skinn och hela kittetDoktor.S skrev:2160006Vad kör ni 125:a knuttar med för ställ? Vet inte riktigt vad jag ska köpa, känns ju lite mesigt att komma på en liten 125:a med skinnställ..
Edit: Kom med rekommendationer med
buttplugCyren skrev:2160030Skinn, ryggskydd, stövlar, handskar, hjälm det är väl allt?
Allväders då skinställ på en crm är som rysk kaviar på knäcke bröd. Sen självklart ordentliga skydd under. På sommaren kör jag med cross skydd och t-shirt.Doktor.S skrev:2160037Tänkte först och främst om ni använder allväders eller skinn.
Jag kör med allväder, Mest för att det känns skönare att om man bara skall köra till t.ex skolan där det är 1,5km 50-väg så slipper man dra på sig ett helt skinnställ och kan bara ta jackan den korta biten. Kan ta kort på grejerna om du vill =)Doktor.S skrev:2160037Tänkte först och främst om ni använder allväders eller skinn.
Doktor.S skrev:2160006Vad kör ni 125:a knuttar med för ställ? Vet inte riktigt vad jag ska köpa, känns ju lite mesigt att komma på en liten 125:a med skinnställ..
Edit: Kom med rekommendationer med
stoooffe skrev:2160078Mesigt?
Jag tycker iaf inte att något som toppar 170 km/h är mesigt att ha skinnställ på.
Jag kör med komplett utrustning (skinnställ, stövlar, handskar, ryggskydd och vurpollon.)
Men du gör ju som du vill, jag tänker iaf göra allt jag kan för att minimera skadorna vid eventuell krasch.
Ta en titt på folks skador i andra trådar här på forumet så tror jag du kommer att ändra åsikt.
Loy skrev:2160130Jag kör i skinnväst och läderbyxor med sidosnörning
Doktor.S skrev:2160085Förstod att ett sånt här inlägg skulle komma. Självklart menar jag inte att det är mesigt, men jag vill inte bli utskrattad av polarna i sommar. Kalla mig ytlig eller vad du vill, så är det bara.
Ser det helt galet ut med endast skinnjacka och sen ett par andra mc byxor?
Loy skrev:2160130Jag kör i skinnväst och läderbyxor med sidosnörning
Doktor.S skrev:2160121Haha äntligen ett riktigt svar! Tack mrjaggu för att jag fick lite vettig syn på det hela.. Säkerhet hit och dit, det viktigaste är ju staaaajlen
(Moraltantar, Det finns lika mycket ironi som sanning i detta inlägg)
Kanske inte på en crm eller dt va?stoooffe skrev:2160141Jag tycker det är skit ballt med skinnställ iaf och det verkar brudarna också tycka så du kan nog sluta oroa dig.
Fatta kung du är jämfört med dina polare som fortfarande kör moppe.
Aaah lederhosen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |