Skillnad på G-Pack och TRE-MOD?

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Är det någon skillnad på S-Racings G-Pack tuningsbox och Bikersneed TRE-MOD? Förutom priset?? Gör det någon nytta på en GSXR 600 - 97?

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.

Last edited:

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
SRAD
Rikard Thunderace skrev:
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.

Var kan man hitta detta på nätet / vad ska jag söka efter.

Last edited:

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Rikard Thunderace skrev:

O du har förståss ingen sida med kretsschema på detta :7peta ;)

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Som jag hade fattat det så spelade tr-mod lr g-pack bara nån roll om man har en gixxer med insprutning? Men det kan ju vara helt fel uppsnappat av mig, nån kunnig som kan bekräfta hur det eg ligger till? :va

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
SRAD
An3Azz skrev:
Som jag hade fattat det så spelade tr-mod lr g-pack bara nån roll om man har en gixxer med insprutning? Men det kan ju vara helt fel uppsnappat av mig, nån kunnig som kan bekräfta hur det eg ligger till? :va

Det stämmer. TRE funkar till 600 01+, 750 98+ och 1000 01+.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Visst är det enkelt att bygga en själv. Det är även lätt att misslyckas med att bygga en själv. Kan bli dyrt då. Jag köpte en färdig för jag har inte lust eller tid att bygga en själv just nu. Strax över 200kr med frakt och hela fadderullan från USAt. Kika på Ebay.

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
The Ocho skrev:
Det stämmer. TRE funkar till 600 01+, 750 98+ och 1000 01+.
plus SV650 03+ och SV1000 03+..och då kanske det funkar för V-strom också av 03+

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
G-pack / TRE-mod.

Rikard Thunderace skrev:

Som jag har förstått nu efter svar även ifrån Bikersneed så funkar deras TRE-MOD bara på insprut. Så om jag skulle ha nått till min GSXR 600 -97 får det väll bli ett G-Pack.
Men jag tror inte att det är värt pengarna.... :rolleyes:
Tack för snabbt svar :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM