Börjat jobba som truckchaufför på Rosenlunds Åkeri nu.
Jobbar med skönaste snubben jag någonsin träffat. Han heter Micke Palander. Några av er kanske vet vem han är eller hans bror? Ni som inte vet så har både han och brorsan kört mycket roadracing. Vilka historier han har, dom tar aldrig slut. Berättar om krash efter krash och andra sjuka saker. Han blev förknippad förr för att vara ghostrider. Tror han sa att ena året hade han blivit jagad 34 ggr av polisen. Sån inlevelse han har när han berättar med är överlägset. Länge sen jag skrattade så mycket
Nästa gång det blir grillkväll eller något annat så måste han vara med
Edit. Citerar lite från flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Niclas
Fick höra att han heter P****k F********f
men fick sedan höra att det är flera olika förare som kör i GR filmerna...någon som har koll? kanske bild
Jag tror att det är Micke Palander som kör, han är en gammal roadracingförare som har varit riktigt duktig. Hört att han packades full med ryggsäckar med droger förr och körde som "budmotorcykel" hit och dit ofta med fullt med poliser efter sig. Hört historier när han kört förbi poliskontroller i ca 300 på bakhjulet när dom haft hastighets kontroller.
Det finns ju inte så jättemånga i sverige med GR´s skills, Jag hävdar nästan att han är bland de bästa förarna i värden.
Har för mig att han är den sista som lyckas rymma från tidaholmsanstalten genom att bygga någon stege av något slag och klättra över murarna, gick sedan 5mil mitt ute i skogen till jönköping.
Citat.
Palander är inte inblandad i ghostrider att han haft mycket jag på sig stämmer däremot, i linköpings trakten hade han en helikopter efter sig så pass länge att den var tvungen att landa, under denna jakt var även palander i depån o tankade med helikopter surrande över sig (han betalade faktiskt mackägaren senare).
Tidaholms rymningen täppte till truten lite på de ansvariga på fängelset De plockade spik/nubb från eu pallar och sparade som de sen kunde ha till att tillverka stegarna, Palander fick en tre månader i friheten den andre som var med ngn utlänning tog de efter bara ngr timmar. Men inget ghostrider för palander inte.
Kan ju säga att han har lite historier att berätta