Skillnad mellan XT o TT

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Sösdala (Hässleholm)
Hoj
Ingen just nu
Jag har inte haft någon hoj i sommar så nu börjar man bli sugen på att köra . Tänkte köpa något billigt att leka med i skogen och därför undrar jag vad det är för skillnad på Yamaha XT, TT antingen 350 eller 600?
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Kan inte alla skillnader dem emellan men de är ju inte optimala att köra skog med pga deras höga vikt. XT 660 har nog bara funnits något år men tt finns sedan minst -98 i alla fall. TT:n tror jag är den lättare av dem, oavsett vilken du köper av dem så är de väldigt driftsäkra och har långa serviceintervaller men det går givetvis inte att jämföra med racehojar som tex Husa 450-650, Ktm 250-530, Honda crf 450 mfl.. Annars finns ju oxå Yamaha wr 450 som förvisso är en racehoj men som ändå verkar väldigt driftsäker och inte behöver FÖR mkt service:tummenupp
 

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Sösdala (Hässleholm)
Hoj
Ingen just nu
Jag har också funderat på WR men vill inte byta olja var femte timme, sen hade jag inte tänkt lägga så mycke pengar heller. Förslag på ngt annat kul(billigt) kanske? Hade en TT350 för 8 år sen men kommer inte riktigt ihåg hur den var:va
Jag tänkte på XT 350 eller TT 350 typ 89-93.
 
Last edited:

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Du kan säkert köra 10 tim innan du behöver byta olja fall du bara kör skog/grus. Kör man gata så är det klart tätare intervaller för hojen går i regel på högre varv där..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top