Skinn med Gortex?

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
Jag hade nyligt grymt svårt att hitta mc kläder som passar i och med att jag är rätt stor.
så jag köpte ett par skinn byxor (sport då inga indian:p) och en snygg svart gortex jacka.. undrar om d ser helt för dumt ut lr är d mer vanligt än man tror?

Tacksam för ALLAs inblickar och tankar.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
skit i om det ser dumt ut, e de skönt och passar så e de bra vettu. :) jag kör tygställ, skönt, praktiskt, relativt billigt.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Tuta och kör!

Så länge du är bekväm i kläderna så kommer körningen att bli säkrare och du kommer att se bra ut. Jag vet i alla fall en till i min lilla krets som kör skinnbyxor och GoreTex-jacka, och det ser inte dumt ut alls. Det ser bara bekvämt ut.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag kör med textil och skinn. Textil när det e kallt ute, skinn när det är tillräckligt varmt. Det viktiga är att du ser till att skydden sitter på plats, att du har bra stövlar då oftast vid mc-olyckor så är det fotskador. Ja, och ryggplatta så klart. Resten handlar om hur mycket pengar du vill spendera. Jag köpte en Dainese goretex jacka som sitter som en jävla rustning med massa skenor och stora plastskydd över alla delar som kan åka i marken. Den är säkert bra mycket säkrare än ett dåligt skinnställ.
Så tänk "vad är det jag vill skydda om jag ramlar å kasar på asfalt i 100 km/h?"
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Om du är så stor, är det inte jobbigt att köra en ZX-9 ? Det e en rätt liten hoj ..
 

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
du har rätt i de du säger javaguru, absolut det som skyddar mest inte är snyggast:) och jag tkr faktist zx9r är en bra strlk.. testade r6,r1, cbr 929 men den var för klumpig.. kände faktist rätt bra för kawan.. väger 120 kilo. men inte lixom soffpotatis 120 hah o inte gymråtta utan är bara en stor karl. kan du kanske rekomendera en annan hoj till andra hoj så lyssnar jag:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Du kan få prova sitta på min FZ1 om du e snäll. Det e en fullstorleks hoj för en riktig man. Frågan e om du kan hantera de extra hästkrafterna ;) Hur länge har du haft kortet ?
 

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
oohh.. fina hojar! vilken årsmodell? hah hur många hästar pratar vi om? :) vad får den ner på backdäcket?:hihi kortet har jag haft i 1 o en halv säsong..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Sv: Kläder från USA

Med lite andningshjälp pratar vi om 160 hkr på vevaxeln. Det finns en 07:a till salu i malmö ;)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag kör ofta med allvädersbyxor och skinnjacka.
Allväderjacka är så fladdrigt i lite högre farter. Har med en regnjacka att
ta på vid regn.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är nog rätt lik dig, 192 cm och 120 kg. Jag sitter rätt bra på min z1000sx. ;) Fast nån renodlad sporthoj är det ju inte fråga om. Trots att hojen är större än sporthojar har kollegor ett par gånger påpekat att den ser liten ut med mig på. XD
 

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
Jag kör ofta med allvädersbyxor och skinnjacka.
Allväderjacka är så fladdrigt i lite högre farter. Har med en regnjacka att
ta på vid regn.

ja jag tänkte på det men den här jackan sitter faktist rikigt bra.. inte så lös som en vanlig allväder utan det är typ kevlar så den är lite "hård" i rörelse om man kan säga så:) sen har jag väldigt ojämn överkropp så läder var svårt att ha.. breda axlar och lång över kropp men korta armar. de satt för löst vid magen om jag skulle ha nåt som passa med alla skydd i:( får börja träna på riktigt så jag blir mer proportionerlig :p.
 

SuperOmar

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2000,Kawasaki,ZX9R
Jag är nog rätt lik dig, 192 cm och 120 kg. Jag sitter rätt bra på min z1000sx. ;) Fast nån renodlad sporthoj är det ju inte fråga om. Trots att hojen är större än sporthojar har kollegor ett par gånger påpekat att den ser liten ut med mig på. XD

då vet du hur svårt det är:) ooh en z1000.. lycko ost:D antar att du är rätt nöjd lr?! hah jag vet min vän har en ninja oxå men han är lite mindre och när vi är ute och kör så ser de ut som jag har en 600 lr 750 av nån sort:p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
då vet du hur svårt det är:) ooh en z1000.. lycko ost:D antar att du är rätt nöjd lr?! hah jag vet min vän har en ninja oxå men han är lite mindre och när vi är ute och kör så ser de ut som jag har en 600 lr 750 av nån sort:p

Hehe, jaoh, jag är rätt nöjd med den. :) Tänkte ta och dreva om den nästa drivpaketsbyte för att se om det blir bättre, då ska jag dreva den för att få ner varvet i motorvägsfart.
Lyllo mig som fick min förra hoj stulen i februari förra året, så jag blev "tvungen" att köpa en ny hoj, och då blev det den jag blev kär i vid första ögonkastet. ;) Snart helt avbetald med, hade tänkt ha kvar de gamla hojen tills jag kunde köpa den här kontant, men så blev det inte sa tjyven.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top