Något måste ju vara annorlunda mellan modellerna.
mvh
Kan någon berätta hur 625 och 660 är strypta från fabrik, och hur man 'åtgärdar' det hela efter inköp.![]()
625 är att föredra då du får FCR41 dvs flatside förgasaren som är mkt roligare än BST40 som är vakuum varianten. Körställning är så mkt goare på 625/660, på 640 sitter du som i en soffa. Min flickvän gick ifrån en 640 till 625 och är så förbannat nöjd. Vill du kicka köp 660 men leta efter en 625 helst. Behöver du mer bensin så köp tank och sadel ifrån en 640 och smacka på 625/660.
körställning skiljer pga större tank på 640 och tjockare sadel. Åk och provkolla på några om du vill få en bättre uppfattning på skillnaden där är mitt tipsVad är det som gör att Flatside förgasaren är så mycket roligare? Är faktiskt osäker på vad det äns är.
Har sett o kollat på bilder på båda. Skiljer det verkligen så mycket i körställning?
Förutom detta, är det inget annat som gör att 640 skulle vara "sämre"?
Dynan är bredare i framkant och tanken högre så att man kommer inte lika långt fram som på modellerna med mindre tank.Inget man direkt lider av vid landsvägskörning.Med tanke på vilka priser många försöker få ut för gammalt skit så fort dom är utrustade med en Keihin FCR så kanske oddsen är lite bättre att hitta en fin 640 för vettiga pengar?Vad är det som gör att Flatside förgasaren är så mycket roligare? Är faktiskt osäker på vad det äns är.
Har sett o kollat på bilder på båda. Skiljer det verkligen så mycket i körställning?
Förutom detta, är det inget annat som gör att 640 skulle vara "sämre"?
En keihin får du begagnad för kring 400€ så låt inte en förgasare bestämma... Men ångrar inte en dag att ja böt ut min vacuumförgasare på min 640. Ångrar dock att jag inte skaffade en 625 från första början!!
Det är samma jävla bensintank och fotpinnarna sitter på samma ställe oavsett om det är en ljuddämpare eller två...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |