ja det finns dom som inte är så vana vid export, men då pratar man med dom o förklarar. så brukar det lösa sej.Sitter själv och kikar på att beställa från USA.
Det verkar vara många (inte bara i USA) som inte drar bort moms/VAT från priset när dom exporterar, så man får i praktiken betala moms i två länder
Tullen var bara 3,7% på varans värde från USA, men så kommer momsen med sina 25%.
Så nästan 30% påslag.
Och man betalar tull och moms även på fraktkostnaden...prutt...
Verkstäderna saftar i bra -kommer inte ihåg exakt men bike tog 1700 eller 1750 k timmen sist en bekant hade in hojen på service så jag tänker hålla mig till hojar där garantin gått ut så man kan serva själv utan värdetappNä det där är inte inflation, det är bara fult. Räknar högt nu, tycker jag:
Bromsskivor och belägg till en Z900, 5000 kr ca. Om man tar 1500kr i timmen så ska det alltså ta tre timmar att byta?
För mig som glad amatör utan alla verktyg på rätt plats tar det väl en timme att lossa bromsoken, ta av hjulet, byta skivorna och beläggen i oken och sen ihop med det. Det är ju ingen gammal hoj heller så det bör inte finnas några hinder på vägen.
Nä, jag är väl lite för optimistisk ang. detta men säg tusen spänn borde man väl kunna hitta nån som gör det för iallafall. Det är ju inget superkomplicerat precis.berätta vilken verkstad som byter skiva för 500 kr
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|