Skicka MC med Lastbil, transport?

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
gefle
Hoj
XTZ 750
Hej, jag har köpt en MC, men har inte skaffat mc kort ännu så jag får inte köra den.

Mitt problem är att jag vill ha upp min hoj till luleå i sommar, men jag bor i gävle, så jag skulle behöva skicka den med någon transport, typ lastbil.

finns det någon här som har tips på företag som gör detta, gärna billigt! jag antar att posten, dhl, bussgods(?) kan ta emot den... men dom var så förbaskat dyra :/

någon med tips?

Tack!
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Ingen bekant med kort som kan tänka sig att köra några mil med hojen? Det hade väl varit mitt första alernativ.
 

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
gefle
Hoj
XTZ 750
Be någon som ändå ska åka upp med skåpbil ta med den (+ ev dig), hyr bil/släp å hämta den själv eller be någon köra upp den (mot resa tillbaka) :tummenupp
jo, det har jag tänkt på men det är ingen som ska gävle - luleå =(
att hyra bil och släp + bil blir minst lika dyrt... tyvärr

Ingen bekant med kort som kan tänka sig att köra några mil med hojen? Det hade väl varit mitt första alernativ.
inte vad jag vet... känner ingen här som ska norrut, och där "hemma" finns väl bara farsan... och han lät inte sugen :va
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Jag kollade frakt på hoj från Överkalix till Göteborg med Schenker.. 4800:- plus moms. Billigt NEJ:rolleyes:
 

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
gefle
Hoj
XTZ 750
Hej.
Jag hade gärna kört upp den med mitt godståg!
Nu kör jag dessvärre i dom södra delarna av sverige.
Kolla med Green cargo eller nåt annat godsföretag.
Tror säkert att dom kan hjälpa dig.
1 tårta till lokförarn uppskattas.:D
jaha, så man kan skicka den med tåg? låter som ett bra alternativ det med! =) ska kolla upp det, om du trots allt har vägarna förbi norrut så kan du ju höra av dig här i tråden :tummenupp

Jag kollade frakt på hoj från Överkalix till Göteborg med Schenker.. 4800:- plus moms. Billigt NEJ
ajaj, det var inte billigt.. jag har sett på blocket att vissa firmor kan skicka och då kostar det bara 500-1200:- extra "över hela sverige" skriver dom... jag undrar vilka företag dom kör med, detta måste undersökas!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ring en massa små-åkerier som kör den sträckningen eller någotsånär i krokarna så kan du nog få det till överkomligt pris. God tur!
 

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
gefle
Hoj
XTZ 750
Hade jag varit dig så hade jag kört upp den iaf.
jo det är faktiskt ganska lockande, men om polisen står någonstans efter dessa 75 mil och jag blir stoppad är det roliga slut för ett bra tag frammåt + att det hade blivit billigare att skicka den pga. höga böter.

sen har jag bara kört två körlektioner ännu så jag vet inte om jag är riktigt redo ännu för en så lång tur...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
jo det är faktiskt ganska lockande, men om polisen står någonstans efter dessa 75 mil och jag blir stoppad är det roliga slut för ett bra tag frammåt + att det hade blivit billigare att skicka den pga. höga böter.

sen har jag bara kört två körlektioner ännu så jag vet inte om jag är riktigt redo ännu för en så lång tur...

Det är bara du som kan avgöra det. Åk en sen kväll mot mitten av sommaren så är det ingen ute och ljust hela vägen.
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Tjenare!
Jag pluggar i Luleå själv och har en kompis som ska ner till Norrköping när skolan slutar.
Om du vill skulle jag kanske kunna åka med honom ner och köra upp hojjen åt dig igen.

Du kan ju se det som en sista utväg om inte annat :tummenupp
 

manneman

Guest
Jag bor i Vännäsby utanför Umeå och jobbar på Arlanda. Är inne på min 23e säsong med MC nu och fixar du bara så att jag kommer hem igen så kan jag lösa det.
Nästa alternativ är att jag har en kompis som har flyttfirma och där beror allt på hur och var och när han har körningar åt rätt håll.
PMa om du är intresserad.
Men kör inte innan kortet är klart det är definitivt inte värt det.
 

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
gefle
Hoj
XTZ 750
schysst att ni orkar hjälpa mig om jag inte kan få upp hojen på annat vis!! jag uppskattar er verkligen, skönt att det finns "eldsjälar"! jag har kollat runt lite men inte hittat något bra ännu, tips är fortfarande välkommna!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top