Skeva bromsskivor! Rikta??

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Mina framskivor på Fajjerbladen är skeva. Vet kanske någon någon som vet om man kan få dom raka igen? Dom är inte slut i övrigt så dom vill ha en chans till..!!!


:banana :banana :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Har hört om folk som gett dom en omgågn med släggan,men inget som jag skulle våga rekomendera.

Köp nya kolla på en sida som heter nickesmc.

Beronde på årsmodell så passar VTR och VFR skivor på din.

Sök och du får alla svar.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har samma problem, men inga pengar. Endast framskivan är sne.

Kan man inte fixa det själv på något smidigare sätt än en slägga?
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Jag och en kompis har själva hållit på med det där, vi prövade mycket, värma, dra, slita,slå... iaf var den lika dan efteråt :tomten

IOm det ionte löser sig så kolla på vrm. ( www.vrm.se) Han har billiga 320 mm skivor från 600kr /st
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Mosade framskivan på förra endurohojen när jag klotade en gång. Tog med skivan till jobbet och riktade i pressen. Funkade finfint! :tummenupp

Men jag vete fan om jag skulle ge mig på det med skivorna till gathojen :confused:
 

Redman

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
SV650 S, 2007
Någon som har koll på om skivorna från andra Honda modeller passar på min CBR 600 -99
 

MC-Rider

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Rimforsa
Hoj
Kawasaki Z1000 Honda 400CM
Tjena !
Chansa inte. Skaffa nya eller ring någon MC-skrot om kassan är skral. Bromsar ska man inte chansa med !
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
MC-Rider skrev:
Tjena !
Chansa inte. Skaffa nya eller ring någon MC-skrot om kassan är skral. Bromsar ska man inte chansa med !

Gjorde ett panikbesok pa en verkstad i Nice for ett par ar sedan med min GSXR da jag hade lyckats fa den ena bromskivan skevm, slog ngra milimeter.

Efter manga om o men samt lite fransk overtalning sa tog han fram en skruvmejsel o en liten hammare. Sedan knackade han lite latt runtom pa skivan dar de ar fast vid ekrarna. Tog kanske 10 min o sen var skivan platt som en pannkaka. Hade inte ngra problem efter det o inte ansag jag det vara direkt farligt heller.

Det beror ju iofs pa hur mkt skivan ar skev. Ar den fortfarande inom tojningsomradet o inte blivit plastiskt deformerad eller har ngra sprickor sa ser inte jag ngra problem. Skulle dra mig mer for att vanda pa dacket.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tackar allra mjukast för svaren. Ska först och främst testa tipset om ordentlig rengöring. Kan göra susen.



:tummenupp :squid
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
När jag köpte min hoj hade förra ägaren glömt skivbromslåset i så den va så vind att jag fick pumpa ett par ggr för att få fullt tryck. Jag han inte få fram en ny skiva innan helgen så jag satte upp den i en svarv och satte emot en indikatorklocka, det räckte att bryta med en stor skruvmejsel på navet för att få den lite bättre. Det vart såpass att det bara vibrerade lite. Kan va värt ett försök.
 

ronsanhbg

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR
Vet

AndersJohansson skrev:
1489389 Jag och en kompis har själva hållit på med det där, vi prövade mycket, värma, dra, slita,slå... iaf var den lika dan efteråt :tomten

IOm det ionte löser sig så kolla på vrm. ( www.vrm.se) Han har billiga 320 mm skivor från 600kr /st


Antagligen kan du glömma det och köpa nya, slår skivorna över 0.3m.m. så bör de bytas.. Du har flytande skivor och de är inte lätta o rätta... Kör dem inte i svarven i alla fall utan svarva ett block de passa i och lägg den är o banka. ooops inte med hammare utan kloss och tryckpress eller slägga och kloss imellan.. Lyckka till!
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
Folköl skrev:
1489747
Det beror ju iofs pa hur mkt skivan ar skev. Ar den fortfarande inom tojningsomradet o inte blivit plastiskt deformerad eller har ngra sprickor sa ser inte jag ngra problem. Skulle dra mig mer for att vanda pa dacket.

om den var i det elastiska området....varför var den då skev...borde den inte varit rak då :va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top