Skinnjacka för vardagsbruk, både med och utan hoj.

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Jag tycker skinnjackor(mc varianten) är så otroligt snygga att jag vill ha som funkar även då man rör sig på stan utan hoj.
Såg en i mc-nytt i höstas (på sidorna där de visar nyheter, prylar och sånt) som var riktigt snygg, den var svart och ganska diskret med ljusare ränder/fält, nu har jag letat som en idoit och hittar varken tidningen eller någon liknande jacka på nätet.

Därför ber jag er om hjälp i denna svåra stund. Är det någon som kan hjälpa mig hitta en snygg jacka? Den ska ganska diskret, inga skrikiga kawagröna spyke jackor, gärna svart/grå/vit eller nåt i den stilen. Dessutom får den gärna vara lite billigare och behöver inte uppfylla några ybersäkerhetskrav, eftersom det "hårdaste" den skall få utstå är solskenscruising till kiosken.

http://www.handelsboden.com/produkt...&varde=201&sok=&mall=jackor_skinn.html&sida=1 Dam :(
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Alpinestars Stunt-jacka tycker jag är snygg, men jag skulle personligen aldrig knalla runt på stan i en MC-jacka om jag inte kört hoj dit, men smaken är ju som baken... :)
 

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
CBR 600 f -96
Har också filurat på en sån av nåt slag, dom är ju ganska dyra men kolla på mässor och sånt. Då går det väl pruta lite om man kan sånt. Vet att det såldes på custom nu i helgen och det är ju bil-mässa så på en mc-mässa borde det inte vara några problem att hitta nåt du gillar. Ska själv se mig om i världen när det blir nåt man hinner åka på...
:rolleyes:
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Som att knalla runt med våtdräkt på stan

-Joföffan, wakeborden står i hallen vadårå :3freak
 

ronsanhbg

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR
USID skrev:
2040148 Jag tycker skinnjackor(mc varianten) är så otroligt snygga att jag vill ha som funkar även då man rör sig på stan utan hoj.
Såg en i mc-nytt i höstas (på sidorna där de visar nyheter, prylar och sånt) som var riktigt snygg, den var svart och ganska diskret med ljusare ränder/fält, nu har jag letat som en idoit och hittar varken tidningen eller någon liknande jacka på nätet.

Därför ber jag er om hjälp i denna svåra stund. Är det någon som kan hjälpa mig hitta en snygg jacka? Den ska ganska diskret, inga skrikiga kawagröna spyke jackor, gärna svart/grå/vit eller nåt i den stilen. Dessutom får den gärna vara lite billigare och behöver inte uppfylla några ybersäkerhetskrav, eftersom det "hårdaste" den skall få utstå är solskenscruising till kiosken.

http://www.handelsboden.com/produkt...&varde=201&sok=&mall=jackor_skinn.html&sida=1 Dam :(


prova scirocco från Lindstrands, bara plocka i och ut skydden
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
sgtpepper skrev:
2040150 Alpinestars Stunt-jacka tycker jag är snygg, men jag skulle personligen aldrig knalla runt på stan i en MC-jacka om jag inte kört hoj dit, men smaken är ju som baken... :)

Varför inte? Jag har min Jacka Jag åker båge i, det är den skönaste/bästa Jackan Jag haft och den kostar ju över 4 papp så det är klart den ska användas? Alla som har north face, cnada goose, haglöfs, mfl är ju inga alpinklättrare heller.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Teo skrev:
2098083 Varför inte? Jag har min Jacka Jag åker båge i, det är den skönaste/bästa Jackan Jag haft och den kostar ju över 4 papp så det är klart den ska användas? Alla som har north face, cnada goose, haglöfs, mfl är ju inga alpinklättrare heller.
Varför inte? För att jag tycker att det ser konstigt ut, men som jag skrev så är det ju vad jag tycker, vill andra knalla runt med MC-ställjackor så är det upp till dom, jag dömer ingen (eller jo, självklart gör jag det, men jag låtsas inte om det :)).
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top