Skev bromsskiva.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vad gör man åt en skev bromsskiva egentligen? Det är som mest 4 mm skillnad i sidled efter att förra ägaren hade ett missöde med ett skivbromslås. Har försökt räta ut den utan framgång.

Är det bara byta som gäller och var får man då tag i en som INTE kostar 2500:-? :(
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Vad jag har hört så går det inte att rikta en bromsskiva igen så att den blir 100% igen. Leta beg delar skrotar osv...:tummenupp
 

Pissnisse

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Sverige
Hoj
Yamma
Vad gör man åt en skev bromsskiva egentligen? Det är som mest 4 mm skillnad i sidled efter att förra ägaren hade ett missöde med ett skivbromslås. Har försökt räta ut den utan framgång.

Är det bara byta som gäller och var får man då tag i en som INTE kostar 2500:-? :(

Kolla skrotarna. Finns säkert skivor från fler modeller som passar. Är helt övertygad om att den ej går att rikta.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Vad gör man åt en skev bromsskiva egentligen? Det är som mest 4 mm skillnad i sidled efter att förra ägaren hade ett missöde med ett skivbromslås. Har försökt räta ut den utan framgång.

Är det bara byta som gäller och var får man då tag i en som INTE kostar 2500:-? :(

www.ebay.com

Hittade skivor till min för 1300kr/par, i princip nya, spikraka. Hade kostat i storleken 3000kr/st nya här hemma.

Apropå rikta hörde jag något i storlek med att upp till 1mm var möjligt att rikta. Men efter sökningar här på forumet verkar det inte vara någon god idé direkt.

-@
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jag har också hört att det inte går att fixa den rak igen. Kolla med addemoto.se tror de har för ca 1600 pix. Själv köpte jag beg på ebay.de Kanonskick 2 st inkl frakt för 1600. Men det är ju lite av gambling att köpa osedda.

Edit: Såg precis en annons på blocket.se där en säljer en rf 900 i delar. Vet dock ej om det är samma skivor på den. Bara ett tips iaf.
 
Last edited:

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Det är rätt lönlöst att försöka rikta. Det blir bara bättre men kommer att kännas när man bromsar ändå.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top