Skilland Tranc/dance/techno/rave??

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
:3freak

Du är säkert motsvarigheten till de som på 90-talets första hälft tyckte att dammskydd räckte lika bra som gasmask. Och ett par vägarbetarbraller. :lol

Nä, var dig själv istället och stirra dig inte så blind på vad polarna tycker är tuffa brallor repsktive musik. Du kommer bli mycket gladare och tryggare i dig själv då. :pannkyss

Jag har tydligen trampat någon på tårna ordentligt....:hihi

Låt oss prata om dig lite istället Markus. Vad gillar du och vad gillar dina vänner?

Kul att se en till Mondaybar-kille här!

Är gammal polare med Staffan och Jonny. Tänkte ev dra på nästa event på Munchen i november.

Har inga ravekläder dock. :D Men jag tycker att det är 10 ggr roligare att kolla in snubbar i såna kläder jämfört med armanirunket.

/J

Jaha där ser man... :)

Jag ska också dit hade jag tänkt.

Mondaybar håller riktigt bra klass på sina event. Kryssningarna är ju helt insane :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jaha där ser man... :)

Jag ska också dit hade jag tänkt.

Mondaybar håller riktigt bra klass på sina event. Kryssningarna är ju helt insane :D

Vad roligt! Jag har inte lyckats få tid till en enda kryssning trots alla år. Men jag ska. Närmsta är ju Luciakryssen om jag inte missat ngt.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Vad roligt! Jag har inte lyckats få tid till en enda kryssning trots alla år. Men jag ska. Närmsta är ju Luciakryssen om jag inte missat ngt.

Stämmer!

Brukar försöka åka på alla kryssar jag kan, var tyvärr inte med på senaste pga att skolan kom i vägen.

Men jag tycker verkligen att du ska ta dig tid att åka med, förutom musiken så är stämningen helt underbar.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:3freak

Du är säkert motsvarigheten till de som på 90-talets första hälft tyckte att dammskydd räckte lika bra som gasmask. Och ett par vägarbetarbraller. :lol

Nä, var dig själv istället och stirra dig inte så blind på vad polarna tycker är tuffa brallor repsktive musik. Du kommer bli mycket gladare och tryggare i dig själv då. :pannkyss

Markus, Från din gay-grejs-tråd har jag förstått att du -till skillnad från mig- har en klädsmak med stora individualistiska inslag. :D

Kan du inte rejva loss på nästa Mondaybar-fest med dina pippigula kapten kurbits-kallingar, babyblå piké, axelväska och loafers!? :yoparty
Jag skulle jubla! :D

attachment.php


/tråkjeanskille

Stämmer!

Brukar försöka åka på alla kryssar jag kan, var tyvärr inte med på senaste pga att skolan kom i vägen.

Men jag tycker verkligen att du ska ta dig tid att åka med, förutom musiken så är stämningen helt underbar.

Jag ska kolla upp och försöka att göra mig fri. Det är ju sorgligt att jag inte lyckats ta mig med på en enda kryssning än trots att jag tom haft allt bokat åt mig. Jag har gått på Mondaybar då och då sedan de körde på gamla Downtown i början på 90-talet. Så det känns lite töntigt att ha missat det bästa. I synnerhet när Staffan visat mig filmer och bilder från kryssningar. Det reser ju folk från hela världen för att vara med på dessa båtarrangemang har jag förstått .
 
Last edited:

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Markus, Från din gay-grejs-tråd har jag förstått att du -till skillnad från mig- har en klädsmak med stora individualistiska inslag. :D

Kan du inte rejva loss på nästa Mondaybar-fest med dina pippigula kapten kurbits-kallingar, babyblå piké, axelväska och loafers!? :yoparty
Jag skulle jubla! :D

attachment.php


/tråkjeanskille



Jag ska kolla upp och försöka att göra mig fri. Det är ju sorgligt att jag inte lyckats ta mig med på en enda kryssning än trots att jag tom haft allt bokat åt mig. Jag har gått på Mondaybar då och då sedan de körde på gamla Downtown i början på 90-talet. Så det känns lite töntigt att ha missat det bästa. I synnerhet när Staffan visat mig filmer och bilder från kryssningar. Det reser ju folk från hela världen för att vara med på dessa båtarrangemang har jag förstått .


Ja det har varit folk från England, Italien och Holland framförallt vad jag har hört.

Dessutom så ska Armin van Buuren ha ringt upp mondaybar och sagt att han ville spela på en kryssning :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det låter som att du skulle må bra av att vidga dina vyer lite. No offense där. Det finns otroligt mycket bra musik inom EDM, om man bara börjar leta.

Jag ska inte säga emot innan jag har lyssnat, dock tror jag inte att det finns något där att hämta för mig.

AndreasNo, du och Wallbanger har nu förklarat för mig vad det är och det känns som att ni har rätt. Det är sån musik som är avskyvärd, det ni verkar lyssna på är antagligen inget jag har hört.

Jag håller mig till Rock-scenen tillsvidare, samt singer/songwriter-scenen med den äldre skolan. Dessutom föraktar jag människor som klär sig efter sin musikstil oavsett vilken. Varför? Måste man visa vad man lyssnar på, eller är man osäker som människa och känner att man måste tillhöra en grupp?
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jag har aldrig gillat sån här musik, och kommer inte heller göra det.
Men jag har alltid undrat vad det är för skillnad på de olika pipljuden och dunkadunkat, då jag har många kompisar som lyssnar på sånt. Det har aldrig varit någon som kunnat förklara riktigt för mig, och ert argumenterande i denna tråden gör mig ännu snurrigare. :gnissla

Vad är det för skillnad på en ost? :va

I så fall låter väl ALL musik likadant om man ska dra det på den nivån... oavsett genre.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Finns det ingen som lyssnar på blues längre?

Jag till och med spelar Blues :D Mycket SRV blir det...

Till er rejvare och technofreaks: Passa på och lyssna ordentligt på eran skit nu, för den dagen jag blir diktator (och det ska inte dröja) så blir det dödsstraff på sån här skit. :fakta

Edit: Jag glömde att nämna dödsstraff på heterosexuella män oxå. Och kärringar.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Kul att se en till Mondaybar-kille här!

Är gammal polare med Staffan och Jonny. Tänkte ev dra på nästa event på Munchen i november.

Har inga ravekläder dock. :D Men jag tycker att det är 10 ggr roligare att kolla in snubbar i såna kläder jämfört med armanirunket.

/J

Där ser man. Då är vi flera:tummenupp Mondaybar är inte dumt. Har varit på ett antal Mondaybar-kryssningar som fått Östersjön att gunga. Dock så har det skurit sig lite med min balla Bomberimage att säga att jag är en en kvarleva sedan Docklands glada dagar och "still going strong". :D

Kanske vi ses på på Munchen.:tummenupp Se men inte röra;)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Där ser man. Då är vi flera:tummenupp Mondaybar är inte dumt. Har varit på ett antal Mondaybar-kryssningar som fått Östersjön att gunga. Dock så har det skurit sig lite med min balla Bomberimage att säga att jag är en en kvarleva sedan Docklands glada dagar och "still going strong". :D

Kanske vi ses på på Munchen.:tummenupp Se men inte röra;)

Dockland var kul tills Hinze ballade ur. Frihetsfronten och Tritnaha på Fridhemsplan minns man också. :D

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag tänder på ett ytterligt litet antal killar, och ännu färre tjejer. Och inför representanter ur denna lilla kvantil brukar jag dessutom inte komma mig för att framföra mina känslor.

Min stora faiblesse på fyllan är dock att bära runt på kompisar. Det tycker jag tydligen är kul :gnissla
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Min stora faiblesse på fyllan är dock att bära runt på kompisar. Det tycker jag tydligen är kul :gnissla

Jo det kan jag skriva under på:D Det bjuder jag ändå på. Har man inte strörre och tyngre hydda än mig så... Nåja, skakad, men inte rörd...typ:rolleyes: :D

Mats Hinze ja:huvet.

Vad jag och kompisarna flängde runt när det var som värst/bäst. Vi var ett gäng som gled in på TipTop när "Jonny Boy" lirade, även när andra bra DJ´s lirade. Allt för att få stuffa till skönt dunk. Minns att jag faktiskt fick en bra smak av House under den perioden. Klämcheck gayhouse som vi kallade det :banana :D
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top