Skinnbyxor för tjej?

bebis_ann

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha TZR 125
Jag har problem med mina skinnbyxor, då dom sitter för hårt över knäna. Har ett par Jofama byxor med hängslen, dessa är egentligen lite mer custom typ än min sittställning både som passagerare och förare, men det enda jag hittade som funkade med den jackan jag blivit förälskad i :kär en Alpinestars jacka utan dragkjedja för sammankoppling. Skydden ingick inte när jag köpte byxorna, men dom är anpassade för detta och sitter bra (om jag skulle åkt glidare iaf...).
När jag åker bakpå sambons Ducati måste jag dock ta ut knäskydden, annars somnar benen från knät och ner på ca.fem minuter... Nu i helgen gjorde vi en längre tur med en lite bekvämare hoj, och trodde inte det skulle vara några problem, men på vägen hem blev det uppenbart att även om inte fötterna somnar så trycker det såpass att tryckskador på knäna och dom känns nu tämligen mörbultade...

Finns det några bra skinnbyxor med hängslen som funkar för lite sportigare körställning? eller har ni någon annan lösning, som helst inte innebär att jag behöver köpa ett helt nytt ställ... då jag behöver alla pengar jag har till körlektioner så jag också får mitt kort någon gång...

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Skinnsmed

Smyg iväg till nån sömmerska eller liknande och fråga om det går att ändra på nåt vis, borde bli billigast

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Sy in dragkedja i jackan så att du kan koppla ihop den med de byxor du vill ha. Det brukar följa med den andra delen som ska sitta i jackan när du köper byxor.

bebis_ann

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha TZR 125
Sy in dragkedja i jackan så att du kan koppla ihop den med de byxor du vill ha. Det brukar följa med den andra delen som ska sitta i jackan när du köper byxor.

Har funderat på denna lösning själv. Är det någon som vet hur mycket ett sånt ingrepp kostar? Har även hört att man då måste se till att få med extra stretch i det hela, så det kan vara lite klurigt... Är det någon som gjort detta så man vet vad man ska tänka på?

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Har funderat på denna lösning själv. Är det någon som vet hur mycket ett sånt ingrepp kostar? Har även hört att man då måste se till att få med extra stretch i det hela, så det kan vara lite klurigt... Är det någon som gjort detta så man vet vad man ska tänka på?

Jag tror det går på ett par hundralappar. Det finns stretch som är tjockt och grovt (inte så jättemycket stretch alltså), som man fäster mellan dragkedja och jacka. Kolla med en sömmerska. Kolla på hur det sitter på jackor som redan har dragkedja och se om det går gör nåt liknande på din jacka. Sen är det bara att ringa runt och kolla efter firmor som kan fixa det.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka