Skinnfunderingar...

Max Triple

trippel singel
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Står i begrepp att köpa skinn. Tvådelat har jag redan bestämt, men vilket?
Har testat ett Berik, och det satt skönt, men så testade jag även ett Dainese...
Sjukt mycket skönare passform, dock kostar det förstås en slant extra.

Men jag vill prova fler modeller av Dainese... Nån som varit på Bike i Trollhättan nyligen och har koll på deras utbud. Yamaha Center hade rätt tunt med modeller och färger tycker jag.
Jag är rätt sugen på en Charger jacka. Men den modellen har tydligen utgått... :confused: Dock finns den kvar på Dainese hemsida...

Skall jag lägga dom extra tusingarna på ett Dainese-skinn eller spara lite pengar till däck och bensin och köpa Berik?

Behöver lite input känner jag... :confused:

::m

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Max Triple skrev:
Står i begrepp att köpa skinn. Tvådelat har jag redan bestämt, men vilket?
Har testat ett Berik, och det satt skönt, men så testade jag även ett Dainese...
Sjukt mycket skönare passform, dock kostar det förstås en slant extra.

Men jag vill prova fler modeller av Dainese... Nån som varit på Bike i Trollhättan nyligen och har koll på deras utbud. Yamaha Center hade rätt tunt med modeller och färger tycker jag.
Jag är rätt sugen på en Charger jacka. Men den modellen har tydligen utgått... :confused: Dock finns den kvar på Dainese hemsida...

Skall jag lägga dom extra tusingarna på ett Dainese-skinn eller spara lite pengar till däck och bensin och köpa Berik?

Behöver lite input känner jag... :confused:

::m

Är det på nyköp du funderar :confused: Köp ett begagnat Dainese istället så kanske det blir billigare än nytt Berik..

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Om han nu skulle köpa dainese för passformens skull så är det väl inte så vettigt o köpa ett begagnat.

Kör man gata o byter ställ vid varje syning så tycker jag det funkar utmärkt med ett billigare ställ. Även dom billiga lär ju klara en vurpa, lägg pengarna på hjälm, skena, stövlad o handskar istället.

/ Hannes

Max Triple

trippel singel
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Nu har jag ju redan bra kruka, skena, stövlar och handskar. Det är mitt Cordura-ställ jag tröttnat på. Vill ha den där åtsmitande känslan av skinn... Plus att det känns säkrare vid eventuell syning. Har ju inte tänkt testa det egentligen, men OM det skulle ske så känns det nog bättre med skinn...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0