Skinnställ för benrangel?! Finns de?

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Behöver ett skinnställ och försökt hitta något ett bra tag nu som både ser ok ut och INTE har ett midjemått på dubbelt så mkt som jag behöver.
Är en klen skit på 175 och verkar som allt jag provar i min sorlek hänger som en ballong runt midjan, även om det kan sitta bra annars.
Är det som med hjälmmärken (olika fabrikat gör för olika huvudformer)? Finns det skinnställ som inte enbart har en längdstorlek men en separat tjockhets storlek också? Eller får jag heltenkelt leva med att betala 10k för något som inte sitter bra? :3freak

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
radek skrev:
Behöver ett skinnställ och försökt hitta något ett bra tag nu som både ser ok ut och INTE har ett midjemått på dubbelt så mkt som jag behöver.
Är en klen skit på 175 och verkar som allt jag provar i min sorlek hänger som en ballong runt midjan, även om det kan sitta bra annars.
Är det som med hjälmmärken (olika fabrikat gör för olika huvudformer)? Finns det skinnställ som inte enbart har en längdstorlek men en separat tjockhets storlek också? Eller får jag heltenkelt leva med att betala 10k för något som inte sitter bra? :3freak

...Nu har iofs kvalitén på Vanucci-ställen diskuterats hör på SH men för att få plats bra i dem verkar man behöva vara ett benrangel. Jag är 173 och väger 72 och får med nöd och näppe igen min dragkedja. Måste först blåsa all luft ur lungorna.. hehe...

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
korvgubbe skrev:
...Nu har iofs kvalitén på Vanucci-ställen diskuterats hör på SH men för att få plats bra i dem verkar man behöva vara ett benrangel. Jag är 173 och väger 72 och får med nöd och näppe igen min dragkedja. Måste först blåsa all luft ur lungorna.. hehe...

Tackar för tipset! :tummenupp Ska försöka hita någon i skåne som säljer och testa.

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
axo har ett fint ställ jag e 180 väger 73 och det e fram me vacelinet om rygg brädan ska på! men ju tajtare desto bättre!!! ett löst sittande ställ hjälper mer
:tummenupp

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Har sagt det förr och säger det igen:
Dainese RR-27 passar bra på långa personer...

mass

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6-05
radek skrev:

Jag hade samma problem, tanig och 1.75 lång. Det var inte det lättaste
att hitta ställ som satt ok på mig. Hittade till slut byxor och jacka jag
är helnöjd med. Alpinestars Sphere leather jacket (size50) och Aplinestars Bat leather pants (size46) Rent generellt så satt Alpine-kläderna lite tajtare än de andra märkena tycker jag. :banana

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
radek skrev:

Jag har också samma problem. Just nu har jag ett Corner i storlek 48. Är det enda som sitter riktigt bra på mig, kanske inte det allra snyggaste men passformen är bra. Jag är 175 lång och väger ca 58-60 kg. Du kanske skulle testa ett sådant?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...