skidresa till alperna...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tjena.

jag och några kompisar har pratat om att dra ner till alperna en vecka i vinter och känna på lite riktiga berg...

har kollat lite på val disere och det verkar kanon. men det kanske finns andra bra orter?

allra smidigast hade ju varit flyg men smakar de så kostar det. pratade lite om att bila oxå men vi har bara 2 som har åldern inne och en som inte vill köra. misstänker att det är lite segt för en ensam chaffis.

jag vill höra alla era erfarenheter och åsikter samt tips om orter, ressätt osv osv. tips på resebolag vill vi ha oxå.

som sagt. spamma på med tips och åsikter:tummenupp

// Linus

Pemmsi

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r
Känner ni någon som säsongar nere i alperna nånstans? isåfall är kan det vara ett billigt förslag att åka ner och hälsa på hos dom :)
Billiga flybiljetter går att få tag på ner till någon större stad och sedan åka tåg till den skidort ni vill besöka. Så gjorde jag och en kompis förra året. Vi flög till Zurich (1200kr t.o.r.) därifrån åkte vi tåg till Andermatt och bodde hos hennes brorsa, som hyra för nätterna hos honom hade vi med oss massa godis, billigare än så kommer man nog inte undan:tummenupp
Annars brukar de flesta resebolag som anordnar resor till alperna ha sistaminutenresor om man kollar senare i vår (precis som det finns sistaminuten resor till kreta under sommaren).. Då brukar man också kunna hitta billiga resor, oftast är det dock buss som gäller då tror jag.
Själv funderar jag på St Anton 1-2 veckor i mars.. Sägs att det är mkt bra skidåkning där samt att det är mer lite mer partyort än många andra fina skidorter i alperna.
Men gå in på freeride och kolla där hittar du massa info om alla möjliga ställen och folks erfarenheter från skidorterna!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Känner ni någon som säsongar nere i alperna nånstans? isåfall är kan det vara ett billigt förslag att åka ner och hälsa på hos dom :)
Billiga flybiljetter går att få tag på ner till någon större stad och sedan åka tåg till den skidort ni vill besöka. Så gjorde jag och en kompis förra året. Vi flög till Zurich (1200kr t.o.r.) därifrån åkte vi tåg till Andermatt och bodde hos hennes brorsa, som hyra för nätterna hos honom hade vi med oss massa godis, billigare än så kommer man nog inte undan:tummenupp
Annars brukar de flesta resebolag som anordnar resor till alperna ha sistaminutenresor om man kollar senare i vår (precis som det finns sistaminuten resor till kreta under sommaren).. Då brukar man också kunna hitta billiga resor, oftast är det dock buss som gäller då tror jag.
Själv funderar jag på St Anton 1-2 veckor i mars.. Sägs att det är mkt bra skidåkning där samt att det är mer lite mer partyort än många andra fina skidorter i alperna.
Men gå in på freeride och kolla där hittar du massa info om alla möjliga ställen och folks erfarenheter från skidorterna!

de med flyga till större stad va smart:tummenupp
vi känner tyvärr ingen som säsongar där nere men det går säkert att komma undan billigare ändå...

freeride vet jag finns. har dock bara kollat lite snabbt. tycker de e så dålig kvallite på de forumet:gnissla

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
de med flyga till större stad va smart:tummenupp
vi känner tyvärr ingen som säsongar där nere men det går säkert att komma undan billigare ändå...

freeride vet jag finns. har dock bara kollat lite snabbt. tycker de e så dålig kvallite på de forumet:gnissla

Måste väl gå bussresor ner till de stora skidorter

Jag och några av mina kompisar funderar på att göra samma grej så den här tråden kommer att följas med intresse

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Måste väl gå bussresor ner till de stora skidorter

Jag och några av mina kompisar funderar på att göra samma grej så den här tråden kommer att följas med intresse

klart de finns. frågade bara efter alternativ och tips på sätt att slippa alla resebolag som låser upp än totalt. optimalt hade varit att åka på typ torsdag natt/fredag morgon och komma hem söndag kväll veckan efter för att få ut så mkt som möjligt men bussarna går ju typ på lördag morgon, då e fan halva veckan borta.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
klart de finns. frågade bara efter alternativ och tips på sätt att slippa alla resebolag som låser upp än totalt. optimalt hade varit att åka på typ torsdag natt/fredag morgon och komma hem söndag kväll veckan efter för att få ut så mkt som möjligt men bussarna går ju typ på lördag morgon, då e fan halva veckan borta.

sant tänkte inte på det.:huvet
men för at göra så så är nog köra själv det lättaste

Du kan ju ta hondan ner:rolleyes: :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har åkt i BadGastein. Österrike, ett par gånger. Iofs var det ett par år sist men vad jag kan minnas så är där riktigt fint! :)

Tror att utelivet ska vara bra där med..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept