Skinnbrallor som sitter uppe utan blixtlås?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Finns det nåt liknande Icon Automag Leather eller är det brallorna man ska ha? Jag har en Iconjacka och vill gärna ha nåt annat än jeans ibland, och jackan har inget blixtlås i midjan.

icon-gear-pants-automag-leather-overpants_1.jpg

Kick4n

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Hoj
Sv 650 -04, Yz125 -06
Sitter byxorna så pass tajt som de bör göra för att skydda bra, så borde du inte ha några problem med att de sitter uppe däremot kanske att det inte är helt tätt mellan jacka och byxa i midjan.

Lycka till!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Sitter byxorna så pass tajt som de bör göra för att skydda bra, så borde du inte ha några problem med att de sitter uppe däremot kanske att det inte är helt tätt mellan jacka och byxa i midjan.

Lycka till!

Tyvärr så kanske det funkar så om man är tjej/kvinna men för oss män så funkar det tyvärr inte...jag kör med hängslen :)

Annars går det ju sy in blixtlås i jackan...det är nog bästa lösningen.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tyvärr så kanske det funkar så om man är tjej/kvinna men för oss män så funkar det tyvärr inte...jag kör med hängslen :)

Lam-Kaka, du har ju inget arsle. En annan har ju kört tunga knäböj i många år för att få snygg gluteus som dessutom hållar brallorna uppe! :D

Kick4n

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Hoj
Sv 650 -04, Yz125 -06
Lam-Kaka, du har ju inget arsle. En annan har ju kört tunga knäböj i många år för att få snygg gluteus som dessutom hållar brallorna uppe! :D

Äsch då, det ska ju sitta uppe ändå Annars skyddar ju inte skydden! (= Men hängslen funkar!:yoparty

Äsch då, det ska ju sitta uppe ändå Annars skyddar ju inte skydden! (= Men hängslen funkar!:yoparty

Eller som du nämnde att sy fast en dragkedja, det medföljer på bla str Lindstrands och Jofamas byxor.

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

What!? :va Varför skulle det inte fungera för oss!? :confused:
Jag har inga som helst problem med det. Jag tror nog att du helt enkelt får träna lite mer. Knäböj, marklyft och liknande basövningar är en god början.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Eller som du nämnde att sy fast en dragkedja, det medföljer på bla str Lindstrands och Jofamas byxor.

Tyvärr så är ju Icon-jackan lite pösigare och längre än vanliga skinnställsjackor så att sy in en dragkedja funkar inte. Omkretsen på jackan är mycket större än byxorna.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Tyvärr så är ju Icon-jackan lite pösigare och längre än vanliga skinnställsjackor så att sy in en dragkedja funkar inte. Omkretsen på jackan är mycket större än byxorna.

tjena din bäver va ska du krama träd länge till flytta till fina sthlm NU :)

PS sluta skada dej nu :näsblod

Sy dit hällor som på jeans så kan du använda skärp, Bara en ide :tummenupp (över låt detta til dom som kan :D:D :tungan )

som på vissa snow brallor resår spännen på sidorna med knäppe eller kardborre

//Robin

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
What!? :va Varför skulle det inte fungera för oss!? :confused:
Jag har inga som helst problem med det. Jag tror nog att du helt enkelt får träna lite mer. Knäböj, marklyft och liknande basövningar är en god början.

Vete fan om man får störe röv av det...Men en sak är säker det är inte bra att träna om man redan har ett jävligt tajt racing ställ...det blir ännu tajtare då :mad: , sen så springer jag tillräckligt om dagarna på jobbet och lirar bandy på kvällarna..o något starkare i benen vill jag ej bli...ben träning får jag ännu mer på vintern(skidor och snöskoter)

Kick4n

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Hoj
Sv 650 -04, Yz125 -06

Hmm, borde det inte vara tvärtom då ? För så länge du har dragkedja i byxorna (det var det du var ute efter?) och byxorna är mindre i omkrets, borde detta gå att lösa, hos en skräddare om inte annat =)

Tvärom, men för liten omkrets i jackan och kedjan sitter på byxorna, borde bli svårare däremot? Rätte mig om jag har fel! :brinnerup

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hmm, borde det inte vara tvärtom då ? För så länge du har dragkedja i byxorna (det var det du var ute efter?) och byxorna är mindre i omkrets, borde detta gå att lösa, hos en skräddare om inte annat =)

Tvärom, men för liten omkrets i jackan och kedjan sitter på byxorna, borde bli svårare däremot? Rätte mig om jag har fel! :brinnerup

Du har ju en del av dragkedjan som ska sitta på insidan av jackan och en på utsidan av byxorna. Dessa två delar ska passa ihop och alltså vara lika långa. Om du börjar sy fast dessa två delar mitt fram på jacka och byxor så kommer delen som sitter på byxorna att passa perfekt runt om men delen i jackan kommer inte att nå hela vägen runt eftersom jackans omkrets är större. Alternativt passar delen på jackan perfekt runt om men delen på byxorna går lite längre än ett varv.

Kick4n

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Hoj
Sv 650 -04, Yz125 -06
Du har ju en del av dragkedjan som ska sitta på insidan av jackan och en på utsidan av byxorna. Dessa två delar ska passa ihop och alltså vara lika långa. Om du börjar sy fast dessa två delar mitt fram på jacka och byxor så kommer delen som sitter på byxorna att passa perfekt runt om men delen i jackan kommer inte att nå hela vägen runt eftersom jackans omkrets är större. Alternativt passar delen på jackan perfekt runt om men delen på byxorna går lite längre än ett varv.

Okej, men det ända du menar då är att det blir en diff, för att det är olika storelkar på jacka vs byxa?

I så fall är jag med :D, men det är ju "bara" ett skönhetsfel :näsblod

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Okej, men det ända du menar då är att det blir en diff, för att det är olika storelkar på jacka vs byxa?

I så fall är jag med :D, men det är ju "bara" ett skönhetsfel :näsblod

True. :)

Men jag är inne på att man kanske inte behöver en hel kedja utan bara krokar eller nåt som håller ihop jacka och byxa på sidorna eller bak.

Det viktigaste är ju att man ser cool ut. :cool:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...