Skinn lr inte??

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Ska köpa mitt första egna ställ nu snart, och jag har huvudbry om jag ska köpa ett i skinn lr nåt annat material.. Vad tycker ni?? Är skinn säkrast??

Kanske någon vet av nån bra sida på nätet som man kan beställa stövlar, handskar mm på??? (man provar de på nån affär först.. :banana )

Tack på förhand!! //Em.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Smaksak, skin är säkrare men inget vidare att använda om det är varmt, kallt eller regnar.
Tror det finns rätt mycke trådar om detta, lycka till i dit val.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1. Varför i turkos text?

2. Skinn är överlägset skönast, säkrast och snyggast. På banåkningar får du ex. inte köra med goretex i annat än gröna gruppen om än alls.

3. www.mcdelen.com, bättre priser hittar du inte.

//jaG

Em74 skrev:
Ska köpa mitt första egna ställ nu snart, och jag har huvudbry om jag ska köpa ett i skinn lr nåt annat material.. Vad tycker ni?? Är skinn säkrast??

Kanske någon vet av nån bra sida på nätet som man kan beställa stövlar, handskar mm på??? (man provar de på nån affär först.. :banana )

Tack på förhand!! //Em.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Frågan är väll vad du har för hoj och hur du tänkt att köra!?

skall du köra året om med samma utrustning?!?! eller skall du bara åka sommar tid på asfallt!?!?

//Mcbudet

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Zeb_Macahan skrev:
1. Varför i turkos text?

2. Skinn är överlägset skönast, säkrast och snyggast. På banåkningar får du ex. inte köra med goretex i annat än gröna gruppen om än alls.

3. www.mcdelen.com, bättre priser hittar du inte.

//jaG

turkos text? lekte lite med inställningarna bara... :)

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Mcbudet skrev:
Frågan är väll vad du har för hoj och hur du tänkt att köra!?

skall du köra året om med samma utrustning?!?! eller skall du bara åka sommar tid på asfallt!?!?

//Mcbudet

Det blir sommartid på asfalt i Norrland..

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Hornet_Nicke skrev:
Ja det var ju jäkligt lyckat :fatta!

Självklart köper du skinn annars ser du ju ut som en snöskoterförare.

Aha! jamen då kan jag ju ha det i vinter på skotern också!! :tungan (skojar..)

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Em74 skrev:
Aha! jamen då kan jag ju ha det i vinter på skotern också!! :tungan (skojar..)

Ingen dum idé iof, ja gore-tex kan ju vara skönt att ha vår och höst när det är kallt ute. Men i slutänden så ser det bättre ut med skinn och trots allt så är poserfaktorn jäkligt viktig. :yoparty

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Hornet_Nicke skrev:
Ingen dum idé iof, ja gore-tex kan ju vara skönt att ha vår och höst när det är kallt ute. Men i slutänden så ser det bättre ut med skinn och trots allt så är poserfaktorn jäkligt viktig. :yoparty

:lol Poserfaktorn är inte såååå viktig för mig.. har ju redan min gubbe, och han kan jag "posa" för hemma! :banana (men jag hajjar vad du menar.. å ja, jag gillar den här bananen!!)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hade gore-tex från början, men det fladdrade som satan såfort jag körde i mer än 100. Köpte skinnställ inför denna säsången, och det e underbart! Sitter kanon! Nackdelen är ju att man itne får plats med mer än en plånbok och mobil i stället, men det kan jag leva med. Och det e helt klart säkrast (som alla sagt tidigare). Köp skinn! :tuttar +skin= :tummenupp

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Finns inga fördeler med skinn innan du vurpar, då är dock rätt ok att ha det ;)
Skin är kallt när det är kallt och varmt när det är varmt, tungt, osmidigt och "dyrt", sedan kommer dom flesta skinn idag med knäpuckar och dom måste ju skrapas ;) (mina är dock oskrapade, och kommer antagligen att forbli på det sättet).
Som någon annan redan påtalat; glöm inte "poser-factorn", den är högre i skin.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tycker också goretex fladdrar så mycket, riktigt irriterande då jag inte har särskilt långa blinkersarmar (dvs ser mest jackan i backspegeln).

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Skinn är gay :hihi

Det är väl därför många åker med collegetröja utanpå?

Allvarligt talat så hade jag också åkt med kroppsstrumpa i skinn om jag hade haft en hoj som gick fortare :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
vi som är feta da??? var ska vi köpa skinn kläder ?? dom flesta går till stl 60 och jag har 62 :confused:

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Hornet_Nicke skrev:
På vilket sätt är det fel att se ut som "Linus på linjen" Han ser ju ut som en riktig biff. :7peta

Titta på länken så kommer du ihåg hur han såg ut, jag är ju så pass gammal så jag minns honom iaf. http://www.wiges.se/Licenser/linusbild.gif.

Haha! Så är det! Linus På Linjen är en riktig Fighter! Så han har SkinnStäll och en BomberJacka Över. Det rockar! Gortex passar på tjejer men killar ser gay ut om dom åker Strassekämpfer. Min smak på frågan men den brukar ju inte var lag så köp det som passar din smak och din kroppsbyggnad bäst. Lycka Till!!! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln