Skillanden på olika visir.

Knäpucko

Upp & iväg
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Lånar
Är i hjälm köpar tagen nu, troligen blir det en agv airtech. Och själv fallet vill man ju ha ett häftiht visir till. Men vad skilljer dom olika åt? finns ju en uppsjö att välja mellan. Vill ju slippa ha med mig ett exta om man ska åka på längre turer.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Ska du åka ut på dagen med ett mörktonat och ska komma hem på natten behöver du ha ett vanligt visir med dig, enkelt att ha ett visir i midjan.
Spegelvisir blir vidrigt repiga

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Mörkt,tonat,rökfärgat., bra mot solljus, Kasst när det är mörkt ute. Egen erfarenhet.
Spegel, Irdium. behagligt i solljus. Funkar hyffsat i skymning.. Mörkar inte lika mycket som ovan. Egen erfarenhet
Gult. Ger skarpare kontraster. Ska fungerar bra i dimma, regn och skymning. Aldrig testat. Dvs ingen erfarenhet..
Klart.... På med solbrillolrna innanför.. Så har du ett visir som funkar i alla väder.

Dvs vill du vara säker på att slippa släpa på extra visir så kör med klart.
Annars kan jag tippsa om att det finns smarta midjeväskor för visisr.. Spänner fast det runt midjan/magen innannför stället.. Fungerar klockrent.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag har haft många hjälmar. Den jag tycker är bäst är den jag har nu. Det är en Caberg med inbyggt nedfällbart mörkt visir. Så nu har jag både klart och mörkt visir samtidigt.

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Nån som testat fogcity visir? Det ändrar färg och toning beroende på ljusförhållanden, verkar ju vara en fantastisk kompromiss om det funkar!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy