Sitter byxorna så pass tajt som de bör göra för att skydda bra, så borde du inte ha några problem med att de sitter uppe däremot kanske att det inte är helt tätt mellan jacka och byxa i midjan.
Lycka till!
Tyvärr så kanske det funkar så om man är tjej/kvinna men för oss män så funkar det tyvärr inte...jag kör med hängslen
Annars går det ju sy in blixtlås i jackan...det är nog bästa lösningen.
Lam-Kaka, du har ju inget arsle. En annan har ju kört tunga knäböj i många år för att få snygg gluteus som dessutom hållar brallorna uppe!
Äsch då, det ska ju sitta uppe ändå Annars skyddar ju inte skydden! (= Men hängslen funkar!
Tyvärr så kanske det funkar så om man är tjej/kvinna men för oss män så funkar det tyvärr inte...jag kör med hängslen
Annars går det ju sy in blixtlås i jackan...det är nog bästa lösningen.
Eller som du nämnde att sy fast en dragkedja, det medföljer på bla str Lindstrands och Jofamas byxor.
Tyvärr så är ju Icon-jackan lite pösigare och längre än vanliga skinnställsjackor så att sy in en dragkedja funkar inte. Omkretsen på jackan är mycket större än byxorna.
What!? Varför skulle det inte fungera för oss!?
Jag har inga som helst problem med det. Jag tror nog att du helt enkelt får träna lite mer. Knäböj, marklyft och liknande basövningar är en god början.
Lam-Kaka, du har ju inget arsle. En annan har ju kört tunga knäböj i många år för att få snygg gluteus som dessutom hållar brallorna uppe!
Tyvärr så är ju Icon-jackan lite pösigare och längre än vanliga skinnställsjackor så att sy in en dragkedja funkar inte. Omkretsen på jackan är mycket större än byxorna.
Hmm, borde det inte vara tvärtom då ? För så länge du har dragkedja i byxorna (det var det du var ute efter?) och byxorna är mindre i omkrets, borde detta gå att lösa, hos en skräddare om inte annat =)
Tvärom, men för liten omkrets i jackan och kedjan sitter på byxorna, borde bli svårare däremot? Rätte mig om jag har fel!
Du har ju en del av dragkedjan som ska sitta på insidan av jackan och en på utsidan av byxorna. Dessa två delar ska passa ihop och alltså vara lika långa. Om du börjar sy fast dessa två delar mitt fram på jacka och byxor så kommer delen som sitter på byxorna att passa perfekt runt om men delen i jackan kommer inte att nå hela vägen runt eftersom jackans omkrets är större. Alternativt passar delen på jackan perfekt runt om men delen på byxorna går lite längre än ett varv.
Okej, men det ända du menar då är att det blir en diff, för att det är olika storelkar på jacka vs byxa?
I så fall är jag med , men det är ju "bara" ett skönhetsfel
True.
Men jag är inne på att man kanske inte behöver en hel kedja utan bara krokar eller nåt som håller ihop jacka och byxa på sidorna eller bak.
Det viktigaste är ju att man ser cool ut.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|