installerad idag. Gav piggare hoj enl ägaren :tummenupp

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Z-Bomb beställd till Gixxern idag, kåpjävlarna har fastnat i tullen och måste maila dom papper på sakerna för moms+tull fakturering. Jaja fått fram uppgifterna och mailt de till dom, hoppas dom inte är allt för förslappade där, tog 4 dagar för dom för att höra av sig om att dom behövde detta. :huvet

Hmm får nog ta ner min org. dämpare och ta bort vajer/spjäl anordningen till den eftersom den ska in på besiktning i juli senast, för skulle väl inte kunna tro att den går igenom med Yoshi-pipan än mindre Megafonen. :hihi

Du får se till att fixa hojjen! :tungan

Workin on it as fast as possible. :hihi

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...