Skillnad i försäkringskostnad vid olika år fyllda?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Året man fyller 30 (du behöver inte vänta tills du fyllt 30) och kan ta 30+ försäkringen hos bil och mc gjorde att premien sjönk 200-300% beroende på vilken hoj jag valde.

De flesta bolagen har nog sina "magiska" gränser.

På min 34årsdag fick jag ett handskrivet litet brev från If där det stod: Grattis på födelsedagen. Nu är det året då du fyller 35 så vi har sänkt din premie (Hade 5500 och den sänktes till 4600 för hel/hel). Den har gått upp lite sedan dess, men är fortfarande inte dyr. Blev mycket imponerad av det handskrivna brevet och innehållet!

Året man fyller 30 (du behöver inte vänta tills du fyllt 30) och kan ta 30+ försäkringen hos bil och mc gjorde att premien sjönk 200-300% beroende på vilken hoj jag valde.

De flesta bolagen har nog sina "magiska" gränser.
Grymt bra bolag!

Så om du betalar 1000kr när du är 29år, så betalar de dig 2000kr varje år när du fyllt 30?

Härligt att få betalt för att köra hoj :)

Grymt bra bolag!

Så om du betalar 1000kr när du är 29år, så betalar de dig 2000kr varje år när du fyllt 30?

Härligt att få betalt för att köra hoj :)

Tror du man kan ta två eller tre o få ytterligare 2-3x?? :yoparty

3hojar + ca 5k/mån för att man tar hand dem?
Fysatan vad jag skulle köra! :)

Faktiskt så visar det sig att ryktet stämmer, om än lite olika beroende på bolag och försäkringsform.
Nu har en del redan delat med sig av sitt, men jag kan komplettera med att jag ringde till IF och frågade om deras märkesförsäkring för Honda som jag tidigare kollat upp på internet. Som exempel, de ville ha 9800 om året i helförsäkring för en CBR600FS anno 2001, och detta gäller året jag nu fyller 25. Förra året skulle samma försäkring kostat 15000.
Se på fan. :)

30 är också en magisk gräns sa dom förra året till mig när jag köpte försäkring från folksam, vet inte vilken skillnad det skulle blivit från 29 till 30 eftersom jag inte hade köpt nån försäkring innan.
I år ska det bli spännande att se vad jag får betala.

Jag fyllde 25 i början på januari. Bilen sjönk med nästan hälften, hondan skulle kostat 4200 i år men pga prishöjning för att skadekostnaderna är högre än premieintäkterna.. så blev det 5000 och en prisminskning med 200kr.. Nästa år blir det dock under 2000:- :bananas

Man kan se skillnad på pris vid 5 och 10,20års ålder på mc. Det är stor skillnad

if märkesförsäkring på triumph speed 3ple 2010 skulle kosta mig 17k/helför/helår bor i zon 2....dyyyyyyrt :mad:
bilsport-mc försäkradetydligen inte traja???

För mig blir det ingen skillnad, min försäkring kostar lika mycket/lite oavsett ålder.

Bilsport & MC Classica

Jag har kollat runt lite själv angående det där med ålder och för många sjunker premien även när man fyller 35, detta har jag kollat då jag fyller 35 i år (men nejdå, de kan inte titta på sånt i förväg) så jag ringde och gav personnumret till en polare som bor i samma kommun och är ett år äldre. Det handlar om 10-30% i skillnad beroende på bolag och hoj (av de jag kollade).

Och ett tips, stirra er inte blind på märkesförsäkringen, när jag kollade till min CBR1000rr så blev folksam billigare och med absolut bättre villkor än märkesförsäkringen från IF. :död

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick